Gå til innhold

Flørter med 50-tallets husmorrolle

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 119
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

28

• mariaflyfly

8

• Lillemus

4

• Mrs. Wallace

4

Gjest prust

Grøss! Nå så jeg bare på den Rachel-bloggen, men jeg får helt grøssinger av sånne typer blogger :-(

''hihi...hver gang hun spiser så dingler hun sånn med beina!''

Og så bilde av beina, og på neste bilde samme bukse, med kommentar om at buksa er kjøpt i Thailand.

Grøss! Nå så jeg bare på den Rachel-bloggen, men jeg får helt grøssinger av sånne typer blogger :-(

''hihi...hver gang hun spiser så dingler hun sånn med beina!''

Og så bilde av beina, og på neste bilde samme bukse, med kommentar om at buksa er kjøpt i Thailand.

Jeg kjenner hun som har den andre bloggen (Pia), og den er faktisk ganske morsom med masse ironi og humor. Så "outfit"-innleggene hun har er skrevet med en god porsjon ironi...

den anbefaler jeg faktisk...

Dark-Angel 82

Jeg kjenner hun som har den andre bloggen (Pia), og den er faktisk ganske morsom med masse ironi og humor. Så "outfit"-innleggene hun har er skrevet med en god porsjon ironi...

Jeg likte også den bloggen :)

Annonse

Gjest prust

Nå har jeg kikket litt på den andre bloggen - og det var så absolutt mer etter min smak ja! Ikke det hyper-moderne-siste-mote-interiøraktige-eller klesmessige, og heller ikke sminke-dill-shopping-bloggingen.

Likte den kjempegodt - har lagt den på favoritter :-)

Nå har jeg kikket litt på den andre bloggen - og det var så absolutt mer etter min smak ja! Ikke det hyper-moderne-siste-mote-interiøraktige-eller klesmessige, og heller ikke sminke-dill-shopping-bloggingen.

Likte den kjempegodt - har lagt den på favoritter :-)

kult :-)

''Ellers tror jeg faktisk at det ligger litt i genene våre; mor passer avkom og hule, mann jakter og finner mat.''

Jeg er interessert i å vite hvor du mener støvsugegenet faktisk er?

Med vennlig hilsen

Det handler ikke om støvsuging, Sør, men om at kvinnen er den som bærer frem avkommet, og at det for mange også fører med seg en større trang til å være nær avkommet etter at det kommer ut.

Fra gammelt av har mannen vært den som har jaktet og "brought home the bacon", mens kvinnen har vært gravid, født, ammet og også tatt seg av det meste av omsorgoppgavene i hjemmet.

Hvorvidt dette fortsatt ligger i genene våre skal ikke jeg påstå, men jeg tror nok at endel kvinner fortsatt har en større trang til å yte omsorg, mens endel menn fortsatt har en større trang til å "bring home the bacon" ;)

Gjest Pilka

Hei,

Ja, hvis det var hovedsakelig genetisk, så ville det vært få unntak til regelen. Og det ville neppe endret seg noe videre over tid, heller. Ei heller særlige forskjeller mellom regioner.

Uansett, selv om det faktisk hadde vært en stor og klar forskjell, med et støvsugergen, så ville det fremdeles vært både umoralsk og ulovlig å diskriminere basert på kjønn. Hovedpoenget må jo være at folk skal få velge selv.

Med vennlig hilsen

Genetikk forandrer seg over tid, ellers ville vi fremdeles krabbet i stedenfor å gå.

christensen1365381166

Det handler ikke om støvsuging, Sør, men om at kvinnen er den som bærer frem avkommet, og at det for mange også fører med seg en større trang til å være nær avkommet etter at det kommer ut.

Fra gammelt av har mannen vært den som har jaktet og "brought home the bacon", mens kvinnen har vært gravid, født, ammet og også tatt seg av det meste av omsorgoppgavene i hjemmet.

Hvorvidt dette fortsatt ligger i genene våre skal ikke jeg påstå, men jeg tror nok at endel kvinner fortsatt har en større trang til å yte omsorg, mens endel menn fortsatt har en større trang til å "bring home the bacon" ;)

''men jeg tror nok at endel kvinner fortsatt har en større trang til å yte omsorg, mens endel menn fortsatt har en større trang til å "bring home the bacon''

Det har du helt rett i.

''men om at kvinnen er den som bærer frem avkommet, og at det for mange også fører med seg en større trang til å være nær avkommet etter at det kommer ut. ''

Hva så med kvinner som ikke har barn?

