frosken Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Sommersesong: 2400, hvorav 400 er øremerket laget, resten til klubben. Danmarkscup (Aarhus) har vi foreløpig betalt 1500 for, og da skal vi betale reisen t/r selv (fordi vi skal ha ferie etterpå), det hadde kostet 2500 inkludert reise. Lommepenger i tillegg. Medlemsavgift til idrettslaget 300, men han er med i en gruppe til, så med litt godvilje kan vi regne dette som 150. Lisenskrav har vi ikke fått ennå, men jeg tror ikke den er inkludert i de 2400, siden de pengene skal et annet sted. I den andre gruppa kom avgift og lisens på to forskjellige regninger. Vintersesongen har vi foreløpig betalt 1000 kr for, men venter på tillegg etter at de har regnet på brøyteutgiftene. Jeg har sagt at jeg skal ha en leilighet i London når han blir profesjonell i PL. Ellers skriver jeg en bok ;-) Forhåpentligvis deltar han ikke aktivt i både håndball og fotball. Det gjør nevøen min - i et idrettslag hvor de har dummet seg ut mht økonomi og hvor breddeidretten skal dekke inn tapene i forbindelse med et fullstendig mislykket forsøk på elitesatsning... Det renner inn med avgifter og kontingenter av alle typer - i tillegg til at det deltas aktivt på en haug med turneringer. Det mest interessante kravet var en "ekstra treningsavgift for vårsesongen" på kroner 1000,- innkrevet på sommeren i fjor (etter at den økonomiske katastrofen var avdekket). I tillegg til de direkte innbetalingskravene kommer kravene om at de skal selge et visst antall usalgbare kalendere eller lignende; om de ikke oppnår antallet må de dekke differensen selv... Som om ikke dette er nok; nevøen mener han trenger fem par fotballsko av ulik kvalitet. Heldigvis trenges visst ikke mer enn ett par håndballsko av gangen (såfremt han husker å ta dem med hjem!). Tror kanskje broren min velger å ikke sette opp noe fullstendig regnskap på hva det koster å holde ungdommene i aktivitet...*s* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377452-kostnader-fritidsaktiviteter/page/3/#findComment-3318807 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Å hjelpes meg. Jeg kjøpte piano i 1998, og betalte 10.000 for det, brukt. Det er veldig godt, et ca 40 år gammelt Schimmel, tror jeg. Ikke snakk om at det skal byttes ut. Men 500 kr pr uke var da himla mye :-8 Pianolæreren satte ikke bare krav til henne, men satte også krav til oss foreldre :-) Nå har den yngste fått glede av pianoet også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377452-kostnader-fritidsaktiviteter/page/3/#findComment-3318808 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 ''Jeg har sagt at jeg skal ha en leilighet i London når han blir profesjonell i PL. Ellers skriver jeg en bok ;-) '' Skal fremføre et liknende krav ift podens ambisjoner både når det gjelder fotball og musikk - må bare grunne litt på hvor jeg helst vil ha leilighet ;-) Nå er det full opptakt til seriespill, med treningskamper hver uke, turnering i helga og trening fire ganger pr uke. Vi har ikke fått informasjon om hvordan det blir med førstelag og andrelag. De er 22 som trener på førstelaget, men det er jo altfor mange... Juniors lag har et langt lavere aktivitetsnivå. Men terminlistene er lovet på fotball.no i morgen. 1999-laget der er på 42 eller 45 eller noe sånt, og de har to treningsgrupper (heter det hos oss) med omtrent halvparten i hver. Jeg vet ikke hvor mange det maks. kan være i en kamptropp i ungdomsfotballen, men det er vanlig å stille med minst 15. Så jeg synes slett ikke 20-22 virker så altfor mye. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377452-kostnader-fritidsaktiviteter/page/3/#findComment-3318810 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhea Silvia Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Når er dette barnet hjemme? LOL :-) Spurte engang min snart trettenåring om han kunne tenke seg en kveld sammen med familien, og han såg forundra på meg og sa: "Jeg var jo det...eh forrige onsdag :-) " Og snart kommer det kjærestegreier i tillegg! Bruker å ta det som et tegn på at de stoler på at vi er der :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377452-kostnader-fritidsaktiviteter/page/3/#findComment-3318811 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Pianonen til datteren kostet 500 kr pr. uke. Etter noen år fikk vi besøk av pianolæreren hennes hjem til oss og da han fikk høre hvilket piano hun