Gå til innhold

Muffinskresen

Anbefalte innlegg

Gjest luftslott
Skrevet

I forbindelse med familiesamling etter begravelse har jeg fått i oppdrag å bake noen muffins til ungene osv. Det kommer til å bugne av kaker, men ungene trenger noe enkelt. Mor til tre av ungene har da stilt krav om at jeg MÅ bruke den lyse muffinsmiksen til Toro og helst også Toro glasurmiks, for det er det eneste ungene hennes spiser. Jeg skjemmes... men jeg er helt sikker på at hun kommer til å smake på muffinsen selv, og lage mye styr om det ikke er Toro. Så jeg trenger noen forslag til hva jeg kan gjøre for å piffe opp Toro'en litt! Kan man f.eks. bytte ut litt av smøret med vaniljeyoghurt? Kan kardemomme eller vanilje brukes? Tips mottas med takk!

Gjest Kayia
Skrevet

Kanskje ikke svaret du er ute etter, men etter som det ellers kommer til å bugne med kaker og disse ungene bare vil ha disse, kan du ikke bare lage dem da? Høres ut som du både kan spare deg ekstra jobb, selv spise andres gode kaker og glede (minst) tre fornøyde unger enkelt og greit? :)

Mrs. Wallace
Skrevet

Hvorfor skjemmes du - er det fordi du mener det er flaut å stille med toro-muffins? Det er vel greit med noen enkle muffins på et velassortert kakebord, det er ikke bare unger som kan synes at det er greit.

Når det er sagt, er det vel litt rart å kreve at noen skal bake posemuffins, men ettersom det er etter en begravelse, ville jeg ikke lagd noe ekstra ut av det, men gjort som avtalt.

Skrevet

Hvis ungene hennes er så kresne så merker de det garantert om du gjør noe med dem.

Bare på pur f*** hadde jeg vært troende til å lage et brett med toro-muffins og latt dem se ganske kjedelige ut og så laget et annet brett eller en annen kake som jeg hadde pyntet riktig festlig og sett hva ungene hadde smakt på. ;o)

Gjest luftslott
Skrevet

Hvorfor skjemmes du - er det fordi du mener det er flaut å stille med toro-muffins? Det er vel greit med noen enkle muffins på et velassortert kakebord, det er ikke bare unger som kan synes at det er greit.

Når det er sagt, er det vel litt rart å kreve at noen skal bake posemuffins, men ettersom det er etter en begravelse, ville jeg ikke lagd noe ekstra ut av det, men gjort som avtalt.

Egentlig syns jeg mest synd på ungene, som ikke spiser noe som smaker annerledes enn posemat. Det handler også om at de tre ungene er så utrolig bortskjemte, det er helt klart de som bestemmer alt. Jeg har bare litt vondt for å tro at ungene vil ta skade av å spise en muffins som er hjemmelaget, noe de ville gjort om de ikke visste at mamma gjør akkurat som de krever.

Men for all del, jeg lager toromuffins jeg, men kommer til å gi forklaringen dersom noen spør hvorfor jeg ikke baker selv. Jeg liker å bake og baker mye godt, så kanskje jeg føler meg bittelitt fornærma?

Skrevet

Egentlig syns jeg mest synd på ungene, som ikke spiser noe som smaker annerledes enn posemat. Det handler også om at de tre ungene er så utrolig bortskjemte, det er helt klart de som bestemmer alt. Jeg har bare litt vondt for å tro at ungene vil ta skade av å spise en muffins som er hjemmelaget, noe de ville gjort om de ikke visste at mamma gjør akkurat som de krever.

Men for all del, jeg lager toromuffins jeg, men kommer til å gi forklaringen dersom noen spør hvorfor jeg ikke baker selv. Jeg liker å bake og baker mye godt, så kanskje jeg føler meg bittelitt fornærma?

''Jeg har bare litt vondt for å tro at ungene vil ta skade av å spise en muffins som er hjemmelaget, noe de ville gjort om de ikke visste at mamma gjør akkurat som de krever.''

