Gå til innhold

Svare på invitasjoner om en kommer

Gjest Håper jeg får tilbakemelding snart

Anbefalte innlegg

Gjest Håper jeg får tilbakemelding snart

Hvor flinke er folk til det?

Jenta fyller snart år og vi har sendt ut invitasjoner, og gjort

som de andre vi har blitt invitert til,

skrevet at vi ønsker å få svar om de kan komme eller ikke.

Nå har bare tre sagt fra at de kommer, dvs,

den ene kom jeg i prat med og da hørtes det ut som om de kom - de spurte hva hun ønsket seg og var glad for å bli invitert....

Men de andre har ikke gitt lyd fra seg....

Jeg skrev ikke noen frist på invitasjonen, men håper da

jeg får en sms i alle fall to dager før så jeg får kjøpt inn nok pølser osv...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/377626-svare-p%C3%A5-invitasjoner-om-en-kommer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mrs. Wallace

Her i området er det vanlig at man bare gir beskjed dersom man _ikke_ kan komme. Har inntrykk av at det er en utbredt praksis flere steder, så det kan vel kanskje hende at det er en del som misforstår?

Etter egen erfaring (med temmelig mange barnebursdager etter hvert) finnes det noen som ikke gir beskjed uansett, enten av sløvhet eller fordi invitasjonen har forsvunnet, men det er ganske sjelden.

Gjest Sløve foreldre

Jeg synes folk er vannvittig sløve her iallefall.

Greit nok at på de fleste invitasjoner står det at man skal gi beskjed dersom man ikke kan komme.

Men det må da gå an å lese barnas invitasjoner skikkelig, slik at man får med seg om det står at man skal også gi beskjed når man kommer...

Har irritert meg mang en gang det der..sikkert samme foreldrene som kommer til foreldresamtalene 10 minutter for sent.

Gjest trådstarter

Her i området er det vanlig at man bare gir beskjed dersom man _ikke_ kan komme. Har inntrykk av at det er en utbredt praksis flere steder, så det kan vel kanskje hende at det er en del som misforstår?

Etter egen erfaring (med temmelig mange barnebursdager etter hvert) finnes det noen som ikke gir beskjed uansett, enten av sløvhet eller fordi invitasjonen har forsvunnet, men det er ganske sjelden.

Det er jeg litt redd for, jeg tolker at de ikke svarer som at de ikke kommer,

så kanskje jeg kjøper inn bare en tipakning med pølser og dekker opp til halvparten av barna.... så kommer plutselig alle... og jeg sitter der med for lite mat.

Samtidig så er det jo lurt å kjøpe inn ekstra i tilfelle, men det er dyrt å holde bursdag,

så da er det greit å kunne kjøpe inn akkurat..

Annonse

Gjest trådstarter

Det vanlige er å svare om man ikke kommer, dersom det ikke er presisert at man må svare uansett. Om folk ikke svarer hadde jeg gått ut fra at de kommer. :o)

Ja, og jeg er litt redd for at noen ikke svarer - fordi de ikke kommer,

mens andre ikke svarer - fordi de kommer...

litt forvirrende det der :)

Så om jeg ikke hører noe må jeg bare ta høyde for at alle kommer...

litt kjedelig om jeg sitter igjen med for mye mat da, neida... kan jo lage suppe av restene hehe

Gjest trådstarter

Du må presisere nøye hva folk skal gjøre. :-)

Jeg pleier å skrive at jeg ønsker beskjed innen da og da på på mobilnr. slik og sånn hvis de ikke kan komme.

Ja, jeg skrev innen et par dager før på den ene, men glemte det på de andre invitasjonene...

Der skrev jeg bare at jeg ønsket svar om de kom eller ikke.

Gjest Tatjana

Som flere andre skriver, hos oss er det også vanlig at man sier fra hvis barnet ikke kan komme.

Det er greit at du skriver at folk skal si fra uansett, men da må du huske å skrive en frist også. Ellers risikerer du å få meldinger om dette helt fram til selskapet starter...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...