spilte på nærmest forlangte han at vi skulle kjøpe nytt. Det ble nærmere 40.000 det også, så dette har vært den dyreste fritidsaktiviteten, men når jeg hører henne spille synes jeg det har hvert vært hver eneste krone :-) ''Etter noen år fikk vi besøk av pianolæreren hennes hjem til oss og da han fikk høre hvilket piano hun spilte på nærmest forlangte han at vi skulle kjøpe nytt. Det ble nærmere 40.000 det også, så dette har vært den dyreste fritidsaktiviteten, men når jeg hører henne spille synes jeg det har hvert vært hver eneste krone :-) '' Jeg fikk eget piano på rommet mitt da jeg ble 17. Faren min orket ikke mer Prokofieff under Dagsrevyen. Bra med eget piano når man flytter hjemmefra ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377452-kostnader-fritidsaktiviteter/page/3/#findComment-3318812 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhea Silvia Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 ''Men 500 kr pr uke var da himla mye :-8'' Bare vent til de skal begynne å ta kjøretimer Grøss!!! Vår eldste har tatt trafikalt grunnkurs nettopp og faren har sagt han skal kjøre masse med ho de neste åra. Men jeg regner likvel med at tusenlappene kommer til å fly! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377452-kostnader-fritidsaktiviteter/page/3/#findComment-3318815 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 ''Etter noen år fikk vi besøk av pianolæreren hennes hjem til oss og da han fikk høre hvilket piano hun spilte på nærmest forlangte han at vi skulle kjøpe nytt. Det ble nærmere 40.000 det også, så dette har vært den dyreste fritidsaktiviteten, men når jeg hører henne spille synes jeg det har hvert vært hver eneste krone :-) '' Jeg fikk eget piano på rommet mitt da jeg ble 17. Faren min orket ikke mer Prokofieff under Dagsrevyen. Bra med eget piano når man flytter hjemmefra ;-) ''Jeg fikk eget piano på rommet mitt da jeg ble 17. Faren min orket ikke mer Prokofieff under Dagsrevyen.'' *Flirer* Jeg kan jo til en viss grad forstå ham... ''Bra med eget piano når man flytter hjemmefra ;-)'' Ja, særlig når man prioriterer plass til det i stua når man pælmer ut eksen sin (som i alle år har ment at det ikke er plass!) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377452-kostnader-fritidsaktiviteter/page/3/#findComment-3318816 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 ''Jeg fikk eget piano på rommet mitt da jeg ble 17. Faren min orket ikke mer Prokofieff under Dagsrevyen.'' *Flirer* Jeg kan jo til en viss grad forstå ham... ''Bra med eget piano når man flytter hjemmefra ;-)'' Ja, særlig når man prioriterer plass til det i stua når man pælmer ut eksen sin (som i alle år har ment at det ikke er plass!) ''Ja, særlig når man prioriterer plass til det i stua når man pælmer ut eksen sin (som i alle år har ment at det ikke er plass!) ;)'' Greit å bytte ut eks med et piano ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377452-kostnader-fritidsaktiviteter/page/3/#findComment-3318817 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 ''Ja, særlig når man prioriterer plass til det i stua når man pælmer ut eksen sin (som i alle år har ment at det ikke er plass!) ;)'' Greit å bytte ut eks med et piano ;-) Jepp. En utsøkt prioritering i dette tilfellet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377452-kostnader-fritidsaktiviteter/page/3/#findComment-3318818 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Forhåpentligvis deltar han ikke aktivt i både håndball og fotball. Det gjør nevøen min - i et idrettslag hvor de har dummet seg ut mht økonomi og hvor breddeidretten skal dekke inn tapene i forbindelse med et fullstendig mislykket forsøk på elitesatsning... Det renner inn med avgifter og kontingenter av alle typer - i tillegg til at det deltas aktivt på en haug med turneringer. Det mest interessante kravet var en "ekstra treningsavgift for vårsesongen" på kroner 1000,- innkrevet på sommeren i fjor (etter at den økonomiske katastrofen var avdekket). I tillegg til de direkte innbetalingskravene kommer kravene om at de skal selge et visst antall usalgbare kalendere eller lignende; om de ikke oppnår antallet må de dekke differensen selv... Som om ikke dette er nok; nevøen mener han trenger fem par fotballsko av ulik kvalitet. Heldigvis trenges visst ikke mer enn ett par håndballsko av gangen (såfremt han husker å ta dem med hjem!). Tror kanskje broren min velger å ikke sette opp noe fullstendig regnskap på hva det koster å holde ungdommene i aktivitet...