Gå til innhold

Finnes ikke mennesker med mørk hudfarge i Krakow

Anbefalte innlegg

Der tar du feil. Jeg elsker å jobbe for pengene mine.

''Der tar du feil. Jeg elsker å jobbe for pengene mine.''

Men gjør du det?

Og hvis ikke, hva er da forskjellen på deg og "dem" bortsett fra at de fleste av "dem" får jobb?

Fortsetter under...

• Svar 124
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Splash

42

• Sør

25

• Mrs. Wallace

3

• Katt-ja

3

Mest aktive i denne tråden

Stakkars deg. Er personangrep det eneste du kan bidra med? Du kjenner ikke meg.

''Er personangrep det eneste du kan bidra med? Du kjenner ikke meg.''

Hele denne tråden din er jo personangrep fra deg mot asylsøkere. Det blir ikke mindre personangrep om du angriper en gruppe.

Og jo, vi kjenner deg. Vi vet at du bedriver slikt.

Mrs. Wallace

Det er fordi det bare er de mest priviligerte som har råd til å reise til vesten. De fleste afrikanere i Norge har vært eller er asylsøkere.

''Det er fordi det bare er de mest priviligerte som har råd til å reise til vesten. De fleste afrikanere i Norge har vært eller er asylsøkere.''

Her hevder du altså (på bakgrunn av egne observasjoner i gatebildet) at det ikke finnes asylsøkere i Krakow, og at det henger sammen med at landet ikke er rikt nok, fordi asylsøkere velger å dra til land som Norge. Så blir du møtt med fakta om at fattige land som Etiopia mottar hundre ganger flere somaliere enn hva feks Norge gjør, men det har åpenbart ingenting å si for deg.

Og nok en gang: Du tenker altså "asylsøker" hver gang du ser et menneske med afrikansk utseende på gata? Da tar du feil ganske ofte.

Mrs. Wallace

Stakkars deg. Er personangrep det eneste du kan bidra med? Du kjenner ikke meg.

''Du kjenner ikke meg.''

Hun kjenner vel deg adskillig bedre enn du kjenner de mørkhudede menneskene du ser på gata og tenker "asylsøker!".

Annonse

Gjest Hulderen

Det er sikkert ingen dumme saksbehandlere fra NAV der. Og ikke for å snakke om personer med Downs syndrom som "mobber".....klarer heller ikke dy meg.

Hva er det h*n har skrevet om personer med Downs? Det har eg ikke fått med meg.

Hva er det h*n har skrevet om personer med Downs? Det har eg ikke fått med meg.

Vil ikke på tiltak, saksbehandler er dum, de med Downs mobber. Neste dag skriver h*n at folk med Downs er flotte mennesker, så er det på an igjen med mobbing...og sånn går nu dagan i en evig spiral. Men nå er det sikkert slutt på tiltaksplikt, koser seg sikkert mer med å tenke på Krakow.

Gjest Nord og ned.

Det hadde vært en fordel om det var andre ting enn øynene som funka også :P

Beklager at jeg outer deg slik, men noen knipset dette bilde av deg og Guruen din: http://www.greenlights.org/blog/wp-content/uploads/2011/05/ostrich.jpg

Gjest Hulderen

Vil ikke på tiltak, saksbehandler er dum, de med Downs mobber. Neste dag skriver h*n at folk med Downs er flotte mennesker, så er det på an igjen med mobbing...og sånn går nu dagan i en evig spiral. Men nå er det sikkert slutt på tiltaksplikt, koser seg sikkert mer med å tenke på Krakow.

Ah, er det han, da demrer det litt. Takk for info.

Annonse

Besøkte du Auschwitz eller Plaszow?

(Bruk Google hvis du ikke vet hva det er.)

Jeg besøkte Auschwitz forrige gang jeg var i Polen. Veldig interessant, men veldig deprimerende også. Plaszow besøkte jeg ikke. Var i Saltminene sist. En utrolig opplevelse.

Tar jeg ikke helt feil er du også en av de som er ute etter å _få_ penger uten å løfte en finger.

Der tar du feil. Jeg liker ikke å gå hjemme. Jeg vil gjerne utføre en innsats for samfunnet, men det må være i en jobb jeg trives.

''Du kan ikke svare uten å bruke hersketeknikker?''

Du har startet en tråd med hersketeknikker og mobbing av uskyldige folkegrupper.

Hva er galt med å være ærlig om det du skriver?

Uskyldige folkegrupper? Det er fakta at asylsøkere drar til Norge enn Polen.

Hvordan forklarer du det faktum at det feks finnes hundretusener av somaliske flyktninger i Etiopia, da? Det er jo et av verdens desidert fattigste land.

Og for øvrig: Hvis du ser et mørkhudet menneske på gata, tenker du automatisk at det er en asylskøker da?

Det er fordi alle det stakkars menneskene ikke har midler til å dra til Europa. Jeg er ikke en rasist. Den hyggeligste personen jeg noengang har møtt var fra Afrika. Jeg synes utlendinger er veldig hyggelige generelt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...