Gå til innhold

Noen som kan si noe om Volvo 1.6 Drive?

Anbefalte innlegg

Gjest Volvo 1.6 Drive diesel

Har muligens tenkt på en slik bil, men aner ikkje hvordan den er både driftsmessig og økonomisk. Noen som har erfaring med denne bilen? Har bensinbil, 1.8 liter og vil ikke ha en tregere bil. Tenker det er mer økonomisk for mitt bruk å gå over til denne økonomi dieselbilen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378893-noen-som-kan-si-noe-om-volvo-16-drive/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte si det er en S40 Volvo.

Jeg har riktignok ikke S40, men V50 som jeg fikk før påske (2012-modell) og er bare fornøyd så langt i alle fall! :o) Knallgod å kjøre og bruker knapt diesel, har ikke helt oversikten over faktisk forbruk pr. mil ennå, men det ligger på under 0,5 i alle fall. Estimert på min er jo 0,38 dl/mil på langkjøring når motoren er innkjørt.

''Har bensinbil, 1.8 liter og vil ikke ha en tregere bil. Tenker det er mer økonomisk for mitt bruk å gå over til denne økonomi dieselbilen.''

Hvis elbil er utelukket, så kan du trolig spare meget på å legge om kjørestilen. Det kan utgjøre mange kroner i løpet av et år.

Hvor langt kjører du per døgn?

Med vennlig hilsen

Gjest Volvo 1.6 Drive diesel

Jeg har riktignok ikke S40, men V50 som jeg fikk før påske (2012-modell) og er bare fornøyd så langt i alle fall! :o) Knallgod å kjøre og bruker knapt diesel, har ikke helt oversikten over faktisk forbruk pr. mil ennå, men det ligger på under 0,5 i alle fall. Estimert på min er jo 0,38 dl/mil på langkjøring når motoren er innkjørt.

Lillemus: Er det 1.6 l Drive motor på din V50? Må være flott å ha en bil som bruker minimalt med drivstoff. Pr i dag blir det mye bensinfylling og den blir fort tom i tillegg.

El-bil har jeg ikke tanke om å skaffe meg på nåværende tidspunkt. Mulig senere når de blir billigere å kjøpe ((:

Lillemus: Er det 1.6 l Drive motor på din V50? Må være flott å ha en bil som bruker minimalt med drivstoff. Pr i dag blir det mye bensinfylling og den blir fort tom i tillegg.

El-bil har jeg ikke tanke om å skaffe meg på nåværende tidspunkt. Mulig senere når de blir billigere å kjøpe ((:

''Lillemus: Er det 1.6 l Drive motor på din V50?''

Det mener jeg det er ja. Det er Drive i alle fall og jeg er ganske sikker på at det er en 1,6 l motor. En fantastisk bil! :o)

Annonse

Volvo V50 er en 1,6 liter Drive. Ikke noe dumt kjøp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...