*s* ''Forhåpentligvis deltar han ikke aktivt i både håndball og fotball.'' Vi har nettopp inngått en deal om at han skal legge opp i håndball når neste skisesong starter, altså i årsskiftet. Fram til da er det begge deler. Men da har han lisens for hele sesongen, slik at de kan overtale ham til å stille på kamp eller cup ved behov (som er stort i guttehåndball). Årsaken er at han er hektet på free-skiing (jibbing), så håndballen ødelegger helgene i bakken. ''I tillegg til de direkte innbetalingskravene kommer kravene om at de skal selge et visst antall usalgbare kalendere eller lignende; om de ikke oppnår antallet må de dekke differensen selv...'' * Nikker gjenkjennende* Alle foreninger har fått kalenderdilla etter at de ble så lette å lage. Men det er faktisk grenser for hvor mange kalendre man trenger - og hvor interessant det er med bilder av andres barn. ''Som om ikke dette er nok; nevøen mener han trenger fem par fotballsko av ulik kvalitet.'' Sønnen min har ikke fullt så mange par samtidig, men de er ikke "av ulik kvalitet", de er i kvalitets- og prisklasse A+ Fotballsko må dessuten passe helt nøyaktig, så de blir fravokst hele tiden, spesielt når det kommer noe nytt og kult. ''Heldigvis trenges visst ikke mer enn ett par håndballsko av gangen (såfremt han husker å ta dem med hjem!). '' Sko har vi hatt ganske lenge nå, det er verre med baller og knebeskyttere... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377452-kostnader-fritidsaktiviteter/page/3/#findComment-3318819 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stavmikser Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 ''Det er mange idretter og fritidsaktiviteter som koster mye mer penger enn andre. Det må man dessverre forholde seg til, og noen ganger må man rett og slett foreta et valg om man har råd til å la barna gå på de dyreste aktivitetene.'' Hva er det som koster mer enn dette i kontingent da, utenom utstyr? Jeg har jo alltid hørt at ballett er dyrt - men det er jo halve prisen i forhold til dette, i alle fall når hun trener kun én gang i uka. ''Kompetent musikkundervisning hadde jeg vært villig til å strekke meg langt for... '' Det er jo akkurat derfor jeg føler meg skviset. Jeg er veldig glad i musikk, og fikk så utrolig mye ut av all musikkopplæringen jeg hadde selv som barn og ungdom - og jeg ser at gutten min stortrives med dette. MEN - så ser jeg at selv om vi tjener forholdsvis bra, så renner det ut med kostnader hver eneste måned, og nå var det altså dette jeg hisser meg litt opp over nå, når det kom ny regning oppå alt annet.... Nei om det er noe som koster mer enn dette i kontigent vet jeg ikke - jeg er vel egentlig mer interessert i sluttsummen jeg da... Og da kan det jo nevnes sportsdans, sprangridning, alpine sporter, motorsport.Og sikkert mange flere som jeg ikke kommer på akkurat nå :-) Ang musikk - har merket meg at musikkinstrumenter er sviiiiindyrt - så dersom man skal holde instrumenter selv og heller betale en lavere kontigent så blir jo sluttsummen gastronomisk. Tror det er best for mitt vedkommende at jeg holder meg til å spille radio og synger med det nebbet jeg har... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377452-kostnader-fritidsaktiviteter/page/3/#findComment-3318821 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Skjønner det er mye penger, men på hvilken måte er det for dyrt? Mener du instruktøren får for mye betalt, eller er det andre som putter penger i lommen? Det er klart instruktørtimer koster. Om det skulle koste mindre, måtte vel kostnadene finansieres ved dugnader blant foreldrene, slik det gjøres i blant annet korps. Jeg har selv barn i korps, og det koster 5000 i året, da er det en felles øvelse og en privattime i uken. Tidligere kostet det litt mindre, og det var mer dugnader, men nå har vi "bare" et par dugnader i året, inkludert et stort loppemarked. Det viste seg jo at altfor mange foreldre kjøpte seg fri fra dugnader, og da var det mer naturlig å sette opp prisen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377452-kostnader-fritidsaktiviteter/page/3/#findComment-3318822 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 ''Etter noen år fikk vi besøk av pianolæreren hennes hjem til oss og da han fikk høre hvilket piano hun spilte på nærmest