Gå til innhold

Lønn!

Gjest Snart ferdig. Heldige meg:)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Lønna til spl er lavlønntyrke

Lønn med full ansienitet er pr i dag 376.000 kr i grunnlønn, pluss tillegg for turnus. Ikkje noe å bli rik av og årest lønnsoppgjør utgjør neppe mer enn 4% maks vil jeg tro. Skjønner jeg har valgt feil yrke når det gjelder lønn vertfall.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378900-l%C3%B8nn/#findComment-3334186
Del på andre sider

Gjest sosionom, kommunalt ansatt

Lønn med full ansienitet er pr i dag 376.000 kr i grunnlønn, pluss tillegg for turnus. Ikkje noe å bli rik av og årest lønnsoppgjør utgjør neppe mer enn 4% maks vil jeg tro. Skjønner jeg har valgt feil yrke når det gjelder lønn vertfall.

Har omtrent det samme som deg i lønn/ansiennitet. Kjipt.

Å ha en 3-årig høgskoleutdanning inne helse/sosial/barneomsorg er ingen økonomisk investering, nei. Det er vilt dårlig betalt, ansvaret og stresset matcher på ingen måte lønna. Hadde lønt seg å ta fagbrev og jobbet i steden, gjerne med ting.

Jeg holder på med mastergrad, er litt bedre lønn om en får jobb der det kreves. Er en del sykepleiere med lederjobber, det er og litt bedre betalt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378900-l%C3%B8nn/#findComment-3334243
Del på andre sider

Gjest Lønna til spl er lavtlønntyrke

Har omtrent det samme som deg i lønn/ansiennitet. Kjipt.

Å ha en 3-årig høgskoleutdanning inne helse/sosial/barneomsorg er ingen økonomisk investering, nei. Det er vilt dårlig betalt, ansvaret og stresset matcher på ingen måte lønna. Hadde lønt seg å ta fagbrev og jobbet i steden, gjerne med ting.

Jeg holder på med mastergrad, er litt bedre lønn om en får jobb der det kreves. Er en del sykepleiere med lederjobber, det er og litt bedre betalt.

Er fullstendig enig med deg. Dette er ikke lønn i forhold til ansvar og arbeidsutfordringer som skaper både helseproblemer og svært mye stress på sikt. Flere yrker på videregående nivå har høyere lønn enn oss, feks elektrikere, rørleggere og andre mekanikere. Jeg har også en vidreutdanning og verken ansientitet eller lønnsstiger går høyere opp enn nå. Litt trist og lite motiverende å tenke på da jeg har maaaange år ennå å jobbe på. Sukk!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378900-l%C3%B8nn/#findComment-3334266
Del på andre sider

Gjest lotto er tingen

Er fullstendig enig med deg. Dette er ikke lønn i forhold til ansvar og arbeidsutfordringer som skaper både helseproblemer og svært mye stress på sikt. Flere yrker på videregående nivå har høyere lønn enn oss, feks elektrikere, rørleggere og andre mekanikere. Jeg har også en vidreutdanning og verken ansientitet eller lønnsstiger går høyere opp enn nå. Litt trist og lite motiverende å tenke på da jeg har maaaange år ennå å jobbe på. Sukk!!

Og topplønna deres er bare 40 tusen mer enn meg som bare har

fagbrev og jobber i helsevesenet...

Jeg klarer meg, men...

og det å vite at jeg ikke får mer enn 40 tusen mer er ikke akkurat motiverende

for å ta videreutdanning og bli f.eks. sykepleier. Da tror jeg heller jeg ville satset på

ingeniøryrket om det skulle lønne seg. Vinninga vil bare gå opp i spinninga

siden jeg er avhengig av studielån for å kunne fullføre dette,

har ikke tid til deltidsjobb da jeg har barn.

Får bare ta til takke med det jeg har, er veldig fornøyd med jobben ellers,

så lønn er ikke alt, så lenge man har tak over hodet og klarer å betale regningene sine.

Så får jeg heller drømme om lotto.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378900-l%C3%B8nn/#findComment-3334280
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...