Gå til innhold

Fikk nytt liv av Snåsamannen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 223
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

78

• morsan

16

• Tonette

10

• mrxx

8

Mest aktive i denne tråden

Med full respekt så har jeg ikke produsert innlegg de siste dagene slik du har, og det vet du utmerket.

''Med full respekt så har jeg ikke produsert innlegg de siste dagene slik du har, og det vet du utmerket.''

Med full respekt, så er det ikke så mange som har skrevet til deg som til meg, og det vet du nok også utmerket.

:-)

Med vennlig hilsen

Gjest Mrs.Q

Nei, jeg har skrevet - til det kjedsommelige - i innlegg etter innlegg, at jeg er åpen for hva som helst ("alternativt" eller ei) som kan dokumenteres.

Hva med deg? Er du åpen for at "healing" faktisk ikke virker (og at de blir friske pga placebo/tilfeldigheter)?

Med vennlig hilsen

Har fått healing selv så jeg vet at det virker, på det tidspunktet var jeg "døden nær" tror jeg og healing reddet meg. Hadde ingen tro på at jeg skulle klare å gå, eller gjøre andre vanlige ting folk tar forgitt. Men det skjedde, jeg ble bedre.

Uansett om jeg har vært syk i ettertid har jeg aldri vært så syk som jeg var, og det var healing som reddet meg. Hadde ikke tro på at det skulle funke for jeg hadde gitt opp, men det funket.

Forstår du overhodet ikke hvor nedlatende du skriver til andre?

''Forstår du overhodet ikke hvor nedlatende du skriver til andre?''

Du tenker på dette som du skrev?

''- til det kjedsommelige -

Det kunne du ha skrevet med store bokstaver og understreket.''

Kan du ikke ta resten på Meldinger?

Annonse

''

At folk blir bra av hans hjelp er beviset, og folk som har vært hos han og fått hjelp er beviset.''

Nei, det er "bevis" (i løs betydning) av at folk blir bedre, men ikke at de ble bedre på grunn av noen spesielle "evner". Det er like mye/lite "bevis" for at de ble bedre av placeboeffekten, eller ved en tilfeldighet.

Med vennlig hilsen

''Nei, det er "bevis" (i løs betydning) av at folk blir bedre, men ikke at de ble bedre på grunn av noen spesielle "evner". Det er like mye/lite "bevis" for at de ble bedre av placeboeffekten, eller ved en tilfeldighet.''

Jeg bør egentlig holde meg langt unna diskusjonen av grunner jeg har oppgitt før, men klarer ikke dy meg for en 'bitteliten' kommentar:

Fritt etter hukommelsen (gidder ikke google nå):

Snåsakallen har utøvd sitt virke i ca 60 år uten markedsføring - med unntak av gratis PR de siste år av ulike årsaker. Han har "helbreda" hundrevis (?) av mennesker i denne perioden på fritida, det var ikke et levebrød. Alle disse "vitneprovene" er vel ikke heilt insignifikante?

Gjest Pilka

''Med full respekt så har jeg ikke produsert innlegg de siste dagene slik du har, og det vet du utmerket.''

Med full respekt, så er det ikke så mange som har skrevet til deg som til meg, og det vet du nok også utmerket.

:-)

Med vennlig hilsen

Dette er tull og det vet du. Du er ikke nødt til å svare på alt mer enn jeg er. Jeg har brukt tiden min på annet de siste dagene enn å sitte og våse med deg og andre om ingenting.

Annonse

Gjest Mrs.Q

''Hvordan mener du man skal vite om en person ble frisk på grunn av (1), (2) eller (3)?''

''Slikt bare vet man. – Mrs.Q

Nuvel - hvorfor kan du ikke svare ordentlig?

Forklarte det jo i et ant innlegg, fikk selv healing. Hadde ingen tro på at det skulle virke, da kan det ikke være placebo eller tilfeldigheter. Trodde jeg skulle dø, seriøst!

Gjest Pilka

''Forstår du overhodet ikke hvor nedlatende du skriver til andre?''

Du tenker på dette som du skrev?

''- til det kjedsommelige -

Det kunne du ha skrevet med store bokstaver og understreket.''

Kan du ikke ta resten på Meldinger?

Er du innestengt?

''Nei, det er "bevis" (i løs betydning) av at folk blir bedre, men ikke at de ble bedre på grunn av noen spesielle "evner". Det er like mye/lite "bevis" for at de ble bedre av placeboeffekten, eller ved en tilfeldighet.''

Jeg bør egentlig holde meg langt unna diskusjonen av grunner jeg har oppgitt før, men klarer ikke dy meg for en 'bitteliten' kommentar:

Fritt etter hukommelsen (gidder ikke google nå):

Snåsakallen har utøvd sitt virke i ca 60 år uten markedsføring - med unntak av gratis PR de siste år av ulike årsaker. Han har "helbreda" hundrevis (?) av mennesker i denne perioden på fritida, det var ikke et levebrød. Alle disse "vitneprovene" er vel ikke heilt insignifikante?

''Snåsakallen har utøvd sitt virke i ca 60 år uten markedsføring - med unntak av gratis PR de siste år av ulike årsaker. Han har "helbreda" hundrevis (?) av mennesker i denne perioden på fritida, det var ikke et levebrød. Alle disse "vitneprovene" er vel ikke heilt insignifikante?''

En ateist (tror jeg) på et annet forum fortalte at hun på fleip hadde sagt at hun "healet folk" (tror det var over telefonen), og hun sier hun selvsagt ikke har noen evner.

Folk ringte, hun sa noen magiske ord, og så begynte folk å ringe tilbake for å fortelle hvor godt det virket...

Hvordan skal det forklares?

====

Jeg har skrevet flere ganger at folk nok blir bedre av å gå til ham, men jeg tror ikke at årsaken er hans "evner", men at han er flink til å lytte, overbevisende, "søt og gammel", osv.

Og det er veldig potent, men det er ikke "evner" (som i healing).

Det er bare menneskelig psykologi, om du vil.

Med vennlig hilsen

Det er neppe rart med den voldsomme produksjonen at det går i surr....

Tok ett raskt søk kun på Åpent-forum.

Sør: 39.554 innlegg.

Pilka: 338 innlegg.

Jeg som trodde ingeniører kunne å telle, spesielt siv.ing.. Nå er jeg selv ingeniør så jeg brukte kun ett halvt sekund på å skjønne at det måtte være noe sånt.

Har fått healing selv så jeg vet at det virker, på det tidspunktet var jeg "døden nær" tror jeg og healing reddet meg. Hadde ingen tro på at jeg skulle klare å gå, eller gjøre andre vanlige ting folk tar forgitt. Men det skjedde, jeg ble bedre.

Uansett om jeg har vært syk i ettertid har jeg aldri vært så syk som jeg var, og det var healing som reddet meg. Hadde ikke tro på at det skulle funke for jeg hadde gitt opp, men det funket.

Så konklusjonen er altså at det er du (!) som er lukket for å endre standpunkt?

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...