forlangte han at vi skulle kjøpe nytt. Det ble nærmere 40.000 det også, så dette har vært den dyreste fritidsaktiviteten, men når jeg hører henne spille synes jeg det har hvert vært hver eneste krone :-) '' Jeg fikk eget piano på rommet mitt da jeg ble 17. Faren min orket ikke mer Prokofieff under Dagsrevyen. Bra med eget piano når man flytter hjemmefra ;-) ''Jeg fikk eget piano på rommet mitt da jeg ble 17. Faren min orket ikke mer Prokofieff under Dagsrevyen'' He he, jeg synes det var mer slitsomt da de drev med barryton og Tuba også. '' Bra med eget piano når man flytter hjemmefra ;-)'' Ja, vi var tenkt på å kjøpe et piano som hun kunne ha der, men siden det ser ut som det blir en del skifte av hybel på disse årene, går det ikke dessverre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377452-kostnader-fritidsaktiviteter/page/3/#findComment-3318823 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Nei om det er noe som koster mer enn dette i kontigent vet jeg ikke - jeg er vel egentlig mer interessert i sluttsummen jeg da... Og da kan det jo nevnes sportsdans, sprangridning, alpine sporter, motorsport.Og sikkert mange flere som jeg ikke kommer på akkurat nå :-) Ang musikk - har merket meg at musikkinstrumenter er sviiiiindyrt - så dersom man skal holde instrumenter selv og heller betale en lavere kontigent så blir jo sluttsummen gastronomisk. Tror det er best for mitt vedkommende at jeg holder meg til å spille radio og synger med det nebbet jeg har... ''...så blir jo sluttsummen gastronomisk.'' I lys av nicket ditt var dette et artig uttrykk :-D 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377452-kostnader-fritidsaktiviteter/page/3/#findComment-3318826 Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Det er mye penger, og til sammen blir det jo mye på barnas fritidsaktiviteter. Vi betaler 2800 i året for korps (som inkluderer undervisning i kulturskolen og samspill, instrumentleie kommer i tillegg, men mine barn har eget instrument), 1400 i året for langrenn, 600 i året for skiskyting, 2000 i året for fotball, 300 kr for medlemskap i hovedklubben. For grupper som ikke har foreldre som trenere i fotball, må laget i tillegg spleise på kostnader til trener. For vår eldste kom det på ca. 1000 kr. I tillegg kommer reiser og utstyr som, særlig for langrenn og skiskyting, langt overstiger det vi betaler til klubben. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377452-kostnader-fritidsaktiviteter/page/3/#findComment-3318828 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 ''Tja, vi betaler 3600 for korpset. Der er det 1 time samspill (med dirigent) og 30 minutter individuell instruksjon (med instruktør).'' Tror prisen var omtrent slik for vårt korps også da hun i midten gikk der. Utrolig bra opplegg, veldig god undervisning, både på samspill og individuell undervisning. ''Jeg vet ikke hva de får betalt, men om dere er fem som betaler for dette - så blir jo det 37500 per år, som tilsvarer 3500 i måneden, og omtrent 850 kroner gangen...'' Dette er privat, så alle pengene går til instruktøren (ingen administrasjon). De er fem, så han får 1250 kr pr gang. Vi betaler ikke for de gangene han ikke er der, så i summen 7500 har jeg tatt bort 4 ganger totalt med fravær - slik at summen faktisk kan bli 8500 dersom en er tilstede alle gangene. ''Det er jo ganske mye penger.'' JA ''Jeg heller til at jeg synes flere hundre kroner i måneden på ett barn er for mye.'' Det er det vi også synes. Men vi vet ikke helta hva vi skal gjøre med det, når de andre foreldrene synes det er helt greit å betale så mye. Ulempen ved å bo i et "rikt" område... :-( ''Ulempen ved å bo i et "rikt" område... :-('' Kjenner godt til den. Her er det seilekurs som står i fokus for tiden, 1800 for en kurskveld i uken frem til sommeren kunne jeg klart - men 10.000 til å kjøpe båt går dårlig. Men 1250 kroner gangen?? Hvor lenge holder de på? Det var STIV timepris altså. Det må kunne gå an å forhandle den prisen ned litt? