Gå til innhold

Menn er flinkest til å parkere

Anbefalte innlegg

Gjest parkeringsfobi

http://www.dinside.no/891847/menn-er-bedre-til-aa-parkere-enn-kvinner

Jeg tror dette stemmer. Selvsagt er der individuelle forskjeller,

det finnes menn som er dårlige på å parkere og kvinner som er flinke,

men jeg tror faktisk det er flere kvinner enn menn som sliter med dette. De er flinke

til å kjøre, men når det gjelder vanskelige parkeringer - f.eks. der det er tett med biler, lukeparkering osv, så sliter en del kvinner... ikke fordi de ikke kan, men fordi de ikke har tro på seg selv og er redd for å treffe andre biler, stolper osv.

Menn er gjerne mer vågale, samtidig har de ofte bedre dybdesyn og "matematiske" og "fysiske" ferdigheter, som gir menn en biologisk fordel når det gjelder det nøyaktighetsarbeidet parkering altså er.

Vi kvinner tror gjerne at luken er mye mindre enn den egentlig er, men så kommer vi ut av bilen og ser - oi var det såååå god plass jeg hadde da?

Menn ser gjerne dette bedre.

De fleste kvinner jeg kjenner sliter med parkering, spesielt på vanskelige plasser og lukeparkering unngår de fleste om de kan.

De som MÅ lukeparkere pga f.eks. bosted/jobb har jo etterhvert blitt "flinke", men de innrømmer at de sliter og bruker tid.

Menn jeg kjenner har null problemer med dette og parkerer på et blunk så og si hvor som helst. Ingen luke er for trang...

Og de er forsiktige med å åpne døra så de ikke treffer bilen ved siden av.

På butikksentere i parkeringskjellere har jeg sett at det er kvinnfolka som er verst, de

slenger opp døra uten å tenke på at den kan dælje inn i bilen ved siden av hvis de står litt tett.

Jada, jeg er en kvisling som kritiserer mitt eget kjønn,

og kan hende tar jeg feil...

jeg vet at de fleste dol-kvinner er flinke å parkere,

men så er de fleste dol-kvinner smartere enn resten av befolkningen og da ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/377228-menn-er-flinkest-til-%C3%A5-parkere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

6

• mariaflyfly

4

• Axcia

4

• ekte nick

3

Jeg er ikke flink til å parkere. :o) Jeg foretrekker å rygge inn på parkeringsplassen (om jeg ellers må rygge ut) for jeg hater å rygge ut - det er så uoversiktilig! Så jeg synes nå selv at jeg har blitt ganske flink til å rygge-parkere etterhvert. :o) Men lukeparkering tør jeg foreløbig ikke prøve meg på nei...

Gjest Tatjana

Jeg er en jævel på lukeparkering (MYE bedre enn kjæresten min, som har mindre erfaring med det), men jeg har god trening.

Jeg våger å påstå at det kun er øvelse som skal til.

''Jeg våger å påstå at det kun er øvelse som skal til.''

Enig. I min ungdom, da jeg bodde i en by, var jeg også en racer til å lukeparkere. Jeg lirket bilen inn i alle luker uten problemer. Og det hendte at jeg og en eller flere venninner satt på en kaffebar i sentrum og kikket ut og så på menn som strevde med lukeparkering.

Nå har jeg ikke lukeparkert på årevis, så nå vet jeg ikke hvor god jeg er. Men det er øvelse som er tingen, og det har ikke mye med kjønn å gjøre.

Og så tenker jeg at kanskje en del kvinner hadde blitt langt flinkere og turt å prøve seg mer hvis vi hele tida slapp å høre at menn fikser alle sånn så mye bedre bare fordi de er menn.

Jeg er en jævel på lukeparkering (MYE bedre enn kjæresten min, som har mindre erfaring med det), men jeg har god trening.

Jeg våger å påstå at det kun er øvelse som skal til.

Enig. Men det skal sies at jeg, så langt det går, unngår lukeparkering. Liker best å rygge-parkere å stå med fronten ut.

Annonse

mariaflyfly

Enig. I min ungdom, da jeg bodde i en by, var jeg også en racer til å lukeparkere. Jeg lirket bilen inn i alle luker uten problemer. Og det hendte at jeg og en eller flere venninner satt på en kaffebar i sentrum og kikket ut og så på menn som strevde med lukeparkering.

Nå har jeg ikke lukeparkert på årevis, så nå vet jeg ikke hvor god jeg er. Men det er øvelse som er tingen, og det har ikke mye med kjønn å gjøre.

Og så tenker jeg at kanskje en del kvinner hadde blitt langt flinkere og turt å prøve seg mer hvis vi hele tida slapp å høre at menn fikser alle sånn så mye bedre bare fordi de er menn.

