Gå til innhold

Finnes ikke mennesker med mørk hudfarge i Krakow

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 124
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Splash

42

• Sør

25

• Mrs. Wallace

3

• Katt-ja

3

Mest aktive i denne tråden

Unnskyld meg, men det innlegget der er desidert et av de dummeste innleggene jeg har lest her på DOL.....

Snakk om å tenke snevert....

Nuvel, for mange år siden var det en 17-åring som skrev inn at kjæresten var gravid, og de lurte på om de før eller siden måtte gå til legen....

;-)

Med vennlig hilsen

Kan du forklare hvorfor det ikke er noen fra Somalia da?

Generelt er det veldig mye rasisme og fascistisk grums i Øst-Europa (bare for å være litt fordomsfull selv og skjære alle over en kam). På grunn av jernteppet ble alt slikt skjøvet under teppet og aldri tatt noe oppgjør med. Så hvis jeg var somalier, og kunne velge hvor jeg skulle bosette meg, ville jeg aldri valgt et øst-europeisk land der jeg garantert ville blitt åpent diskriminert og kasnkje regelsrett forfulgt og trakassert. Vet ikke om det er derfor, men kanskje en grunn? Jeg ville aldri anbefale noen mørkhudete eller med asiatisk utseende å bosette seg i et slikt land. Antageligvis er det nok noen i Krakow også, de holder seg bare unna åpen gate for ikke å bli slått ned.

Annonse

Generelt er det veldig mye rasisme og fascistisk grums i Øst-Europa (bare for å være litt fordomsfull selv og skjære alle over en kam). På grunn av jernteppet ble alt slikt skjøvet under teppet og aldri tatt noe oppgjør med. Så hvis jeg var somalier, og kunne velge hvor jeg skulle bosette meg, ville jeg aldri valgt et øst-europeisk land der jeg garantert ville blitt åpent diskriminert og kasnkje regelsrett forfulgt og trakassert. Vet ikke om det er derfor, men kanskje en grunn? Jeg ville aldri anbefale noen mørkhudete eller med asiatisk utseende å bosette seg i et slikt land. Antageligvis er det nok noen i Krakow også, de holder seg bare unna åpen gate for ikke å bli slått ned.

Ikke bare det - hvis man først skal flytte til Europa så ville "fornuftige" mennesker velge steder hvor det er liten arbeidsløshet (slik at man kan få jobb) og generelt greie vilkår i de jobbene man har sannsynlighet for å få.

Med vennlig hilsen

Ikke bare det - hvis man først skal flytte til Europa så ville "fornuftige" mennesker velge steder hvor det er liten arbeidsløshet (slik at man kan få jobb) og generelt greie vilkår i de jobbene man har sannsynlighet for å få.

Med vennlig hilsen

Joda. Og det finns jo noen mørkhudede som ikke er arbeidsinnvandrere eller asylsøkere også. Jeg vet at norske medisinstudenter med asiatisk utseende har blitt banket opp i Polen, og ellers hatt det skikkelig tøft. Så hvis man er polakk med "utenlandsk" utseende ligger man lavt i bybildet, og holder seg garantert unna de pubene Splash vanker på.

Annonse

Joda. Og det finns jo noen mørkhudede som ikke er arbeidsinnvandrere eller asylsøkere også. Jeg vet at norske medisinstudenter med asiatisk utseende har blitt banket opp i Polen, og ellers hatt det skikkelig tøft. Så hvis man er polakk med "utenlandsk" utseende ligger man lavt i bybildet, og holder seg garantert unna de pubene Splash vanker på.

Ja, det er verre der enn her, dessverre. Desto viktigere å stå opp mot gærningene med "hvit overlegenhet" (tror de), og at de aldri noensinne vinner.

Med vennlig hilsen

Ok. Men det er ikke synlig som i andre storbyer.

Jeg tror det gullfisk mente var å påpeke at det er mye og alvorlig rasisme i Riga og Krakow, og at det godt kan være mye av årsaken til at mange svarte velger andre steder å bo.

Rasismen er noe som myndighetene og politiet i Riga og Krakow bør slå hardt ned på, for den rammer jøder, muslimer, svarte, og i tillegg blir homofile banket opp og drept av samme rasistene.

Med vennlig hilsen

Er Krakow et land?

Det finnes steder i Norge også der man kan oppholde seg som turist i 6 dager uten å se noen med afrikansk bakgrunn. Det betyr ikke at det er slik i hele landet eller at Norge er fattig. Ikke beviser det noe om asylsøkere heller.

Det har forøvrig vært afrikanere i Norge i maaange år før det fantes noen rett til politisk asyl.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...