Gå til innhold

Ærlig norsk nazikommunist

Anbefalte innlegg

Gjest Nord og end

Den notoriske kommunisten Galtung har på sine gamle dager endelig avdekket vesntresidens nære slektskap med nazismen http://www.dagbladet.no/2012/04/25/nyheter/innenriks/johan_galtung/antisemittisme/jodehat/21290052/

Dette er jo noe jeg og mange har hevdet lenge, nemlig stilt seg tvilende til at den såkalte motstanden mot Israel ikke har noe som helst med tradisjonelt jødehat ogt antisemittisme å gjøre.

I så måte er det fint at Gakltung plumper utpå å viser at disse ideologiene er tvillinger.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378717-%C3%A6rlig-norsk-nazikommunist/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er klar at det finnes kontaktpunkter mellom de fleste ekstreme og mer eller mindre totalitære ideologier.

Men det er fullt mulig å basere kritikk av staten Israel (ikke jøder som sådan) på faktiske brudd på folkeretten uten å ha noe med nazisme (eller kommuniske) å gjøre. Slik det er mulig å forsvare staten Israels eksistens uten å være sionist.

Galtung virker for øvrig noe forkvaklet på sine gamle dager.

Gjest Nord og ned.

Det er klar at det finnes kontaktpunkter mellom de fleste ekstreme og mer eller mindre totalitære ideologier.

Men det er fullt mulig å basere kritikk av staten Israel (ikke jøder som sådan) på faktiske brudd på folkeretten uten å ha noe med nazisme (eller kommuniske) å gjøre. Slik det er mulig å forsvare staten Israels eksistens uten å være sionist.

Galtung virker for øvrig noe forkvaklet på sine gamle dager.

''Men det er fullt mulig å basere kritikk av staten Israel (ikke jøder som sådan)''

Det er det sikkert, men det tror jeg bare på hvis det kommer fra folk som er like aktive i å kristisere _alle_ uakseptable ting, fra _alle_ parter som skjer i Midt-østen.

Noen slik person har jeg aldri sett eller hørt ytre seg. En Blitz-demo utenfor Syrias ambassade i disse dager f.eks, er mer enn utenkelig. Inntil videre tror jeg derfor at jeg har mine ord i behold. Den venstreorienterte antisemittismen er mer enn godt nok dokumentert.

''Men det er fullt mulig å basere kritikk av staten Israel (ikke jøder som sådan)''

Det er det sikkert, men det tror jeg bare på hvis det kommer fra folk som er like aktive i å kristisere _alle_ uakseptable ting, fra _alle_ parter som skjer i Midt-østen.

Noen slik person har jeg aldri sett eller hørt ytre seg. En Blitz-demo utenfor Syrias ambassade i disse dager f.eks, er mer enn utenkelig. Inntil videre tror jeg derfor at jeg har mine ord i behold. Den venstreorienterte antisemittismen er mer enn godt nok dokumentert.

Ja, på samme måte som noen bare MÅ kritisere og angripe islam/muslimer, så er det noen som alltid skal angripe Israel. Ekstremistiske og menneskefiendlige ytringer er absolutt beslektet.

Eller sagt på annen måte: Det er ikke alltid like stor forskjell på Nord og Sør...

Viser bare at jødehatet står like sterkt på ytterste venstre fløy. Som jeg alltid har hevdet: Det er flere likheter enn ulikheter mellom kommunisme og nazisme/fascisme.

Ja, og det fines sterke kontaktpunkter mellom hat mot muslimer og hat mot jøder. I det hele tatt er "hatet" ofte utslag for samme, primitive og inhumane holdning.

Annonse

Gjest Nord og ned.

Ja, på samme måte som noen bare MÅ kritisere og angripe islam/muslimer, så er det noen som alltid skal angripe Israel. Ekstremistiske og menneskefiendlige ytringer er absolutt beslektet.

Eller sagt på annen måte: Det er ikke alltid like stor forskjell på Nord og Sør...

''Ja, på samme måte som noen bare MÅ kritisere og angripe islam/muslimer, så er det noen som alltid skal angripe Israel.''

Du sammenligner usammenlignbare størrelser, en flue med en elefant.

