Gå til innhold

Omatt og omattatt

Anbefalte innlegg

''Skulle hun bare "tipse" om barnehus og tverrfaglig samarbeid, hadde hun ikke trengt å persentere seg som stortingsrepresentant.''

Det er vanlig å presentere seg i telefonen, også for stortingsrepresentanter.

''Det er vanlig å presentere seg i telefonen, også for stortingsrepresentanter.''

Det er selvfølgelig vanlig å presentere seg med navn, men hun valgte å presisere at hun var stortingsrepresentant da hun ringte politiet. Hadde hun ikke gjort det, så synes jeg dette hadde vært en uinteressant sak. Det er vel nettopp det at hun valgte å forsøke å bruke sin posisjon - ikke bare seg selv som menneske - som gjør det betenkelig.

Når det er sagt, så vet jeg om mange mer kritikkverdige ting man kan gjøre, enn å blande seg litt for mye når det gjelder barn man er bekymret for.....

Fortsetter under...

''Det er vanlig å presentere seg i telefonen, også for stortingsrepresentanter.''

Det er selvfølgelig vanlig å presentere seg med navn, men hun valgte å presisere at hun var stortingsrepresentant da hun ringte politiet. Hadde hun ikke gjort det, så synes jeg dette hadde vært en uinteressant sak. Det er vel nettopp det at hun valgte å forsøke å bruke sin posisjon - ikke bare seg selv som menneske - som gjør det betenkelig.

Når det er sagt, så vet jeg om mange mer kritikkverdige ting man kan gjøre, enn å blande seg litt for mye når det gjelder barn man er bekymret for.....

Hei,

Ja, jeg er selvsagt helt enig i at hun ikke burde ha gjort det.

Med vennlig hilsen

Ja, hadde det vært en Frp-politiker som hadde gjort dette hadde han vært i harnisk nå.

Skulle jeg skrevet her hver gang en Frp'er gjør noe galt, ville det vært en fulltidsstilling:

http://www.dagbladet.no/2012/04/22/nyheter/politikk/landbruk/margrete_dysjaland/21254982/

====

Dette handler dog ikke om hvilket parti IMT er fra, men at hun gjorde noe for et barn.

Her står en mer edruelig beskrivelse.

http://www.aftenbladet.no/nyheter/innenriks/Thorkildsen---Jeg-har-ikke-gjort-noe-galt-2965767.html

Med vennlig hilsen

Merkelig hvordan folk kan påberope seg barnets beste ved å ensidig og ukritisk støtte den ene forelderen.

mvh

Her står en mer edruelig beskrivelse.

http://www.aftenbladet.no/nyheter/innenriks/Thorkildsen---Jeg-har-ikke-gjort-noe-galt-2965767.html

Med vennlig hilsen

Annonse

Gjest Barnets beste

At Thorkildsen tilsynelatende ikke ser problemet og gjemmer seg bak skulle-bare og fantastiske hensikter, er det mest betenkelige.

Hadde hun innrømmet at fremgangsmåten ble helt feil og at det fantes andre alternativer enn å ringe å presentere seg som stortingsrepresentant, ville hun vist gangsyn.

Virker som mange SV-topper er av den oppfatning at bare motivene er edle nok, er man opphøyet over trivialiteter som å følge konstitusjonelle lover og regler.

Gjest Cfd-loi

Hei,

Stortingsrepresentanter burde ikke ringe politi om enkeltsaker, så dette er urutinert av henne. Hun burde vite bedre (forutsatt at saken virkelig er som den blir presentert.)

Samtidig, det er virkelig flott med en Stortingsrepresentant som stiller på "de svakes side" (i dette tilfellet, barn), og som slåss for de som er utsatt for overgrep. IMT har gjort veldig mye for den gruppen.

Med vennlig hilsen

Så helt uavhengig om faren er skyldig eller ikke, vil du anse barnet som den svake part? (Det samme burde vel da også gjelde dersom et barn anklaget deg for misbruk.)

Så helt uavhengig om faren er skyldig eller ikke, vil du anse barnet som den svake part? (Det samme burde vel da også gjelde dersom et barn anklaget deg for misbruk.)

Ja, selvsagt er barnet "den svake part" i slike tilfeller, og de voksne "den sterke part".

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...