Gå til innhold

Religion viktigere enn hygiene

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det må jo kunne være en viktig diskusjon å kunne ta, uten at man nødvendigvis blir beskyldt for islam-hater?

Synes det er viktig å kunne diskutere hvor grensa skal kunne gå i forhold til en del ting.

Veldig enig med deg Elis31. Det er viktig å kunne ta slike diskusjoner på en ordentlig måte. Enkelte her er ikke villige til det dessverre, de stempler andre straks og med det samme. Hersketeknikker, kalles det.

''Nok en gang signaliserer man at alle regler og alt av prinsipper kan fravikes hvis saken gjelder muslimers tro.''

Er det bare muslimers tro?

Nok en gang signaliseres din motforestilling mot alle muslimer!

Hva er du så redd for?

''Nok en gang signaliseres din motforestilling mot alle muslimer!''

Nei, det gjør jeg ikke. Jeg "signaliserer" motforestilling mot spesialbehandingen av muslimer.

Veldig enig med deg Elis31. Det er viktig å kunne ta slike diskusjoner på en ordentlig måte. Enkelte her er ikke villige til det dessverre, de stempler andre straks og med det samme. Hersketeknikker, kalles det.

''Veldig enig med deg Elis31. Det er viktig å kunne ta slike diskusjoner på en ordentlig måte. Enkelte her er ikke villige til det dessverre, de stempler andre straks og med det samme. Hersketeknikker, kalles det.''

Nettopp. Og legg merke til hvordan "enkelte" fortsatt ikke har klart å skrive et ord om hva denne diskusjonen dreier seg om men kunner klarer å hoste opp bortforklaringer, beskyldninger og ren svada.

Alle disse trådene til speer handler jo nettopp om å "stemple" andre.

Jøder, muslimer, trygdede, homofile, - prinsippet er akkurat det samme.

''Veldig enig med deg Elis31. Det er viktig å kunne ta slike diskusjoner på en ordentlig måte. Enkelte her er ikke villige til det dessverre, de stempler andre straks og med det samme. Hersketeknikker, kalles det.''

Nettopp. Og legg merke til hvordan "enkelte" fortsatt ikke har klart å skrive et ord om hva denne diskusjonen dreier seg om men kunner klarer å hoste opp bortforklaringer, beskyldninger og ren svada.

Trådene dine handler om muslimhat, maskert i denne tråden som "hygiene".

Annonse

''Veldig enig med deg Elis31. Det er viktig å kunne ta slike diskusjoner på en ordentlig måte. Enkelte her er ikke villige til det dessverre, de stempler andre straks og med det samme. Hersketeknikker, kalles det. – ekte nick''

Så hvorfor diskluterer dere ikke saklig og ikke minst ordentig?!

Gjest Nord og ned.

Så det er riktig at man lemper på hygienekravene grunnet religon?

''Så det er riktig at man lemper på hygienekravene grunnet religon?''

Det bør i så fall ikke overraske. I en anne tråd holdt han en lengere utgreing om hvor uviktig det er at folk (muslimer) dusjer uten klær før de bader i offentlige basssenger

Gjest Abdullah Sa'lam

Jeg synes det er nok muslim-hat på nyhetene for tiden, uten at du også skal bidra med din støtte.

Jeg er enig. Det spres hat mot Israel, mot muslimer, mot alle mulige folkegrupper og land. Samtidig synes jeg det er OK med saklig kritikk av f.eks. visse aspekter ved Israel. Eller noen muslimer.

Noen skriver bare negativt om f.eks. Israel, USA, men aldri om enkelte muslimer... Andre kan ikke få sagt nok negativt om alle muslimer, men klarer aldri å peke på kritikkverdige forhold evd f.eks. Israel.

Det er ikke store forskjellen på Sør og Nord, Øst eller Vest...

Jeg er enig. Det spres hat mot Israel, mot muslimer, mot alle mulige folkegrupper og land. Samtidig synes jeg det er OK med saklig kritikk av f.eks. visse aspekter ved Israel. Eller noen muslimer.

Noen skriver bare negativt om f.eks. Israel, USA, men aldri om enkelte muslimer... Andre kan ikke få sagt nok negativt om alle muslimer, men klarer aldri å peke på kritikkverdige forhold evd f.eks. Israel.

