Gå til innhold

Finnes ikke mennesker med mørk hudfarge i Krakow

Anbefalte innlegg

Gjest Nord og ned.

Det samme har jeg observert. Ingen/få mørkhudede i Krakow eller Riga, veldig annerledes enn andre europeiske storbyer.

For ordens skyld; det er ikke noe rasistisk i mitt innlegg..

''Ingen/få mørkhudede i Krakow eller Riga, veldig annerledes enn andre europeiske storbyer.''

Det har nok en klar sammenheng med at det er absolutt ingen åpen pengebinge ved navn N A V eller tilsvarende der heller.

Fortsetter under...

• Svar 124
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Splash

42

• Sør

25

• Mrs. Wallace

3

• Katt-ja

3

Mest aktive i denne tråden

Generelt er det veldig mye rasisme og fascistisk grums i Øst-Europa (bare for å være litt fordomsfull selv og skjære alle over en kam). På grunn av jernteppet ble alt slikt skjøvet under teppet og aldri tatt noe oppgjør med. Så hvis jeg var somalier, og kunne velge hvor jeg skulle bosette meg, ville jeg aldri valgt et øst-europeisk land der jeg garantert ville blitt åpent diskriminert og kasnkje regelsrett forfulgt og trakassert. Vet ikke om det er derfor, men kanskje en grunn? Jeg ville aldri anbefale noen mørkhudete eller med asiatisk utseende å bosette seg i et slikt land. Antageligvis er det nok noen i Krakow også, de holder seg bare unna åpen gate for ikke å bli slått ned.

Endelig et godt svar.

Annonse

Joda. Og det finns jo noen mørkhudede som ikke er arbeidsinnvandrere eller asylsøkere også. Jeg vet at norske medisinstudenter med asiatisk utseende har blitt banket opp i Polen, og ellers hatt det skikkelig tøft. Så hvis man er polakk med "utenlandsk" utseende ligger man lavt i bybildet, og holder seg garantert unna de pubene Splash vanker på.

Hvis du tror jeg har sittet på en pub under hele oppholdet mitt så tar du feil.

Gjest prikkenx

''Du verden så opptatt du er av Krakow!''

Hvis jeg ikke tar feil er fordi han har tenkt til å flytte dit for å få mest mulig ut av trygden sin.

''Hvis jeg ikke tar feil er fordi han har tenkt til å flytte dit for å få mest mulig ut av trygden sin.''

Det får en tro. Spriten er vel ekstra billig der, og jeg har hørt de har ekstra fine julegater.

Gjest Nickløsheletida

''Hvis jeg ikke tar feil er fordi han har tenkt til å flytte dit for å få mest mulig ut av trygden sin.''

Det får en tro. Spriten er vel ekstra billig der, og jeg har hørt de har ekstra fine julegater.

''og jeg har hørt de har ekstra fine julegater''

Nemlig, det må jo bare bli bra :-)

Vel, hudfarge er vel ikke det mest vesentlige her.. Men om man skal snakke innvandring er polakker den største gruppa i Norge av ulike årsaker:

http://no.wikipedia.org/wiki/Polakker_i_Norge

http://www.ssb.no/innvutv/

Naturlig nok velger arbeidsinnvandrere land der det er en viss sjanse for jobb, uansett hudfarge - Polen er neppe et unntak.

''og jeg har hørt de har ekstra fine julegater''

Nemlig, det må jo bare bli bra :-)

Jepp, en innvandrer i Polen (som antakelig har rett hudfarge) som søker "asyl" fra høye alkohol- og tobakkspriser og urimelige krav til innsats for ytelsene man kan reise rundt i Europa for.

Aarrgh, klarte ikke å dy meg :-(

Annonse

Gjest Nickløsheletida

Jepp, en innvandrer i Polen (som antakelig har rett hudfarge) som søker "asyl" fra høye alkohol- og tobakkspriser og urimelige krav til innsats for ytelsene man kan reise rundt i Europa for.

;-)

Det er sikkert ingen dumme saksbehandlere fra NAV der. Og ikke for å snakke om personer med Downs syndrom som "mobber".....klarer heller ikke dy meg.

Det er sikkert ingen dumme saksbehandlere fra NAV der. Og ikke for å snakke om personer med Downs syndrom som "mobber".....klarer heller ikke dy meg.

''Det er sikkert ingen dumme saksbehandlere fra NAV der. Og ikke for å snakke om personer med Downs syndrom som "mobber".....''

Nei, sannsynligheten er lik null.

''klarer heller ikke dy meg.''

Usj, ikke jeg heller, men vi bør stoppe her..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...