Gå til innhold

Bruker du sykkelhjelm?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 92
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs D

9

• Katt-ja

4

• mariaflyfly

3

• Bookworm

3

Gjest annlovinda

Det er vel ikke bare når barnet er tilstede at du skal være ansvarlig.

Nettopp fordi du har barn er det viktig å ta vare på deg selv.

Min farmor døde fra fem små barn i et totalt udramatisk sykkelfall. Hun slo hodet i fortauskanten. Hadde hun hatt hjelm så hadde hun overlevd.

Har du barn så har du ansvar...også når de ikke ser på!

Dagens moralpreken :o)

Så klart man har ansvar også når barnet ikke ser på.

Jeg har ei venninne med barn, de mistet faren sin, i bilulykke. Han kunne så klart ha gått til jobb, men... Da kunne han jo ha blitt påkjørt.

Er så klart enig i at man har ansvar, men farer kan oppstå uansett.

Gjest Shira :o)

Nei.

Men så sykler jeg ikke en gang i året en gang.

Da skal du slippe pekefingeren ;o)

Jeg har aldri hatt så fin sykkel jeg før. Alltid arvet, billigsykkel som ramlet fra hverandre. Så jeg var helt gira i går, sambo lurte på hva som gikk av meg, he he, men jeg har aldri hatt så fint og skinende og skikkelig som er bare min, bare min! :o)

Hva hjelper det at du sykler pent om du trynet etter å ha oversett en dump i veien, eller om en annen syklist kjører inn i deg ved et uhell?

''Hva hjelper det at du sykler pent om du trynet etter å ha oversett en dump i veien, eller om en annen syklist kjører inn i deg ved et uhell?''

Med det argumentet der, burde man jo bruke hjelm når man går tur - for ikke å snakke om når man kjører bil ;-) I alle fall om man ikke sykler mye/ofte...

Annonse

Gjest Elextra

Ja, jeg bruker hjelm, selv om det enkelte ganger hender jeg dropper når jeg bare skal en snartur i nærområdet.

Har én gang opplevd å bli påkjørt (en bil sneiet borti meg slik at jeg veltet brått), og at hjelmen smalt i asfalten. Jeg ble uskadd, bare litt forslått, men kan lure på hvordan det ville gått uten hjelm.

Gjest Elextra

Jeg har brukt hjelm i nesten 20 år - fra da den eldste skulle begynne med tohjulssykkel og vi skaffet hjelm til henne.

Det hender jeg tar den av en sjelden gang når jeg skal sykle hjem fra jobben midt på sommeren, hvis det er kjempevarmt. Men den veien er det bare oppover, så jeg har svært lav fart - og det er totalt bilfritt hele veien.

Da jeg syklet til videregående og universitetet, var det bare konkurransesyklere som brukte hjelm, og bilene var bare såvidt oppfunnet.

''og bilene var bare såvidt oppfunnet.''

*knegg*

mariaflyfly

Jeg har brukt hjelm i nesten 20 år - fra da den eldste skulle begynne med tohjulssykkel og vi skaffet hjelm til henne.

Det hender jeg tar den av en sjelden gang når jeg skal sykle hjem fra jobben midt på sommeren, hvis det er kjempevarmt. Men den veien er det bare oppover, så jeg har svært lav fart - og det er totalt bilfritt hele veien.

Da jeg syklet til videregående og universitetet, var det bare konkurransesyklere som brukte hjelm, og bilene var bare såvidt oppfunnet.

''Da jeg syklet til videregående og universitetet, var det bare konkurransesyklere som brukte hjelm, og bilene var bare såvidt oppfunnet.''

Sånn er det for dem som har opplevd silurtiden ;)

Rhea Silvia

Ja, det gjør jeg. Alltid. ungene også, og exen er like flink. Det er like naturlig som bilbelte i bil og hjelm i slalåmbakken.