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377452-kostnader-fritidsaktiviteter/page/3/#findComment-3318830 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 ''Forhåpentligvis deltar han ikke aktivt i både håndball og fotball.'' Vi har nettopp inngått en deal om at han skal legge opp i håndball når neste skisesong starter, altså i årsskiftet. Fram til da er det begge deler. Men da har han lisens for hele sesongen, slik at de kan overtale ham til å stille på kamp eller cup ved behov (som er stort i guttehåndball). Årsaken er at han er hektet på free-skiing (jibbing), så håndballen ødelegger helgene i bakken. ''I tillegg til de direkte innbetalingskravene kommer kravene om at de skal selge et visst antall usalgbare kalendere eller lignende; om de ikke oppnår antallet må de dekke differensen selv...'' * Nikker gjenkjennende* Alle foreninger har fått kalenderdilla etter at de ble så lette å lage. Men det er faktisk grenser for hvor mange kalendre man trenger - og hvor interessant det er med bilder av andres barn. ''Som om ikke dette er nok; nevøen mener han trenger fem par fotballsko av ulik kvalitet.'' Sønnen min har ikke fullt så mange par samtidig, men de er ikke "av ulik kvalitet", de er i kvalitets- og prisklasse A+ Fotballsko må dessuten passe helt nøyaktig, så de blir fravokst hele tiden, spesielt når det kommer noe nytt og kult. ''Heldigvis trenges visst ikke mer enn ett par håndballsko av gangen (såfremt han husker å ta dem med hjem!). '' Sko har vi hatt ganske lenge nå, det er verre med baller og knebeskyttere... ''de blir fravokst hele tiden, spesielt når det kommer noe nytt og kult. '' Merkelig hvor trange skoene blir og hvor vondt det gjør i føttene når kulere sko har kommet på markedet. Veldig vondt, visstnok! Det er forøvrig samme kvalitetsnivå på alle de fem parene, men de er beregnet på noe ulikt underlag. Og det finnes tydeligvis _mange_ typer underlag i fotball... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377452-kostnader-fritidsaktiviteter/page/3/#findComment-3318831 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 ''Ulempen ved å bo i et "rikt" område... :-('' Kjenner godt til den. Her er det seilekurs som står i fokus for tiden, 1800 for en kurskveld i uken frem til sommeren kunne jeg klart - men 10.000 til å kjøpe båt går dårlig. Men 1250 kroner gangen?? Hvor lenge holder de på? Det var STIV timepris altså. Det må kunne gå an å forhandle den prisen ned litt? ''Men 1250 kroner gangen?? '' Det er for to timer og da synes jeg ikke det er noe å si på prisen. Instruktøren bruker sannsynligvis også litt tid på å forberede hva som skal skje hver gang. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377452-kostnader-fritidsaktiviteter/page/3/#findComment-3318834 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 ''de blir fravokst hele tiden, spesielt når det kommer noe nytt og kult. '' Merkelig hvor trange skoene blir og hvor vondt det gjør i føttene når kulere sko har kommet på markedet. Veldig vondt, visstnok! Det er forøvrig samme kvalitetsnivå på alle de fem parene, men de er beregnet på noe ulikt underlag. Og det finnes tydeligvis _mange_ typer underlag i fotball... Ikke fortell det til junior. Han tror det bare finnes grus, kunstgress og naturgress. Derimot er han skeptisk til de som mener at man kan bruke samme sko på de to første typene... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377452-kostnader-fritidsaktiviteter/page/3/#findComment-3318835 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 ''Hva er det som koster mer enn dette i kontingent da, utenom utstyr? '' Alpinidrett: Kontingent til idrettslaget, treningsavgift (der er det også kvalifiserte instruktører når de er så store), rennlisens og sesongkort i minst én bakke, avhengig av hvor de trener. Utstyr i tillegg - det kan man jo bruke på fritiden også, men de aktive trenger X forskjellige par ski, avhengig av om de skal konkurrere i slalåm, storslalåm eller super-G / utfor. Det er et eksempel. Men det er vanskelig å sammenlikne idrett med kultur eller ting som foregår i regi av noe som har (litt) offentlig støtte med noe som er helt privat. ''Alpinidrett: Kontingent til idrettslaget, treningsavgift (der er det også kvalifiserte instruktører når de er så store), rennlisens og sesongkort i minst én bakke, avhengig av hvor de trener. Utstyr i tillegg - det kan man jo bruke på fritiden også, men de aktive trenger X forskjellige par ski, avhengig av om de skal konkurrere i slalåm, storslalåm eller super-G / utfor.'' Jeg kjenner til en Osloklubb som anslår kostnadene til ca. 100.000 i året pr. tenåring, utstyr ikke inkludert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377452-kostnader-fritidsaktiviteter/page/3/#findComment-3318836 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.