''Og så tenker jeg at kanskje en del kvinner hadde blitt langt flinkere og turt å prøve seg mer hvis vi hele tida slapp å høre at menn fikser alle sånn så mye bedre bare fordi de er menn.''

Godt poeng.

''Og så tenker jeg at kanskje en del kvinner hadde blitt langt flinkere og turt å prøve seg mer hvis vi hele tida slapp å høre at menn fikser alle sånn så mye bedre bare fordi de er menn.''

Jepp. Dessuten må man ha en rolig og erfaren hjelper, ikke en som farer i taket og er hysterisk om du er nærmere nabobilen enn 30 cm.

Gjest trådstarter

Skulle ønske de hadde oppfriskningskurs ang. parkering hvor man kunne øve seg på en "bane" med ulike parkeringsmuligheter (luke osv),

men med skumplastbiler, slik at en ikke risikerte å skade sin eller andres bil mens man trente. Nå tør jeg ikke trene pga jeg er redd for å bulke...

Jeg var flink da jeg kjørte opp, men så ble jeg redd etter at jeg ble "fanget" i en luke pga to store biler på hver side av min... umulig å lirke seg ut, heldigvis kom den ene eieren kort tid etterpå... men jeg fikk angst etter dette.

Skulle ønske de hadde oppfriskningskurs ang. parkering hvor man kunne øve seg på en "bane" med ulike parkeringsmuligheter (luke osv),

men med skumplastbiler, slik at en ikke risikerte å skade sin eller andres bil mens man trente. Nå tør jeg ikke trene pga jeg er redd for å bulke...

Jeg var flink da jeg kjørte opp, men så ble jeg redd etter at jeg ble "fanget" i en luke pga to store biler på hver side av min... umulig å lirke seg ut, heldigvis kom den ene eieren kort tid etterpå... men jeg fikk angst etter dette.

''Jeg var flink da jeg kjørte opp, men så ble jeg redd etter at jeg ble "fanget" i en luke pga to store biler på hver side av min... umulig å lirke seg ut, heldigvis kom den ene eieren kort tid etterpå...''

Husker en gang jeg så en dame be en kar flytte bilen sin for hun kom seg inne ut - det var bare tøys for det var sikkert en meter til bilene både foran og bak hennes. :o) Jeg sier ikke at det var det hos deg altså - jeg hadde heller ikke tort å prøve engang om jeg følte at jeg var innparkert.

Gjest Pilka

Dette kan stemme, ikke fordi kvinner er så nervøse, men fordi de har generelt ikke så god romsans som menn. Det å orientere seg i omgivelsene er en evne som trenges til å kunne lukeparkere f.eks.

Nå får jeg hele dolhjorden over meg;-) ....hehe...

Vi kvinner har mange evner som ikke menn er så gode på. Bare sett i gang og kom med forslag;-)

Gjest trådstarter

''Jeg var flink da jeg kjørte opp, men så ble jeg redd etter at jeg ble "fanget" i en luke pga to store biler på hver side av min... umulig å lirke seg ut, heldigvis kom den ene eieren kort tid etterpå...''

Husker en gang jeg så en dame be en kar flytte bilen sin for hun kom seg inne ut - det var bare tøys for det var sikkert en meter til bilene både foran og bak hennes. :o) Jeg sier ikke at det var det hos deg altså - jeg hadde heller ikke tort å prøve engang om jeg følte at jeg var innparkert.

Det som var problemet her var at det var en bergvegg på ene siden av bilen, og de andre bilene var store van/suv biler,

og de stod altså helt inntil min bil, som også var ganske lang (passat stasjonsvogn),

tror selv mannen min hadde fått problemer... noen få cm sikkert...

mariaflyfly

Ryggesensor er tingen, Lillemus! ;)

Annonse

Jeg tror du har rett. Parkering er noe som må læres, og man må tørre. Mange kvinner tør ikke lære seg lukeparkering f.eks. (erfaring fra egen omgangskrets).

Selv lærte jeg veldig mye av en eks. Så lukeparkering, forbikjøring osv er bare morsomt :)

Gjest Elextra

Mener å ha lest at menn i snitt har noe bedre retningssans og romfølelse enn kvinner, og at dette bidrar til at de er bedre til å lukeparkere.

Men de invididuelle forskjellene er så store at en ikke kan si at "menn er bedre enn kvinner" til å lukeparkere.

Selv er jeg ganske god på å lukeparkere, særlig om jeg kjører bil jeg kjenner godt. Da kan jeg klare meg uten mange cm. klaring. Dette har selvfølgelig med øvelse å gjøre - bor i Oslo, og lukeparkerer rett som det er.

Æsj, ryggesensorer piper jo "hele tiden" og gir i så måte ingen god pekepinn ved parkering, synes jeg.

Droppet å prioritere det ved siste bilkjøp.

Vår senson piper "hele tiden" hvis vi har møkkete sensorer, eller hvis tilhengerfestet er påmontert...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...