Mammantil3 Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Jeg har en Kenwood Major Titanium som jeg baker brød med, og i den lager jeg deig til 3 brød i slengen. Etter mye eksprimentering og gode råd fra andre brødbakende venninner har jeg endt ut med å bake på en litt gammeldags måte, hvor jeg legger linfrø, helkorn hvete, havregryn og kli i en liter kefir kvelden før baking. Så blander jeg inn tørrgjær og hvetemel og kokt potet og litt vann og olje, salt og bittelitt sukker med maskina. Gir utrolig nydelige brød, både ferske og når de har vært en tur i fryseren. Store brød, dette her da. Steker i former i ovnen, og som du skjønner er ikke dette noen ferdigblanding. :-) Jeg skriver ikke ned hele oppskrifta her, fordi de fleste tror dette er så komplisert og vanskelig at de ikke orker prøve når man må planlegge litt (med kefirblandingen kvelden før). Det er ikke noe hokus-pokus å bake brød selv, her går det på ren autopilot. Og kjøkkenmaskina kan brukes til så mangt - alt som skal røres sammen, mandelmaling, kjøttkvern har jeg og jeg kan lage smooties. Bruker den flere ganger i uka, har den i eget lift-skap så den er enkel å ta fram/sette bort. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377293-dere-som-baker-br%C3%B8d-selv/page/2/#findComment-3317775 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Jeg har en Kenwood Major Titanium som jeg baker brød med, og i den lager jeg deig til 3 brød i slengen. Etter mye eksprimentering og gode råd fra andre brødbakende venninner har jeg endt ut med å bake på en litt gammeldags måte, hvor jeg legger linfrø, helkorn hvete, havregryn og kli i en liter kefir kvelden før baking. Så blander jeg inn tørrgjær og hvetemel og kokt potet og litt vann og olje, salt og bittelitt sukker med maskina. Gir utrolig nydelige brød, både ferske og når de har vært en tur i fryseren. Store brød, dette her da. Steker i former i ovnen, og som du skjønner er ikke dette noen ferdigblanding. :-) Jeg skriver ikke ned hele oppskrifta her, fordi de fleste tror dette er så komplisert og vanskelig at de ikke orker prøve når man må planlegge litt (med kefirblandingen kvelden før). Det er ikke noe hokus-pokus å bake brød selv, her går det på ren autopilot. Og kjøkkenmaskina kan brukes til så mangt - alt som skal røres sammen, mandelmaling, kjøttkvern har jeg og jeg kan lage smooties. Bruker den flere ganger i uka, har den i eget lift-skap så den er enkel å ta fram/sette bort. Kom med hele oppskriften, da! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377293-dere-som-baker-br%C3%B8d-selv/page/2/#findComment-3317776 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.