Gå til innhold

- Jeg er imponert over Snåsamannens evner


Gjest DOLine

Anbefalte innlegg

Gjest DOLine

"Da Guri Marcelia Schanche fra Trondheim fikk gjentatte runder med intense hodesmerter, tok mannen hennes affære. I oktober i fjor kjørte han til Snåsa for å få kontakt med Joralf Gjerstad.

Allerede dagen etter ektemannens møte med Joralf, fikk Guri være med opp til Snåsa. Da var hun på bedringens vei fra hodepinen. Men det Joralf ikke visste, var at hun sliter med Sjøgrens syndrom.

Inne i hovedstuen trakk Joralf frem en pinnestol. Han ba Guri sette seg ned med ryggen til.

– Jeg sa at jeg hadde hodesmerter. Det var alt jeg sa. Likevel tok "Snåsamannen" hendene sine også nedover venstrearmen hennes, med fullt fokus på skulderen, hvor Guri har kronisk betennelse. På dette tidspunktet hadde 48-åringen uutholdelige smerter i skulderen.

Etter behandlingen følte Guri seg lett og glad. For første gang på 18 år kunne hun igjen bruke venstrearmen uten at det medførte smerter.

Etter besøket hos "Snåsamannen" ble også irritasjonen i tannkjøttet etter en rotfylling, mirakuløst borte.

– Jeg hadde så vondt at jeg måtte drikke kaffe med sugerør. Men to dager etter behandlingen hos Joralf var jeg helt fin igjen. Jeg hadde allerede bestilt time hos tannlege, og da jeg kom dit så han skeptisk på meg. Alt var helt fint, enda jeg noen få dager i forveien hadde klaget noe veldig i telefonen, ler hun."

http://www.klikk.no/produkthjemmesider/hjemmet/article417482.ece

"Tilfeldigheter"? Neppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest DOLine

Alt dette av en "profet", som mener seg utvalgt og opphøyet av Gud, med spesielle "evner".

Hvor evnene kommer fra, vet jeg ikke. Men det er ingen tvil om at denne mannen spesielle evner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt dette av en "profet", som mener seg utvalgt og opphøyet av Gud, med spesielle "evner".

Du beit på igjen ja. Noen har det gøy på din bekostning her, så pust dypt og ta en kopp kaffe.

;0P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pilka

Alt dette av en "profet", som mener seg utvalgt og opphøyet av Gud, med spesielle "evner".

Jeg må si meg imponert over din utholdenhet;-). Håper du innimellom får brukt den på noe fornuftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pilka

Du beit på igjen ja. Noen har det gøy på din bekostning her, så pust dypt og ta en kopp kaffe.

;0P

Jeg har stengt meg selv inne ved datamaskinen for å få ferdig en del arbeid. Dette er underholdning når jeg tar meg korte pauser og titter innom her;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor evnene kommer fra, vet jeg ikke. Men det er ingen tvil om at denne mannen spesielle evner.

''Hvor evnene kommer fra, vet jeg ikke.''

Han er utvalgt av Gud. Det er jo en del folk som mener de får spesielle gaver av Gud.

''Men det er ingen tvil om at denne mannen spesielle evner.''

Men alt du gjør er å starte nye tråder med løse påstander, fremfor å komme med bevis.

Som vanlig! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg imponert over din utholdenhet;-). Håper du innimellom får brukt den på noe fornuftig.

Jeg gjør fornuftige ting mesteparten av dagen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''"Tilfeldigheter"? Neppe.''

Tilfeldigheter kan det godt være. Det kan det alltid. Tilfeldigheter skjer nettopp ...tilfeldig.

Det kan også være placebo, forsterket av en behandling hun trodde ville hjelpe, utført av en hun hadde sterk tillit til - og - som i tillegg ga henne både omsorg, tid og berøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvor evnene kommer fra, vet jeg ikke.''

Han er utvalgt av Gud. Det er jo en del folk som mener de får spesielle gaver av Gud.

''Men det er ingen tvil om at denne mannen spesielle evner.''

Men alt du gjør er å starte nye tråder med løse påstander, fremfor å komme med bevis.

Som vanlig! :-)

Ehhh, har du lagt frem bevis på at det ikke funker da?

Du har jo gnålt på at det er lett å finne ut om det er hold i det eller ikke og det er jo greit nok, selv om det blir litt for mange innlegg om repetering. Men i og med at du etterlyser det så har du heller ikke lagt frem noe bevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Alt dette av en "profet", som mener seg utvalgt og opphøyet av Gud, med spesielle "evner".

''Alt dette av en "profet", som mener seg utvalgt og opphøyet av Gud, med spesielle "evner".''

