Gå til innhold

Hvordan pynter dere konfirmasjonsbordet?

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletida

Siden gutten her ikke hadde noen formening om farger, ble det pyntet etter min smak.

Hvit duk med noe slags lys lilla slør eller hva jeg skal kalle det midt på, hvite tallerkener, sølvfargede lys i sølvfargede lysestaker, lys lilla mansjetter (noe jeg vanligvis ikke liker, men dette var perler kjøpt på Til bords, veldig fine) servietter i lys lilla og sølvfargede blomstervaser og lilla i blomsterbukettene også. Sølvfargede bordkort.

Så fargene gikk i i hvitt, sølv og lilla.

Jeg må rette litt på det jeg sa da dette ikke ble helt nøyaktig. Vasene var hvite, det er bare jeg som har spraymalt dem sølvfarget i ettertid.

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Elbereth

4

• Lillemus

2

• candyqueen_83

2

• Sjalala

2

Mest aktive i denne tråden

Sølv og hvitt etter konfirmantens ønske (jente, men jeg tror det passer like godt til gutt)

Hvit duk, sølvbestikk, sølv kandelabre, sølv servietter (en stor ensfarget, og en mindre mønstrete hvit og sølv - disse ble kunstferdig brettet, noe jeg ikke fikk til, men måtte sette min mer fingernemme samboer til :-) ). En stor og to litt mindre oppsatser satt i hvite skåler og med hovedvekt på hvite blomster og grønne blad pyntet med sølvtråder. Sølvblader og sølvkuler slengt "tilfeldig" ut over bordet. Skulle ha sølv lys, men fant det ikke, så det ble hvite. Enkle hvite bordkort med sølvkant rundt, navnene ble selvfølgelig skrevet med sølvpenn :))

Bordet ble enkelt og stramt, men lekkert, og i ettertid så ser jeg vel at det muligens også kunne vært brukt som et bryllupsbord også.

Gjest togli

Sølv og hvitt etter konfirmantens ønske (jente, men jeg tror det passer like godt til gutt)

Hvit duk, sølvbestikk, sølv kandelabre, sølv servietter (en stor ensfarget, og en mindre mønstrete hvit og sølv - disse ble kunstferdig brettet, noe jeg ikke fikk til, men måtte sette min mer fingernemme samboer til :-) ). En stor og to litt mindre oppsatser satt i hvite skåler og med hovedvekt på hvite blomster og grønne blad pyntet med sølvtråder. Sølvblader og sølvkuler slengt "tilfeldig" ut over bordet. Skulle ha sølv lys, men fant det ikke, så det ble hvite. Enkle hvite bordkort med sølvkant rundt, navnene ble selvfølgelig skrevet med sølvpenn :))

Bordet ble enkelt og stramt, men lekkert, og i ettertid så ser jeg vel at det muligens også kunne vært brukt som et bryllupsbord også.

Ang. bordkort.... trengs dette? Vi skal ha tapasbuffet og jeg ser for meg at det er fint at folk setter seg der de selv ønsker det?

Annonse

Ang. bordkort.... trengs dette? Vi skal ha tapasbuffet og jeg ser for meg at det er fint at folk setter seg der de selv ønsker det?

Tja, det er vel vanlig at man markerer hvor konfirmanten sitter, med foreldre på hver sin side. Og kanskje faddere også i nærheten av konfirmanten. Men hvor nøye det er, det vet jeg ikke :)

Gjest togli

Tja, det er vel vanlig at man markerer hvor konfirmanten sitter, med foreldre på hver sin side. Og kanskje faddere også i nærheten av konfirmanten. Men hvor nøye det er, det vet jeg ikke :)

Vi skal ha festen hjemme hos meg, og gjestene fordeles på to langbord....kun nærmeste familie som er med - og vi liker det litt uformelt..... men får tenke litt på det :)

Jeg er mest vant med bordkort i slike sammenhenger. Synes ikke at det gjør det stivt og unaturlig. Bare "ordnet!

Gjest Nickløsheletida

Blomster bør jeg vel ha? Men aner ikke helt hva jeg skal kjøpe...... er helt grønn på slikt :/

Få noen på blomsterbutikken til å hjelpe deg.

Jeg så meg ut noen blomster som var lillarosa og så fikk jeg hjelp av butikkdamen til å sette dem sammen med noe annet.

candyqueen_83

Vi skal ha festen hjemme hos meg, og gjestene fordeles på to langbord....kun nærmeste familie som er med - og vi liker det litt uformelt..... men får tenke litt på det :)

Jeg hadde droppet bordkort da. Syns det blir mindre stivt, og det er sånn jeg liker det :o)

Gjest togli

Få noen på blomsterbutikken til å hjelpe deg.

Jeg så meg ut noen blomster som var lillarosa og så fikk jeg hjelp av butikkdamen til å sette dem sammen med noe annet.

Det skal jeg gjøre :) Har ei god venninne som er daglig leder i blomsterbutikk, så får gi henne dette oppdraget ;)

Annonse

Gjest togli

Jeg hadde droppet bordkort da. Syns det blir mindre stivt, og det er sånn jeg liker det :o)

Det er nettopp det.... jeg vil helst ha det uformelt jeg også - spesielt siden halvparten av gjestene er barn fra 3 år og oppover.

Lurte vel mest på om man MÅTTE ha bordkort ;)

Jeg har ikke vært i noen konfirmasjon hvor det ikke har vært bordkort. Praktisk synes jeg, så slipper man å lure på hvor man skal sette seg.

Gjest togli

Jeg har ikke vært i noen konfirmasjon hvor det ikke har vært bordkort. Praktisk synes jeg, så slipper man å lure på hvor man skal sette seg.

I den nærmeste slekta mi lurer ingen på hvor de skal sette seg :P De bare finner en plass der de tror de vil trives, og setter seg der :P

Gjest ambrose

Jeg ser for meg at det lett ser rotete ut? Tror jeg ville gått for duk som dekker hele bordet... da kan du ta'n litt ut når det gjelder bordpynting ellers ;)

Før pleide man jo å sette fram konfirmantens første sko.... jeg tror jeg dropper den biten;)

kom over en fin nettside, du kan jo ta en titt på denne og kanskje få noen tips der du også :)

http://www.konfirmasjonsweb.no/konfirmasjonsselskap.html

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...