Gjest Fibro brumlekassen Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Hei, jeg søker råd. Hva kan jeg gjøre ? Er i 50% jobb og har 50% AAP. Innvilget oktober 2012. Det er lov å ha AAP så lenge jeg har tiltak for å forbedre arbeidsevnen. Maks til mars 2014. Diagnose Fibromyalgi. Har også diagnose på asma og allergi. Var hos Nav i dag og der fikk jeg vite at om jeg ikke fant utav noen vei å gå for å forbedre min arbeidsevne risikerte jeg nok å lande på sosialen. Jeg er for ung til å få uføretrygd sa de. Jeg har altså en "frist" på å finne utav det til 2014. Med det tempo som saken blir behandlet i NAV systemet - tar flere mnd for hver avgjørelse som skal tas - har jeg ikke mye tid igjen. Jeg har vært igjennom alt av hva helsenorge kan tilby av medisinsk behandling og tiltak i følge min lege. Det være seg undersøkelser hos spesialister, basengtrening, fysioterapi, kiropraktor, naprapat, rehabliteringssenter, psykolog, samtaleterapi, psykomatorisk fysioterapi etc. Jeg har gått på diverse medisiner men faller tilbake på sarotex retard samt paracett og ibux (500-600mg). Jeg har i tillegg astma og allergimedisiner. Tar magnesium som kosttilskudd pga krampe etc. Jeg har søkt plass på Jeløya kurbad - var der også i 2006. Det er for å kunne opprettholde 50% jobb for jeg er i ferd med å ikke klare dette lenger. Resultatet fra 2006 var at jeg hadde ett helt annet energi nivå etter oppholdet. Jeg ble første gang sykemeldt i mai 2002. Har gått veien fra sykepenger, til attføring/rehablitering (tok personlig trenerutdannelse og jobbet 3 mnd på sats for jeg måtte gi slipp på den delen. - fortsatte i nåværende jobb grunnet økonomi og tryghet på å ha en jobb jeg mestrer 50%) til AAP i 2010 da ordningen bli innført. Har i dag 50% stilling her. Jeg trener 3 -4 ganger i uken på treningsstudio - styrke og kondisjon samt går mye - minst 30 min hver dag med unntak av 2 dager i uken da jeg må ta meg inn igjen. Jeg har funnet en balanse mellom jobb, privatliv og trening somm er optimal av hva det kan være med de ressurser jeg har. Stresser meget lett og går ikke alt etter "planen" blir jeg lett deprimert. Alle råd mottas med takk og håper helst på svar fra leger/advokater som har råd jeg kan bruke rettsmessig om jeg ender opp å gå til sak mot Nav systemet fordi jeg blir overlatt til sosialen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377238-aapuf%C3%B8resosialen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.