En venninne av meg lot hjelmen bli liggende hjemme EN gang. Det var den gangen hun velta, og slo seg så kraftig at hun kunne ha blødd ihel om ikke noen hadde funnet henne. Det er 6 mnd siden og hun er fremdeles sykemeldt. Hun fikk en alvorlig hodeskade, og ingen vet enda om hun får varige men.

mariaflyfly

[quote name=Shira :o)' timestamp='1333111949' post='4742256]

Da skal du slippe pekefingeren ;o)

Jeg har aldri hatt så fin sykkel jeg før. Alltid arvet, billigsykkel som ramlet fra hverandre. Så jeg var helt gira i går, sambo lurte på hva som gikk av meg, he he, men jeg har aldri hatt så fint og skinende og skikkelig som er bare min, bare min! :o)

Jeg kjøpte meg faktisk sykkel på salg i fjor jeg også. Fikk et innfall om at Datra måtte trene seg på å sykle, men jeg har visst bare brukt den en gang. Barnevakta har lånt den et par ganger for å slepe med seg Datra på sykkeltur. ;) Utenom den ene gangen har jeg ikke sykla siden eh... ungdomsskolen, tror jeg.

Men hjelm, der går altså grensa. Det koster å være kul, og jeg unngår derfor også gummistøvler av samme grunn. Og regnfrakk.

Annonse

[quote name=Shira :o)' timestamp='1333110896' post='4742241]

Jeg likte faktisk den nye hjelmen min. Veldig meg med litt dilldall på, matcher telefonen min. ;o)

Jeg har hvit hjelm med rosa og gullfargede blomster på. Syns den er kjempefin egentlig, en eller annen damekolleksjon. :D

Jeg kjøpte meg faktisk sykkel på salg i fjor jeg også. Fikk et innfall om at Datra måtte trene seg på å sykle, men jeg har visst bare brukt den en gang. Barnevakta har lånt den et par ganger for å slepe med seg Datra på sykkeltur. ;) Utenom den ene gangen har jeg ikke sykla siden eh... ungdomsskolen, tror jeg.

Men hjelm, der går altså grensa. Det koster å være kul, og jeg unngår derfor også gummistøvler av samme grunn. Og regnfrakk.

He he, jeg skal kjøpe meg gummistøvler også jeg nå!

Det går vel mye på at jeg nå kan gjøre som jeg vil og det at jeg må trene opp kroppen. I tillegg bor jeg på landet jeg da. Jeg er er dillete ellers, og kan være enormt pirkete, men jeg har visstnok også ett komfortgen i meg når jeg er ute og vaser.

Egentlig har jeg det helt topp akkurat nå, bor hvor jeg trenger joggesko ute, så tar jeg på støvlettene mine og flyr til Oslo. ;o)

''Hva hjelper det at du sykler pent om du trynet etter å ha oversett en dump i veien, eller om en annen syklist kjører inn i deg ved et uhell?''

Med det argumentet der, burde man jo bruke hjelm når man går tur - for ikke å snakke om når man kjører bil ;-) I alle fall om man ikke sykler mye/ofte...

Tøv, det er da påvist at det er farligere å velte på sykkel enn å ramle over når man går. Man får lettere hodeskade ved sykkelvelt også. Tror du det bare er for morro det oppfordres til bruk av sykkelhjelm, mens ingen sier et kvidder om at man skal bruke hjelm når man går?

Jepp, jeg og ungene bruker sykkelhjelm. Kjæresten påstår at han ikke har tenkt å kjøre seg av og derfor ikke trenger det. Trenger jeg nevne hvem av oss som har trynet på sykkel?

Hi hi, nei du trenger ikke nevne det nei. Mye av det samme her i gården gitt.

Egentlig litt merkelig, for han er veldig opptatt av sikkerthet i skogen, skogsarbeid osv, men sykling er han tydligvis født verdensmester i.

[quote name=Shira :o)' timestamp='1333111205' post='4742247]

Siden det er 15 år siden jeg syklet sist så sykler nok ikke jeg så pent *knegg*

Foreløpig blir det grusveiene her jeg bor, men på sikt vil jeg sykle til sentrum siden jeg syns at jeg må ty til bilen for ofte. Da er det jo sykkelvei noen steder, men ikke hele veien.

Jeg ser sikkert ut som en smurf med hjelmen, men skitt au, jeg er pingle! :o)

Smurfehjelm må da være en hõjdare. :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...