Gå til innhold

Når bør man melde fra?

Anbefalte innlegg

Gjest Kassie

Har lest tråden om Christoffer og det er jo så grusomt at ingen meldte fra. Jeg jobber selv med barn og det å lese om slike saker gjør at man blir veldig redd for å gjøre den feilen. Betyr det at man i alle tilfeller bør melde fra om et barn sier hun/han er blitt slått, eller om at foreldrene slår hverandre? Jeg har den oppfatningen at det er bedre å si fra en gang for mye, selv om jeg vet da at det er en vanskelig samtale og at forholdet til foreldrene kan bli veldig vanskelig etterpå. Jeg vet at flere vil være mer forsiktige med å gjøre noe. Hvis det er en grunn til bekymring bør det kanskje være andre tegn i tillegg? Hva mener dere? Barn kan jo si mye rart...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/377529-n%C3%A5r-b%C3%B8r-man-melde-fra/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest det skal mer til

Barn kan si veldig mye rart. Jeg ville ikke ha meldt utelukkende pga at et barn sa noe slikt. Jeg ville fulgt med over tid, og sett på atferden til barnet og interaksjonen mellom barn og foreldre.

Christoffer-saken er et veldig spesielt tilfelle.

Gjest Been there done that

Min x lurte på om min datter ble misbrukt da hun var plaget av en del utflod som barn.Hvis noen hadde gjort noe så hadde han vært førstemistenkt i mine øyne men...

Jeg måtte i alle fall spørre i barnehagen. Og hun barnehagetanten som jeg hadde et veldig godt forhold til sa at min datter på ingen måte hadde en oppførsel som tilsa misbruk. Så jeg tror man kan se litt på oppførsel og det som blir sagt. Eventuelt spørre mer om det som blir sagt. At når man sier at andr slår en er det viktig at man snakker sant. Og at det er viktig å si fra hvis andre ikke er snill med en.

Egentlig er det rart at denne tråden ikke ble lengre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...