Gjest ved forsvinning etc Skrevet 27. april 2012 Skrevet 27. april 2012 ...kan man likevel ha en funksjon ii telefonen som gjør at det kan "spores" opp hvor man befinner seg? 0 Siter
Gjest trådstarter Skrevet 27. april 2012 Skrevet 27. april 2012 ja. Hvordan gjør man det da? Jeg mener en sånn funksjon der feks en forelder kan se hvor barnet befinner seg, feks på pc´n sin. 0 Siter
Gjest tlfgu Skrevet 27. april 2012 Skrevet 27. april 2012 Hvordan gjør man det da? Jeg mener en sånn funksjon der feks en forelder kan se hvor barnet befinner seg, feks på pc´n sin. Skjønner, akkurat det du spør om der vet jeg ikke. Jeg tenkte i forb med en rettssak. 0 Siter
Gjest luftslott Skrevet 27. april 2012 Skrevet 27. april 2012 Ikke på samme måten, nei. Smarttelefoner har gjerne gps, og man kan laste ned app'er som gjør at man kan spore hvor telefonen er via gps'en. For telefoner uten gps må man vel tracke dem ved å sjekke hvilke signaltårn de benyttet ved siste kontakt eller noe sånt, dersom noen skulle bli savnet. Tror jeg... 0 Siter
Mrs D Skrevet 27. april 2012 Skrevet 27. april 2012 Ikke på samme måten, nei. Smarttelefoner har gjerne gps, og man kan laste ned app'er som gjør at man kan spore hvor telefonen er via gps'en. For telefoner uten gps må man vel tracke dem ved å sjekke hvilke signaltårn de benyttet ved siste kontakt eller noe sånt, dersom noen skulle bli savnet. Tror jeg... ''For telefoner uten gps må man vel tracke dem ved å sjekke hvilke signaltårn de benyttet ved siste kontakt eller noe sånt, dersom noen skulle bli savnet. Tror jeg...'' Og det er vel ikke sånn at hvem som helst kan få disse opplysningene? Dette er informasjon teleoperatørene har, og som ikke er tilgjengelige uten videre. Må sikkert gjennom politiet og full pakke. Jeg vet ikke om det bare er smartmobiler som har GPS, forresten. Jeg hadde en gang en Nokia-telefon med Symbian OS som hadde GPS, men den var kanskje en slags smartmobil, den også. Sort of... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.