Volden, terroren, overgrepene og undertrykkelsen som pågår i muslimske land med er hundrevis av ganger mer omfattende og vidtgående både i antall og alvorlighet enn i det knøttlIille Israel.

Ellers er det jo nesten et positivt tegn at du antyder at venstresidens overdrevne fokus på Israel har ekstremistiske undertoner.

Gjest Nord og ned.

Ja, og det fines sterke kontaktpunkter mellom hat mot muslimer og hat mot jøder. I det hele tatt er "hatet" ofte utslag for samme, primitive og inhumane holdning.

''Ja, og det fines sterke kontaktpunkter mellom hat mot muslimer og hat mot jøder''

Skal være sikkert. raktisk talt _all_ grov jødehets som praktiskeres i dagens Europa og i dagens Norge har sitt utspring i muslimske miljøer.

''Ja, på samme måte som noen bare MÅ kritisere og angripe islam/muslimer, så er det noen som alltid skal angripe Israel.''

Du sammenligner usammenlignbare størrelser, en flue med en elefant.

Volden, terroren, overgrepene og undertrykkelsen som pågår i muslimske land med er hundrevis av ganger mer omfattende og vidtgående både i antall og alvorlighet enn i det knøttlIille Israel.

Ellers er det jo nesten et positivt tegn at du antyder at venstresidens overdrevne fokus på Israel har ekstremistiske undertoner.

Det er synd at du ikke ser at ditt eget hat mot muslimer er akkurat like irrasjonelt som det hat mange på venstresiden føler overfor Israel.

Men selvinnsikt krever jo sitt...

''Ja, og det fines sterke kontaktpunkter mellom hat mot muslimer og hat mot jøder''

Skal være sikkert. raktisk talt _all_ grov jødehets som praktiskeres i dagens Europa og i dagens Norge har sitt utspring i muslimske miljøer.

Og så kan en jo spørre seg hvor hatet mot muslimer har sitt utspring?

Det er synd at du ikke ser at ditt eget hat mot muslimer er akkurat like irrasjonelt som det hat mange på venstresiden føler overfor Israel.

Men selvinnsikt krever jo sitt...

''Det er synd at du ikke ser at ditt eget hat mot muslimer er akkurat like irrasjonelt som det hat mange på venstresiden føler overfor Israel.''

Synd su sov i timene på barneskolen når du egentlig skulel lært innholdet i ord du feilplasserer. I dette tilfelle ordet hat.

Å snakke om hat mot politisk islam, islamisme er en liek absurd meningsløs konstruksjon som naziforbi eller tilsvarende.

Gjest Nord og ned.

''Og så kan en jo spørre seg hvor hatet mot muslimer har sitt utspring''

Det såkalte hatet mot muslimer, som i virkleigheten er en sterk og berettiget avsky mot den politiske retningen islamisme,har sitt utspring i at noen folk faktisk har forstått at det er snakk om tvillingen til nazismen på områdene jødehat, homohat, avsky mot demokratiet etc. etc. etc

Med mindre du også har uttrykk i ditt vokabular a'la "nazifobi og nazismehat" eller liknede aburditeter, bør du rulle inn tullpratet.

''Og så kan en jo spørre seg hvor hatet mot muslimer har sitt utspring?''

Forvent en lang bortforklaring om at muslimhat egentlig er berettiget, og heeeeeelt forskjellig fra jødehat.

I virkeligheten er det selvsagt to sider av nøyaktig samme sak, men både jødehaterne og muslimhaterne forsøker å begrunne deres eget hat.

Med vennlig hilsen

Annonse

Gjest Nord og ned.

''Og så kan en jo spørre seg hvor hatet mot muslimer har sitt utspring?''

Forvent en lang bortforklaring om at muslimhat egentlig er berettiget, og heeeeeelt forskjellig fra jødehat.

I virkeligheten er det selvsagt to sider av nøyaktig samme sak, men både jødehaterne og muslimhaterne forsøker å begrunne deres eget hat.

Med vennlig hilsen

Absurditetene fortsetter å rulle ut av deg som klinkekuler. Nå er det altså vår tids nazister, islamsitene som skal offerforklares og buttes i samme bås som sine virkelige offer, jødene.

Du er et gedigent hån mot den demokratiske ide.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...