Gå til innhold

Fikk nytt liv av Snåsamannen

Anbefalte innlegg

Gjest Mrs.Q

Hvorfor kan det ikke være placebo?

Med vennlig hilsen

Jeg trodde ikke på det, lå i sofaen og ventet på å dø. Hvis det var placebo affekten hadde vel min tro blitt oppfylt, hadde dødd av denne forferdelige sykdommen?

Ikke blitt overrasket over at jeg ble bedre og bedre?

Fortsetter under...

• Svar 223
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

78

• morsan

16

• Tonette

10

• mrxx

8

Mest aktive i denne tråden

Gjest Mrs.Q

Så konklusjonen er altså at det er du (!) som er lukket for å endre standpunkt?

Med vennlig hilsen

Hvis jeg ikke hadde blitt bra av healing hadde jeg ikke trodd på det, har og lest og hørt om mange som har fått hjelp via healing. Derfor tror jeg på det. Har også blitt dårlig når enkelte har healet meg, selv om jeg har forventet å bli bra. Det er krefter i sving tror jeg.

Jeg trodde ikke på det, lå i sofaen og ventet på å dø. Hvis det var placebo affekten hadde vel min tro blitt oppfylt, hadde dødd av denne forferdelige sykdommen?

Ikke blitt overrasket over at jeg ble bedre og bedre?

Nei, selvsagt kan det ha vært placebo og/eller tilfeldigheter.

Selv om du sier du ikke "trodde på det", så må du jo ha gjort det på et eller annet vis, hvis ikke ville du ikke dratt dit.

Du tror nok ikke at en sykkelbutikk ville gjøre deg bedre, så du dro ikke dit. Du tenkte at det var en sjanse at healeren kunne, så derfor dro du dit.

Med vennlig hilsen

Annonse

Hvis jeg ikke hadde blitt bra av healing hadde jeg ikke trodd på det, har og lest og hørt om mange som har fått hjelp via healing. Derfor tror jeg på det. Har også blitt dårlig når enkelte har healet meg, selv om jeg har forventet å bli bra. Det er krefter i sving tror jeg.

Jo, men hvorfor anklager du da meg for å være "lukket" når det er du som er lukket for å endre standpunkt?

Du vil jo ikke endre oppfatning uansett, sier du. Da er du vel "lukket", da?

Med vennlig hilsen

Gjest Mrs.Q

Nei, selvsagt kan det ha vært placebo og/eller tilfeldigheter.

Selv om du sier du ikke "trodde på det", så må du jo ha gjort det på et eller annet vis, hvis ikke ville du ikke dratt dit.

Du tror nok ikke at en sykkelbutikk ville gjøre deg bedre, så du dro ikke dit. Du tenkte at det var en sjanse at healeren kunne, så derfor dro du dit.

Med vennlig hilsen

Det var mitt siste håp ja men hadde ikke tro på det, samboeren min pushet på meg. Skulle dø jeg.

Nei, det hadde fremdeles ikke vært noe "bevis" for om det var

1) Placebo

2) Tilfeldighet

3) Evnen hans.

Den slags kan man kun slå fast ved kontrollerte eksperimenter, med mange personer og en kontrollgruppe.

Når han ikke vil være med på noe slikt så er det nok fordi han vet at hans "healingruppe" ikke vil ha flere friske mennesker enn en kontrollgruppe som blir "healet" av en skuespiller.

Med vennlig hilsen

Jeg undrer meg over at du tror at placeboeffekten kan kurere sykdom, når du ikke tror at healing kan gjøre det. Begge deler er i grunn like "mystisk"

Gjest Mrs.Q

Jo, men hvorfor anklager du da meg for å være "lukket" når det er du som er lukket for å endre standpunkt?

Du vil jo ikke endre oppfatning uansett, sier du. Da er du vel "lukket", da?

Med vennlig hilsen

Er åpen for det meste jeg, men kan ikke forandre mening når jeg har opplevd noe selv så sterkt. Kan ikke gå tilbake på det.

Men nok om det...

Gjest Pilka

Tok ett raskt søk kun på Åpent-forum.

Sør: 39.554 innlegg.

Pilka: 338 innlegg.

Jeg som trodde ingeniører kunne å telle, spesielt siv.ing.. Nå er jeg selv ingeniør så jeg brukte kun ett halvt sekund på å skjønne at det måtte være noe sånt.

Dette er ikke noen særlig overraskelse, men nå er jeg ikke ingeniør;-)

Det var mitt siste håp ja men hadde ikke tro på det, samboeren min pushet på meg. Skulle dø jeg.

Jeg har også vært i den situasjonen, men for øvrig alt for syk til å bli transportert noe sted.

Poenget var jo nettopp at du håpte at healingen skulle funke. Du fikk oppmerksomhet rundt sykdommen din, du ble snakket til, tatt på alvor og alt det andre.

Du ble bedre, og slike ting er også placebo.

Med vennlig hilsen

Annonse

Gjest Mrs.Q

Jeg har også vært i den situasjonen, men for øvrig alt for syk til å bli transportert noe sted.

Poenget var jo nettopp at du håpte at healingen skulle funke. Du fikk oppmerksomhet rundt sykdommen din, du ble snakket til, tatt på alvor og alt det andre.

Du ble bedre, og slike ting er også placebo.

Med vennlig hilsen

Fjernhealing.

Jeg undrer meg over at du tror at placeboeffekten kan kurere sykdom, når du ikke tror at healing kan gjøre det. Begge deler er i grunn like "mystisk"

''Jeg undrer meg over at du tror at placeboeffekten kan kurere sykdom, når du ikke tror at healing kan gjøre det. Begge deler er i grunn like "mystisk" – Tonette''

Hei!

Det var et godt poeng!

Enig i at placebo er "mystisk" for mange sykdommer, men den er jo dokumentert.

Jeg krever ikke å få vite hvordan healing, placebo, paracet, akkupunktur, osv, fungerer, men OM det har en effekt.

Altså, om flere erklærer seg friske etterpå enn i kontrollgruppen. Bare det.

Med vennlig hilsen

Er åpen for det meste jeg, men kan ikke forandre mening når jeg har opplevd noe selv så sterkt. Kan ikke gå tilbake på det.

Men nok om det...

Vel, greit nok, men da er du jo lukket.

Jeg er åpen, faktisk. Jeg har skrevet mange ganger at jeg aksepterer både det ene og det andre av behandlingsmetoder, så lenge det er godt dokumentert.

Med vennlig hilsen

Gjest Mrs.Q

Ditto.

Det er skapt en forventning om at du skal bli bedre, og det kan trigge kroppen din. Men nå er vi over i å diskutere HVORDAN noe virker, og ikke OM det virker.

Med vennlig hilsen

så det du sier er at tro kan flytte fjell?

Er jo fint det.

Gjest Mrs.Q

Vel, greit nok, men da er du jo lukket.

Jeg er åpen, faktisk. Jeg har skrevet mange ganger at jeg aksepterer både det ene og det andre av behandlingsmetoder, så lenge det er godt dokumentert.

Med vennlig hilsen

Tror ikke du får dokumentasjon her inne iallefall :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...