I en annen setting lager du det du vil lage, men akkurat i en begravelse er det greit å la kampene ligge. Men om de kommer hjem til deg en gang serverer du det du vil - f.eks. hjemmelagde muffins. :o)

Skrevet

Jeg forstår ikke helt poenget med å "piffe opp" muffinsene når du har blitt bedt om å bake akkurat disse. Hvis ungene faktisk bare liker toro muffins, ødelegger du jo for dem. Hvis du har et ønske om å oppdra ungene, synes jeg du skal gjøre det ved en annen anledning enn begravelse. Hvis du har et ønske om å statuere et eksempel overfor moren, synes jeg også du skal vente til en annen anledning.

For øvrig synes jeg man skal ligge unna oppdragelsen av andres unger generelt.

mariaflyfly
Skrevet

''Når det er sagt, er det vel litt rart å kreve at noen skal bake posemuffins, men ettersom det er etter en begravelse, ville jeg ikke lagd noe ekstra ut av det, men gjort som avtalt.''

Enig.

Skrevet

Hvis ungene hennes er så kresne så merker de det garantert om du gjør noe med dem.

Bare på pur f*** hadde jeg vært troende til å lage et brett med toro-muffins og latt dem se ganske kjedelige ut og så laget et annet brett eller en annen kake som jeg hadde pyntet riktig festlig og sett hva ungene hadde smakt på. ;o)

Det var en løsning etter min smak :)

Skrevet

Jeg er enig med de som har svart at dette ikke er anledningen for å irritere verken barna eller moren deres. Men det går an å ha noe oppi halve røra og merke de papirformene det gjelder.

Jeg hadde en tråd om smakstilsetning i Toro-muffins i januar, da fikk jeg mange gode tips. Den er her:

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=4704289

I det aktuelle tilfellet hadde jeg apsikat oppi halve røra (noe av poenget var at dette måtte gå veldig fort) og merket de tilhørende papirformene med en tydelig "A". Hele porsjonen ble solgt, både med og uten. Men dette var ikke bare til barn.

Skrevet

I og med at toromuffins er veldig raske og enkle å lage, så hadde jeg laget disse, men i tillegg bakt andre muffins.

Gjest toro muffins
Skrevet

Lag disse muffinsene som dem er du,er da ikke noe å skjemmes over,er slettes ikke noe galt med de muffinsene. Skjerp deg.

Skrevet

Når hele poenget er å lage noe enkelt, fordi bordet kommer til å bugne av andre avanserte kaker, så bør du selvfølgelig lage det enkelt. Hvis ikke kan du jo la vær. De andre, ikke så bortskjemte og kresne barna (dine?), kan jo bare forsyne seg av alle de andre kakene. Du får la vær å annonsere at det er du som har lagd dem, da vet du. Det er en begravelse, ikke en kakebakekonkurranse, og heller ikke noe sted å oppdra verken mor eller barn.

Skrevet

Det var en løsning etter min smak :)

Nå ser jeg jo at det dreier seg om en begravelse og da passer det vel ikke å komme med klovnepyntede muffins akkurat... Men ved en seneren anledning... ;o)

Gjest luftslott
Skrevet

Selvsagt vet jeg at en begravelse ikke er stedet for en viljekamp med mor. Jeg vet også at det ikke er min jobb å oppdra ungene, selv når foreldrene ikke gjør så mye av det selv.

Men jeg merker at jeg er ganske lei av at flere her inne kommer med kommentarer man fint kunne tenkt seg om tre ganger før man poster. Det er slett ikke nødvendig å komme med alle sure oppgulp eller be folk skjerpe seg. Fordi om du har en dårlig dag, trenger du ikke nødvendigvis spre møkka!

Jeg kom med et enkelt spørsmål: hvordan man kunne gjøre Toromuffins bedre. Det har jeg fått et svar på.

Jeg er forøvrig litt overrasket over at alle de som vanligvis glorifiserer hjemmelaget og "renere" mat nå er helt stille, det er tydeligvis få som syns det er rart å kreve Toro-mat. Jeg ville helt fint forstått det om hun hadde spurt om jeg kunne bakt noen i tillegg til vanlige, eller rett og slett tatt med seg noen hjemmefra, istedenfor å kreve at det bare skal være toromuffins tilgjengelig.

Jeg har selv matallergier og er vant til å ha med meg egen mat på slike tilstelninger, noe jeg også må gjøre denne gangen. Jeg setter meg da ikke på bakbena og sier at det bare må være mat der jeg kan spise?

