Gå til innhold

Overnattingsbesøk

Anbefalte innlegg

Gurimalla, dere må jo ha et gedigent hus?!

Vi har regnet ut til at vi har soveplass til 10-12 gjester, men hvis vi hadde hatt flere madrasser kunne vi jo fort ha omgjort loftstua f.eks. til "sovesal" for 6. Og puttet flere inn på barnerommene..

Men synes det er utrolig sporty å ha så mange overnattingsgjester. Vi synes det er mange med en familie med 3 barn, vi :-)

Nei, vi har slettes ikke stort hus, 150 kvm fordelt på 2 etasjer. Det handler om å bruke de kvm'erne som er ledige, og det er ikke mye plass til overs å gå på når det er så mange.

Det er slett ikke dagligdags å ha huset fullt, da, og heldigvis får'n si - for det er trangt. Hovedutfordringen er sitteplasser ved mat, det gikk ikke helt opp så frokosten foregikk i 2 omganger. :-)

Også må jeg jo si at alle var klar over hvor trangt det ville bli, så det var mye velvilje å spore hos alle. Vi har f.eks. 2 bad, og der var det i grunnen kø hele tiden. Det var bare ei natt med alle sammen. :-)

Fortsetter under...

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mirabell

4

• Colette

4

• Lillemus

3

• Liliaceae

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest prust

''Men de har stort hus da.''

I min verden er et hus med fire soverom også et stort hus. :)

Kanskje det. Men den franske familien jeg bodde hos har et digert hus i byen, med legekontor til to leger nede, stor kjeller, 2. etasje hadde 2 store soverom + 2 store sture + kjøkken + toalett + bad (da jeg bodde der), og 3. etasje hadde 5 store soverom + 2 bad. Så da vi var der i sommer, fikk vi disponere 3 soverom + ett bad alene i 3. etasje :-) I forhold til dem er huset vårt lite - i norsk målestokk har vi et helt vanlig hus.

Gjest prust

Ja, det hadde jeg med glede gjort. :)

Vi har ikke så ofte overnattningsbesøk hjemme, og ikke sover vi så ofte hos venner heller. Vi pleier dra på hytteturer med venner. Kjempekoslig.

Vi pleier også å dra på hyttetur med venner. Har to vennepar med egen hytte som vi av og til blir invitert til, og så har jeg tilgang på firmahytte - og nå i februar hadde vi med oss en vennefamilie dit. Utrolig koselig.

Men - altså når det gjelder den franske familien, så endte vi opp med i går kveld, å invitere dem til å bo hos oss noen dager :-)

Høyden har jo ikke noe å si da :-DDD

Jeg er 170 cm og mannen min er 186 cm - den 120 cm BREDE senga er jo like lang som dobbeltsenga vår som er 180 cm bred :-)

''Høyden har jo ikke noe å si da :-DDD

''

Det er klart høyden har noe å si, så lenge man ikke ligger som "li de parade". Hvis man bøyer armer eller bein, f.eks. :-)

''Men du er jo mini-liten :-)''

I lengden ja, men i bredden er jeg da ganske gjennomsnittlig. :o)

''

Det er klart høyden har noe å si, så lenge man ikke ligger som "li de parade". Hvis man bøyer armer eller bein, f.eks. :-) Jeg sovner alltid på magen med det ene beinet i rett vinkel til siden ZZzzz...

Annonse

Dark-Angel 82

Vi pleier også å dra på hyttetur med venner. Har to vennepar med egen hytte som vi av og til blir invitert til, og så har jeg tilgang på firmahytte - og nå i februar hadde vi med oss en vennefamilie dit. Utrolig koselig.

Men - altså når det gjelder den franske familien, så endte vi opp med i går kveld, å invitere dem til å bo hos oss noen dager :-)

Det blir sikkert kjempekoslig. :D

Alltid moro med hytteturer, skulle bare vært flinkere til å reise avsted.... Blir vel mer nå utover våren tenker jeg. Masse ved som skal hogges.. :P

Gjest prust

Det blir sikkert kjempekoslig. :D

Alltid moro med hytteturer, skulle bare vært flinkere til å reise avsted.... Blir vel mer nå utover våren tenker jeg. Masse ved som skal hogges.. :P

Dere liker også å hogge ved :-) ? Vi og. Mannen min hogde veldig mye i fjor, så vi har nok for to vintere fremover nå. Så han skal ikke hogge mer før tidligst neste vinter. Vi har flere år hogd i kommuneskogen, betaler litt for det, og får trekt det frem til bilvei. Veldig greit. Det siste vi hogde hogde han på jobben sitt område, og fikk det gratis, tror jeg.