Henvis meg til hvor han sier, at han er "opphøyet av Gud"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhh, har du lagt frem bevis på at det ikke funker da?

Du har jo gnålt på at det er lett å finne ut om det er hold i det eller ikke og det er jo greit nok, selv om det blir litt for mange innlegg om repetering. Men i og med at du etterlyser det så har du heller ikke lagt frem noe bevis.

Det er, som alltid, selvsagt behandleren, og ikke kritikeren, som har bevisbyrden:

http://www.dagbladet.no/2012/03/13/kultur/debatt/debattinnlegg/snasamannen/kristendom/20662732/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For respekten sin skyld bør det gå begge veier. Det man ber andre om, bør man også stille opp med selv.

Nei, det er alltid de som har en "ny behandling", en "ny tablett", en "ny motor som bruker 10% drivstoff av andre motorer" osv osv osv. som har bevisbyrden.

Av åpenbare årsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er alltid de som har en "ny behandling", en "ny tablett", en "ny motor som bruker 10% drivstoff av andre motorer" osv osv osv. som har bevisbyrden.

Av åpenbare årsaker.

Det finnes ingen seriøs forskning på dette i det hele tatt, så derfor går det kun på tro. La nå de som har store plager og ikke kommer noe lenger med vanlig medisiner få lov til prøve det og synes de det virker så spiller det ingen rolle hva som er årsaken.

Det finnes ikke noe på dette verken på den ene eller den andre siden, derfor er det ingen som kan forlange dokumentasjon.

Jeg fatter ikke hvorfor du er så opphengt i dette. Dette er så mange som prøver og hadde det vært alvorlig farlig så hadde det blitt stoppet for lenge siden. Hvis du mener det motsatt få får du ta det opp med våre politikere og ikke sitte her og ta det opp, det kommer du ingen vei med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pilka

For respekten sin skyld bør det gå begge veier. Det man ber andre om, bør man også stille opp med selv.

Dette går ikke inn;-). Vitenskapsfolk vet det at hvis de kommer med motargumenter så må man ha noe bak seg, men disse diskusjonene har ingenting med vitenskap å gjøre. De fleste vet at 20+80=100, og de som ikke gjør det leser ikke her på dol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ingen seriøs forskning på dette i det hele tatt, så derfor går det kun på tro. La nå de som har store plager og ikke kommer noe lenger med vanlig medisiner få lov til prøve det og synes de det virker så spiller det ingen rolle hva som er årsaken.

Det finnes ikke noe på dette verken på den ene eller den andre siden, derfor er det ingen som kan forlange dokumentasjon.

Jeg fatter ikke hvorfor du er så opphengt i dette. Dette er så mange som prøver og hadde det vært alvorlig farlig så hadde det blitt stoppet for lenge siden. Hvis du mener det motsatt få får du ta det opp med våre politikere og ikke sitte her og ta det opp, det kommer du ingen vei med.

Dette føler jeg du har fått svar på nok ganger nå, uten at du behøver ta det opp enda en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ingen seriøs forskning på dette i det hele tatt, så derfor går det kun på tro. La nå de som har store plager og ikke kommer noe lenger med vanlig medisiner få lov til prøve det og synes de det virker så spiller det ingen rolle hva som er årsaken.

Det finnes ikke noe på dette verken på den ene eller den andre siden, derfor er det ingen som kan forlange dokumentasjon.

Jeg fatter ikke hvorfor du er så opphengt i dette. Dette er så mange som prøver og hadde det vært alvorlig farlig så hadde det blitt stoppet for lenge siden. Hvis du mener det motsatt få får du ta det opp med våre politikere og ikke sitte her og ta det opp, det kommer du ingen vei med.

Dette er tydeligvis svært viktig for deg, så hva har du gjort for å stoppe snåsmannen? kun sittet her og skrevet mange hundre innlegg?

Du sier jo selv at du ikke liker at folk blir lurt, så hva har du konkret gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette føler jeg du har fått svar på nok ganger nå, uten at du behøver ta det opp enda en gang.

Dette er tydeligvis svært viktig for deg, så hva har du gjort for å stoppe snåsmannen? kun sittet her og skrevet mange hundre innlegg?

Du sier jo selv at du ikke liker at folk blir lurt, så hva har du konkret gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går ikke inn;-). Vitenskapsfolk vet det at hvis de kommer med motargumenter så må man ha noe bak seg, men disse diskusjonene har ingenting med vitenskap å gjøre. De fleste vet at 20+80=100, og de som ikke gjør det leser ikke her på dol.

Jeg skjønner ikke hvorfor han er så opphengt i akkurat han. Det er mange andre kvakksalvere der er mer interessant å stoppe enn snåsamannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...