;-)

======

''Fra gammelt av har mannen vært den som har jaktet og "brought home the bacon", mens kvinnen har vært gravid, født, ammet og også tatt seg av det meste av omsorgoppgavene i hjemmet. ''

Joda, men det kan like gjerne være tillært som at det er noe "i" kvinnen som sier det skal være slik.

Med vennlig hilsen

Genetikk forandrer seg over tid, ellers ville vi fremdeles krabbet i stedenfor å gå.

''Genetikk forandrer seg over tid, ellers ville vi fremdeles krabbet i stedenfor å gå.''

Ja, men over tusenvis av år, og ikke (for arten) i løpet av hundrevis av år.

Med vennlig hilsen

Annonse

Gjest Pilka

''Genetikk forandrer seg over tid, ellers ville vi fremdeles krabbet i stedenfor å gå.''

Ja, men over tusenvis av år, og ikke (for arten) i løpet av hundrevis av år.

Med vennlig hilsen

Det tok tusenvis av år for oss å reise oss opp, men kan du bevise for meg at ingenting forandrer seg genetisk på noen hundre år?

Gjest Elextra

''Det handler ikke om støvsuging, Sør, men om at kvinnen er den som bærer frem avkommet, og at det for mange også fører med seg en større trang til å være nær avkommet etter at det kommer ut.''

Menn som aktivt følger opp graviditet og fødsel har også stor trang til å være nær avkommet - er det ikke rart?

Ting har endret seg siden vi bodde i huler og mennene dro ut på jakt mens kvinnene passet bålet - faktisk.

Det tok tusenvis av år for oss å reise oss opp, men kan du bevise for meg at ingenting forandrer seg genetisk på noen hundre år?

''Det tok tusenvis av år for oss å reise oss opp, men kan du bevise for meg at ingenting forandrer seg genetisk på noen hundre år?''

Jeg har ikke skrevet at ingenting forandrer seg genetisk på noen hundre år. Ting forandrer seg (på individnivå) fra generasjon til generasjon, men ettersom arten ikke har felles gener som er "noen hundre år gamle" siden de endret seg så er det åpenbart at det er snakk om MANGE tusen år. Dvs. MANGE generasjoner før en forandring sprer seg.

Med vennlig hilsen

Gjest minnah

''Ellers tror jeg faktisk at det ligger litt i genene våre; mor passer avkom og hule, mann jakter og finner mat.''

Jeg er interessert i å vite hvor du mener støvsugegenet faktisk er?

Med vennlig hilsen

Du tror de støvsuget i hulene sine? ;)

Gjest Pilka

''Det tok tusenvis av år for oss å reise oss opp, men kan du bevise for meg at ingenting forandrer seg genetisk på noen hundre år?''

Jeg har ikke skrevet at ingenting forandrer seg genetisk på noen hundre år. Ting forandrer seg (på individnivå) fra generasjon til generasjon, men ettersom arten ikke har felles gener som er "noen hundre år gamle" siden de endret seg så er det åpenbart at det er snakk om MANGE tusen år. Dvs. MANGE generasjoner før en forandring sprer seg.

Med vennlig hilsen

''siden de endret seg så er det åpenbart at det er snakk om MANGE tusen år. Dvs. MANGE generasjoner før en forandring sprer seg.''

Hvordan beviser du denne påstanden?

''men om at kvinnen er den som bærer frem avkommet, og at det for mange også fører med seg en større trang til å være nær avkommet etter at det kommer ut. ''

Hva så med kvinner som ikke har barn?

;-)

======

''Fra gammelt av har mannen vært den som har jaktet og "brought home the bacon", mens kvinnen har vært gravid, født, ammet og også tatt seg av det meste av omsorgoppgavene i hjemmet. ''

Joda, men det kan like gjerne være tillært som at det er noe "i" kvinnen som sier det skal være slik.

Med vennlig hilsen

Det er vel ikke så veldig mange kvinner uten barn som er hjemmeværende. De som er det, velger det sikkert for å være en støtte for sin direktørmann ;)

Og jeg vet ikke hvor mye som var tillært i steinaldertida, jeg... Eller hvor tillært det er at det er kvinnene som bærer, føder og ammer barn...

;)

''siden de endret seg så er det åpenbart at det er snakk om MANGE tusen år. Dvs. MANGE generasjoner før en forandring sprer seg.''

Hvordan beviser du denne påstanden?

Fordi en mutasjon/forandring som skjedde i f. eks. Frankrike i dag ikke vil spre seg "rundt hele verden" på veldig mange generasjoner, åpenbart.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...