Ellers håper jeg dere får en bedre dag etterhvert!

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Selvsagt vet jeg at en begravelse ikke er stedet for en viljekamp med mor. Jeg vet også at det ikke er min jobb å oppdra ungene, selv når foreldrene ikke gjør så mye av det selv.

Men jeg merker at jeg er ganske lei av at flere her inne kommer med kommentarer man fint kunne tenkt seg om tre ganger før man poster. Det er slett ikke nødvendig å komme med alle sure oppgulp eller be folk skjerpe seg. Fordi om du har en dårlig dag, trenger du ikke nødvendigvis spre møkka!

Jeg kom med et enkelt spørsmål: hvordan man kunne gjøre Toromuffins bedre. Det har jeg fått et svar på.

Jeg er forøvrig litt overrasket over at alle de som vanligvis glorifiserer hjemmelaget og "renere" mat nå er helt stille, det er tydeligvis få som syns det er rart å kreve Toro-mat. Jeg ville helt fint forstått det om hun hadde spurt om jeg kunne bakt noen i tillegg til vanlige, eller rett og slett tatt med seg noen hjemmefra, istedenfor å kreve at det bare skal være toromuffins tilgjengelig.

Jeg har selv matallergier og er vant til å ha med meg egen mat på slike tilstelninger, noe jeg også må gjøre denne gangen. Jeg setter meg da ikke på bakbena og sier at det bare må være mat der jeg kan spise?

Jeg skjønner hva du mener med dette innlegget ditt, men jeg skjønner ikke hvorfor du på død og liv MÅ gjøre noe med disse hersens Toro muffinsene når du har blitt bedt om å bake disse? Ungene er kresne og spiser kun disse muffinsene. Om du baker dem og har oppi både det ene og det andre for å piffe dem opp så risikerer du at ungene ikke liker dem i begravelsen. Er det verdt det?

Gjest luftslott
Skrevet

Jeg skjønner hva du mener med dette innlegget ditt, men jeg skjønner ikke hvorfor du på død og liv MÅ gjøre noe med disse hersens Toro muffinsene når du har blitt bedt om å bake disse? Ungene er kresne og spiser kun disse muffinsene. Om du baker dem og har oppi både det ene og det andre for å piffe dem opp så risikerer du at ungene ikke liker dem i begravelsen. Er det verdt det?

Jeg har jobba i barnehagen der barna har gått. Jeg vet at barna spiser det som blir satt foran dem, Toro eller ikke. Jeg vet også at så lenge mor er i nærheten, gjør hun absolutt alt for dem. Inkludert å hente mat, plukke opp mat når de hiver den fra seg, unnskylde all dårlig oppførsel og løpe etter når de stikker av. Så det ville på ingen måte ødelagt for barna, de har både bakt og spist vanlige muffins uten problem.

Men som jeg alt har sagt, fordi det er den anledningen det er baker jeg Toromuffins og holder kjeft.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg har jobba i barnehagen der barna har gått. Jeg vet at barna spiser det som blir satt foran dem, Toro eller ikke. Jeg vet også at så lenge mor er i nærheten, gjør hun absolutt alt for dem. Inkludert å hente mat, plukke opp mat når de hiver den fra seg, unnskylde all dårlig oppførsel og løpe etter når de stikker av. Så det ville på ingen måte ødelagt for barna, de har både bakt og spist vanlige muffins uten problem.

Men som jeg alt har sagt, fordi det er den anledningen det er baker jeg Toromuffins og holder kjeft.

Ja, det hadde jeg gjort.

Det er tydelig at du er relativt irritert på hvordan mor behandler barna, men la det bli hennes problem.

La det ikke bli ditt.

Gjest toro muffins
Skrevet

Lag bare de hersens muffinsene da,snakk om å lage mye dill dall ut av ikke noe.

Skrevet

Du kan jo tilsette halve røra et eller annet som er såpass "synlig" (f.eks. blåbær) at disse muffinsene skiller seg ut fra de som er uten. Så kan alle, både voksne og barn, velge selv. Det er mange forskjellige tilsetningstips i tråden jeg linket til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...