Gå til innhold

Betennelsesdempende reseptfritt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Caloni Makaroni

Jeg tok 3 Ibux (3x200mg) for en time siden. Kan man ikke ta Voltarol nå heller, en tid litt etter altså?

Nei, det synes jeg ikke du skal. Om det er smerter som gjør at du ønsker mer, tar du heller en Paracet. Kombinasjon Paracet+Ibux er ofte veldig god.

Annonse

Jeg ville nok ikke ha gjort det, men det står på interaksjoner at det er greit

Ingen relevante interaksjoner ble funnet.

''Jeg ville nok ikke ha gjort det, men det står på interaksjoner at det er greit

Ingen relevante interaksjoner ble funnet.''

At medikamentene ikke interagerer med hverandre, betyr ikke at det er greit å ta så store doser nsaids som man ender opp mer ved å kombinere to typer nsaids i høye doser. Jeg mener du legger noe annet i interaksjonsanalysen enn det er grunnlag for.

Store doser ibux gir i seg selv risiko for blant annet magesår, og om man kombinerer ibux med et annet medikament med samme bivirkningsprofil.

Det står forøvrig også eksplisitt i felleskatalogen i omtalen av både voltarol og ibux at: "Samtidig bruk med andre NSAIDs, inkl. COX-2-hemmere, bør unngås."

Nils Håvard Dahl, psykiater

''Jeg ville nok ikke ha gjort det, men det står på interaksjoner at det er greit

Ingen relevante interaksjoner ble funnet.''

At medikamentene ikke interagerer med hverandre, betyr ikke at det er greit å ta så store doser nsaids som man ender opp mer ved å kombinere to typer nsaids i høye doser. Jeg mener du legger noe annet i interaksjonsanalysen enn det er grunnlag for.

Store doser ibux gir i seg selv risiko for blant annet magesår, og om man kombinerer ibux med et annet medikament med samme bivirkningsprofil.

Det står forøvrig også eksplisitt i felleskatalogen i omtalen av både voltarol og ibux at: "Samtidig bruk med andre NSAIDs, inkl. COX-2-hemmere, bør unngås."

Dette viser at det ikke er nok med nettsteder som Drurid. En må ha kunnskaper og forstå det som står der. frosken har helt rett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...