Gå til innhold

Hva har skjedd med siden...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Joda, velg forum er valg nr. 2 fra venstre på den grå linjen over her. Endringen ble varslet i går. Jeg er ikke overbevist om at den er til det bedre, men...

Historisk sett så har dolerne tatt forandringer her inne veldig dårlig. Det begynner meg klager over hodepine, forstoppelse og ender med et ras av folk over til et nytt forum. Etterfulgt av en anonym retur hit og fred og fordragelighet. Til neste gang.

Gjest Tatjana

På den grå linja over her er det en plass hvor det står Velg forum, men jeg kommer uansett ikke langt nok ned på den lista som kommer opp til at jeg kan velge Åpent for eksempel. På den stasjonære pc'en vår går det greit, der kan jeg scrolle med det hjulet på musa. Akkurat nå sitter jeg med en laptop og har ikke mus, og får derfor ikke valgt noe annet enn de øverste forumene.

Og før noen arresterer meg for selvmotsigelser fordi jeg tross alt er på åpent nå: Jeg kom inn via 100 nyeste og valgte tråden.

Hvordan kan man scrolle nedover i forumlista når man ikke har mus?

Annonse

brilleslangen

Jeg får ikke opp hele forumlista og ikke klarer jeg å scrolle meg nedover heller, så jeg kan velge "åpent" f.eks.

samme her. skjermen er for liten til at jeg får opp hele forumlista, og når det ikke er noen scrollefunksjon blir det faktisk litt vrient å komme seg inn på enkelte forum

Mrs. Wallace

På den grå linja over her er det en plass hvor det står Velg forum, men jeg kommer uansett ikke langt nok ned på den lista som kommer opp til at jeg kan velge Åpent for eksempel. På den stasjonære pc'en vår går det greit, der kan jeg scrolle med det hjulet på musa. Akkurat nå sitter jeg med en laptop og har ikke mus, og får derfor ikke valgt noe annet enn de øverste forumene.

Og før noen arresterer meg for selvmotsigelser fordi jeg tross alt er på åpent nå: Jeg kom inn via 100 nyeste og valgte tråden.

''Hvordan kan man scrolle nedover i forumlista når man ikke har mus?''

Selv om du ikke har ekstern mus, har du vel en musefunksjon (altså et sånt rektangel til å begeve deg på) på laptopen? Det fungerer helt utmerket her med MacBook, i hvert fall.

Gjest Tatjana

''Hvordan kan man scrolle nedover i forumlista når man ikke har mus?''

Selv om du ikke har ekstern mus, har du vel en musefunksjon (altså et sånt rektangel til å begeve deg på) på laptopen? Det fungerer helt utmerket her med MacBook, i hvert fall.

Ja, jeg har det rektangelet, men jeg kommer ikke lenger ned i lista enn det som vises på skjermen. Det "nederste" forumet jeg får opp i lista er Personskadeerstatning, og jeg får ikke til å scrolle lenger ned.

Jeg kan altså velge alt mellom Adopsjon og Personskadeerstatning, men ikke noe som kommer lenger ut i alfabetet enn det.

Mrs. Wallace

Ja, jeg har det rektangelet, men jeg kommer ikke lenger ned i lista enn det som vises på skjermen. Det "nederste" forumet jeg får opp i lista er Personskadeerstatning, og jeg får ikke til å scrolle lenger ned.

Jeg kan altså velge alt mellom Adopsjon og Personskadeerstatning, men ikke noe som kommer lenger ut i alfabetet enn det.

Selv om du trekker pekeren nedover lista? Hm, det var rart.

Gjest Tatjana

Selv om du trekker pekeren nedover lista? Hm, det var rart.

Ja. Jeg kan ikke trekke den lenger ned enn lista går, og den stopper på Personskadeerstatning. Det finnes ingen mulighet som jeg har oppdaget til å få fram forumene som er lenger ut i alfabetet slik at jeg kan velge dem.

brilleslangen

Jeg greide det. Jeg satte musa i velg forum.. og satte musepekeren inni feltet, venstreklikket og dro feltet nedover med fingeren i musefeltet .

Gjest Tatjana

Jeg greide det. Jeg satte musa i velg forum.. og satte musepekeren inni feltet, venstreklikket og dro feltet nedover med fingeren i musefeltet .

Men det funker ikke her. Når jeg kommer nederst i skjermbildet så forsvinner den grå linja øverst opp og ut av skjermbildet og da blir hele forumlista borte.

Annonse

brilleslangen

Men det funker ikke her. Når jeg kommer nederst i skjermbildet så forsvinner den grå linja øverst opp og ut av skjermbildet og da blir hele forumlista borte.

når du har åpnet forumlista.. prøv da å sette musepekeren på et av forumene et stykke ned, og prøv så å holde inne venstre musetast mens du drar nedover(Ikke slipp venstreknappen). Og så høyreklikker du på det forumet du vil inn i.

brilleslangen

når du har åpnet forumlista.. prøv da å sette musepekeren på et av forumene et stykke ned, og prøv så å holde inne venstre musetast mens du drar nedover(Ikke slipp venstreknappen). Og så høyreklikker du på det forumet du vil inn i.

ehh ble feil det der... nå du har fått opp nederste del av forumlista så slipper du opp venstreknappen, og setter musepekeren på det forumet du vil inn i og venstreklikker... :)

brilleslangen

Ja, det funket faktisk!

*bøye seg i støvet for brilleslangen*

alternativt kan man gå til doktoronline sin førsteside, for der er det fortsatt gammel forum-meny. Med scrollefunksjon. :) På webmastersiden står det forresten at det jobbes med å prøve å finne en løsning på problemet med "velg forum- oversikten"

Med piltastene. Det ser innmari rart ut, men det funker. Altså - klikk på velg forum med mousepad'en og bruk så nedover-piltast.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...