Det er ikke store forskjellen på Sør og Nord, Øst eller Vest...

Jeg kritiserer voldelige ekstremister av alle "farger og typer".

I tillegg så forsøker jeg å rette opp i noen av de mest idiotiske fordommene og løgnene om muslimer, fordi hvis man skal debattere noe er det greit å forholde seg til fakta som utgangspunkt.

Personlig er jeg for Menneskerettigheter, ytringsfrihet og religionsfrihet (selvsagt begrenset av straffeloven).

Med vennlig hilsen

I tillegg så forsøker jeg å rette opp i noen av de mest idiotiske fordommene og løgnene om muslimer, fordi hvis man skal debattere noe er det greit å forholde seg til fakta som utgangspunkt.

Personlig er jeg for Menneskerettigheter, ytringsfrihet og religionsfrihet (selvsagt begrenset av straffeloven).

Med vennlig hilsen

Hovedinnlegget her var da faktabasert nok.

Det er de av dere som straks trekker frem "muslimhat" kortet som usakliggjør hele debatten - og lager det nok en gang til en "for eller i mot muslimer" sak....

Annonse

Med vennlig hilsen

''Jeg kritiserer voldelige ekstremister av alle "farger og typer".''

Men når skal du kommentere fritaket fra å følge hygienereglene som andre må følge?

''Nok en gang signaliseres din motforestilling mot alle muslimer!''

Nei, det gjør jeg ikke. Jeg "signaliserer" motforestilling mot spesialbehandingen av muslimer.

''Jeg "signaliserer" motforestilling mot spesialbehandingen av muslimer.''

Ja, men ikke mot noen av de andre som får unntak - f. eks. sikher.

Du bruker dette som et vikarierende motiv for å spre muslim- og/eller jødehat.

''Jeg kritiserer voldelige ekstremister av alle "farger og typer".''

Men når skal du kommentere fritaket fra å følge hygienereglene som andre må følge?

Hva er det å kommentere?

Speer er overhodet ikke interessert i emnet. Omtrent 100% av det hun skriver her handler om muslimer (ev. jøder), og finner alltid et påskudd for å finne noe negativt om dem.

Hadde en muslim gått på vannet, hadde Speer skrevet: "Muslimer kan ikke svømme!"

Med vennlig hilsen

Hva er det å kommentere?

Speer er overhodet ikke interessert i emnet. Omtrent 100% av det hun skriver her handler om muslimer (ev. jøder), og finner alltid et påskudd for å finne noe negativt om dem.

Hadde en muslim gått på vannet, hadde Speer skrevet: "Muslimer kan ikke svømme!"

Med vennlig hilsen

Selvfølgelig er det mulig å argumentere for slike spesialregler, hvis du nå er det da.

Gjest leiavdette

Hovedinnlegget her var da faktabasert nok.

Det er de av dere som straks trekker frem "muslimhat" kortet som usakliggjør hele debatten - og lager det nok en gang til en "for eller i mot muslimer" sak....

''Det er de av dere som straks trekker frem "muslimhat" kortet som usakliggjør hele debatten - og lager det nok en gang til en "for eller i mot muslimer" sak....''

Jeg synes det er synd at det er umulig å diskutere slike temaer på dol uten at det ender opp med beskyldninger i hytt og pine. I hvilken grad religiøse forestillinger skal kunne overstyre fornuftsbaserte løsninger, er jo en meningsfylt problemstilling.

Gjest Nord og ned.

Med vennlig hilsen

''Personlig er jeg for Menneskerettigheter, ytringsfrihet og religionsfrihet''

Det eneste du er tilhenger av er retten til å generere støy og kvalm på nettet.

''Det er de av dere som straks trekker frem "muslimhat" kortet som usakliggjør hele debatten - og lager det nok en gang til en "for eller i mot muslimer" sak....''

Jeg synes det er synd at det er umulig å diskutere slike temaer på dol uten at det ender opp med beskyldninger i hytt og pine. I hvilken grad religiøse forestillinger skal kunne overstyre fornuftsbaserte løsninger, er jo en meningsfylt problemstilling.

100% enig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...