Gjest prust

''

Det er klart høyden har noe å si, så lenge man ikke ligger som "li de parade". Hvis man bøyer armer eller bein, f.eks. :-)

OK da - hvis en ligger veldig i trekkspill, så har høyden noe å si. I vår ungdom lå vi som regel "fu i fang" og trengte ikke så mye plass. Vi ligger som regel hver for oss nå, men de thender vi ligger fu i fang nå og :-)

Dere liker også å hogge ved :-) ? Vi og. Mannen min hogde veldig mye i fjor, så vi har nok for to vintere fremover nå. Så han skal ikke hogge mer før tidligst neste vinter. Vi har flere år hogd i kommuneskogen, betaler litt for det, og får trekt det frem til bilvei. Veldig greit. Det siste vi hogde hogde han på jobben sitt område, og fikk det gratis, tror jeg.

Greit og like vedhogst når mannen står for vedhuggingen:-)

Gjest prust

Greit og like vedhogst når mannen står for vedhuggingen:-)

Jeg er som regel med og rydde kvist da :-) Men ikke på den han hogde på jobben i fjor vinter.

Er med når vi er på hans hjemsted og hogger til mora - da rydder jeg og ungene kvist, er med og kløyver og med og lør veden. Så ikke kom her og mobb ;-.)

Han eldste er superflink til å lø veden forresten. Han lødde et helt mål med ved her for noen uker siden - knallfint.

Jeg er som regel med og rydde kvist da :-) Men ikke på den han hogde på jobben i fjor vinter.

Er med når vi er på hans hjemsted og hogger til mora - da rydder jeg og ungene kvist, er med og kløyver og med og lør veden. Så ikke kom her og mobb ;-.)

Han eldste er superflink til å lø veden forresten. Han lødde et helt mål med ved her for noen uker siden - knallfint.

Ikke meningen og mobbe:-) Men det er en kjent sak at vedens evne til oppvarming foregår i mange operasjoner - fra trærne blir hugget - til vi kan kose oss med den i ovnen. Og mange synes den prosessen blir vel strevsom:-)

Dark-Angel 82

Ja, det er litt moro å styre med noe. Vi har mange mål med skog, så vi har masse ved i årene fremover. Vi holder på å tynne ut litt nå, slik at vi får mer sol hytta. Det blir fint. Håper at det hjelper litt på kleggen også... Hehe.

Men det er mye arbeid... Jeg skjønner godt de som selger ved tar betalt... :P

Annonse

Gjest prust

Ikke meningen og mobbe:-) Men det er en kjent sak at vedens evne til oppvarming foregår i mange operasjoner - fra trærne blir hugget - til vi kan kose oss med den i ovnen. Og mange synes den prosessen blir vel strevsom:-)

Ja, det er noe en virkelig lærer når en jobber med veden! Før jeg begynte å være med i vedskogen, hadde jeg aldri tenkt på hvor mye arbeid som egentlig ligger bak et mål med ved.

Men det er koselig å være ute sammen, og jobbe med veden - bare ikke det tar hele ferien....

Ja, det er noe en virkelig lærer når en jobber med veden! Før jeg begynte å være med i vedskogen, hadde jeg aldri tenkt på hvor mye arbeid som egentlig ligger bak et mål med ved.

Men det er koselig å være ute sammen, og jobbe med veden - bare ikke det tar hele ferien....

Ja, det er utrolig mye jobb. Jeg har mer enn nok med og få veden fra gårdsplassen og inn i kjelleren. Og deretter fra kjelleren og inn i huset. Før jeg endelig kan tenne opp (som også kan være trøblete),og få deilig varme i huset.

Men det er verdt det:-) Det blir herlig varme av ved:-)

Gjest prust

Ja, det er utrolig mye jobb. Jeg har mer enn nok med og få veden fra gårdsplassen og inn i kjelleren. Og deretter fra kjelleren og inn i huset. Før jeg endelig kan tenne opp (som også kan være trøblete),og få deilig varme i huset.

Men det er verdt det:-) Det blir herlig varme av ved:-)

Ja, vedfyring gir utrolig deiilg varme :-)

Vi har veden lødd opp utenfor huset ett år eller to - så må den bæres inn i garasjen på seinsommeren, og så bærer vi inn et fang eller to hver dag.

Ja, vedfyring gir utrolig deiilg varme :-)

Vi har veden lødd opp utenfor huset ett år eller to - så må den bæres inn i garasjen på seinsommeren, og så bærer vi inn et fang eller to hver dag.

Det høres perfekt ut:-) Ved er det aller beste. Jeg betaler i dyre dommer for og få den tilkjørt til porten min. Men heller det enn og betale for dårlig varme i form av strøm.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...