Gå til innhold

Strømmen går HELE tiden!!

Gjest kjerringa som krangler med strømmen

Anbefalte innlegg

Holder på og bli gal!!

Her går strømmen HVER dag, noen ganger en gang, andre ganger flere ganger etterhverandre..

Dette er i perioder på flere uker, så kan det gå flere uker uten, men ingenting som gjør at vi kan sette fingeren på en ting.

Noen ganger går oppvaskmaskinen, noen ganger vaskemaskinen, noen ganger ingenting... Plutselig blir det bare helt svart!!

Det er hovedbryteren som går.

Vi har prøvd og ta ut og slå av enkelte ting, men i og med at vi ikke ser noe automatikk i dette og at det plutselig kan gå veldig lang tid mellom hver gang er det umulig og prøve ut en og en ting.

Har hatt elektriker her, men de fant ikke noe galt !!??

Noen som kjenner seg igjen i problemet og kanskje har en løsning?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/377291-str%C3%B8mmen-g%C3%A5r-hele-tiden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det hovedbryteren (?), som går, eller er det en jordfeilbryter?

En elektriker kan måle jordfeilstrømmen på forskjellige apparater, og det kan være slik at når to stykker (for eksempel vaskemaskin og oppvaskmaskin kommer på samtidig) så går strømmen.

En annen mulighet som jeg har opplevd var at det var selve jordfeilbryteren som det var feil på!

Med vennlig hilsen

En elektriker kan måle jordfeilstrømmen på forskjellige apparater, og det kan være slik at når to stykker (for eksempel vaskemaskin og oppvaskmaskin kommer på samtidig) så går strømmen.

En annen mulighet som jeg har opplevd var at det var selve jordfeilbryteren som det var feil på!

Med vennlig hilsen

Det er jordfeilbryteren som går.

Med vennlig hilsen

Har aldri på to maskiner på en gang, det vet jeg ikke går:)

Og når vi støvsuger må varmovnen av, slik ahr det alltid vært...

Annonse

Hei,

Som navnet sier måler den hvor mye strøm som går ut og hvor mye som kommer tilbake, og hvis det er en forskjell så antar den at strømmen går til jord (noen får støt) og tar strømmen.

Stort sett er det jo bare utstyr som står "nær vann" eller som er jordet, som kan påvirke denne. En vanlig lyspære har knapt noe noe annet sted strømmen kan gå.

Eksempler: oppvaskmaskin, varmtvannsbereder, utekontakter, div. ting på kjøkken, komfyr, kjøleskap, varme i badegulvet, osv. Ofte skyldes det en "løs ledning", så noen ganger kan man provosere det frem ved sparke litt i utstyret.

Ved mange elektriske installasjoner i Norge (og i Albania (!)) som har en egen type installasjon som ikke finnes i andre land, så forekommer det også at enkelte feil hos naboen kan slå ut din jordfeilbryter.

Med vennlig hilsen

Jeg hadde tidligere _en_ jordfeilbryter som dekket alle sikringene og det førte til at den slo ut. Endte med å skifte innmaten i sikringsskapet, slik at nå er det jordfeilbryter knyttet til hver enkelt sikring separat. Tror jeg... Strømmen går aldri mer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...