Gjest Nord og ned. Skrevet 30. april 2012 Skrevet 30. april 2012 Det samme har jeg observert. Ingen/få mørkhudede i Krakow eller Riga, veldig annerledes enn andre europeiske storbyer. For ordens skyld; det er ikke noe rasistisk i mitt innlegg.. ''Ingen/få mørkhudede i Krakow eller Riga, veldig annerledes enn andre europeiske storbyer.'' Det har nok en klar sammenheng med at det er absolutt ingen åpen pengebinge ved navn N A V eller tilsvarende der heller. 0 Siter
Gjest Nord og ned. Skrevet 30. april 2012 Skrevet 30. april 2012 Sant. Endelig en som skjønner. ''Sant. Endelig en som skjønner.'' Vel, jeg ble født med to øyne som ser. Mer imponerende enn det er det ikke. 0 Siter
Splash Skrevet 30. april 2012 Forfatter Skrevet 30. april 2012 Generelt er det veldig mye rasisme og fascistisk grums i Øst-Europa (bare for å være litt fordomsfull selv og skjære alle over en kam). På grunn av jernteppet ble alt slikt skjøvet under teppet og aldri tatt noe oppgjør med. Så hvis jeg var somalier, og kunne velge hvor jeg skulle bosette meg, ville jeg aldri valgt et øst-europeisk land der jeg garantert ville blitt åpent diskriminert og kasnkje regelsrett forfulgt og trakassert. Vet ikke om det er derfor, men kanskje en grunn? Jeg ville aldri anbefale noen mørkhudete eller med asiatisk utseende å bosette seg i et slikt land. Antageligvis er det nok noen i Krakow også, de holder seg bare unna åpen gate for ikke å bli slått ned. Endelig et godt svar. 0 Siter
Splash Skrevet 30. april 2012 Forfatter Skrevet 30. april 2012 Det er fordi du ikke har sett gått nok. Eldstemann har to kompiser som studerer medisin der Jeg har kjørt mye rundt med taxi i byen. 0 Siter
Gjest prikkenx Skrevet 30. april 2012 Skrevet 30. april 2012 Du verden så opptatt du er av Krakow! 0 Siter
Sør Skrevet 30. april 2012 Skrevet 30. april 2012 Endelig et godt svar. Det kan lett virke som om du er en del av problemet... 0 Siter
Splash Skrevet 30. april 2012 Forfatter Skrevet 30. april 2012 Joda. Og det finns jo noen mørkhudede som ikke er arbeidsinnvandrere eller asylsøkere også. Jeg vet at norske medisinstudenter med asiatisk utseende har blitt banket opp i Polen, og ellers hatt det skikkelig tøft. Så hvis man er polakk med "utenlandsk" utseende ligger man lavt i bybildet, og holder seg garantert unna de pubene Splash vanker på. Hvis du tror jeg har sittet på en pub under hele oppholdet mitt så tar du feil. 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 30. april 2012 Skrevet 30. april 2012 Du verden så opptatt du er av Krakow! ''Du verden så opptatt du er av Krakow!'' Hvis jeg ikke tar feil er fordi han har tenkt til å flytte dit for å få mest mulig ut av trygden sin. 0 Siter
Sør Skrevet 30. april 2012 Skrevet 30. april 2012 Besøkte du Auschwitz eller Plaszow? (Bruk Google hvis du ikke vet hva det er.) 0 Siter
Gjest prikkenx Skrevet 30. april 2012 Skrevet 30. april 2012 ''Du verden så opptatt du er av Krakow!'' Hvis jeg ikke tar feil er fordi han har tenkt til å flytte dit for å få mest mulig ut av trygden sin. ''Hvis jeg ikke tar feil er fordi han har tenkt til å flytte dit for å få mest mulig ut av trygden sin.'' Det får en tro. Spriten er vel ekstra billig der, og jeg har hørt de har ekstra fine julegater. 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 30. april 2012 Skrevet 30. april 2012 ''Hvis jeg ikke tar feil er fordi han har tenkt til å flytte dit for å få mest mulig ut av trygden sin.'' Det får en tro. Spriten er vel ekstra billig der, og jeg har hørt de har ekstra fine julegater. ''og jeg har hørt de har ekstra fine julegater'' Nemlig, det må jo bare bli bra :-) 0 Siter
Angustia Skrevet 30. april 2012 Skrevet 30. april 2012 Vel, hudfarge er vel ikke det mest vesentlige her.. Men om man skal snakke innvandring er polakker den største gruppa i Norge av ulike årsaker: http://no.wikipedia.org/wiki/Polakker_i_Norge http://www.ssb.no/innvutv/ Naturlig nok velger arbeidsinnvandrere land der det er en viss sjanse for jobb, uansett hudfarge - Polen er neppe et unntak. 0 Siter
Angustia Skrevet 30. april 2012 Skrevet 30. april 2012 ''og jeg har hørt de har ekstra fine julegater'' Nemlig, det må jo bare bli bra :-) Jepp, en innvandrer i Polen (som antakelig har rett hudfarge) som søker "asyl" fra høye alkohol- og tobakkspriser og urimelige krav til innsats for ytelsene man kan reise rundt i Europa for. Aarrgh, klarte ikke å dy meg :-( 0 Siter
Gjest togli Skrevet 30. april 2012 Skrevet 30. april 2012 ''Sant. Endelig en som skjønner.'' Vel, jeg ble født med to øyne som ser. Mer imponerende enn det er det ikke. Det hadde vært en fordel om det var andre ting enn øynene som funka også 0 Siter
Splash Skrevet 30. april 2012 Forfatter Skrevet 30. april 2012 Unnskyld meg, men det innlegget der er desidert et av de dummeste innleggene jeg har lest her på DOL..... Snakk om å tenke snevert.... Må berømme deg for et veldig godt svar, kyllinghode. 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 30. april 2012 Skrevet 30. april 2012 Jepp, en innvandrer i Polen (som antakelig har rett hudfarge) som søker "asyl" fra høye alkohol- og tobakkspriser og urimelige krav til innsats for ytelsene man kan reise rundt i Europa for. Aarrgh, klarte ikke å dy meg :-( ;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 30. april 2012 Skrevet 30. april 2012 Må berømme deg for et veldig godt svar, kyllinghode. Takk 0 Siter
alida Skrevet 30. april 2012 Skrevet 30. april 2012 Jepp, en innvandrer i Polen (som antakelig har rett hudfarge) som søker "asyl" fra høye alkohol- og tobakkspriser og urimelige krav til innsats for ytelsene man kan reise rundt i Europa for. Aarrgh, klarte ikke å dy meg :-( Det er sikkert ingen dumme saksbehandlere fra NAV der. Og ikke for å snakke om personer med Downs syndrom som "mobber".....klarer heller ikke dy meg. 0 Siter
Angustia Skrevet 30. april 2012 Skrevet 30. april 2012 Det er sikkert ingen dumme saksbehandlere fra NAV der. Og ikke for å snakke om personer med Downs syndrom som "mobber".....klarer heller ikke dy meg. ''Det er sikkert ingen dumme saksbehandlere fra NAV der. Og ikke for å snakke om personer med Downs syndrom som "mobber".....'' Nei, sannsynligheten er lik null. ''klarer heller ikke dy meg.'' Usj, ikke jeg heller, men vi bør stoppe her.. 0 Siter
Splash Skrevet 30. april 2012 Forfatter Skrevet 30. april 2012 Tar jeg ikke helt feil er du også en av de som er ute etter å _få_ penger uten å løfte en finger. Der tar du feil. Jeg elsker å jobbe for pengene mine. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.