Gå til innhold

Finnes ikke mennesker med mørk hudfarge i Krakow

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 124
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Splash

42

• Sør

25

• Mrs. Wallace

3

• Katt-ja

3

Mest aktive i denne tråden

''Nei ikke i det hele tatt. Jeg liker mennesker med mørk hud. De er veldig vennlige.''

Vennligere enn de med lys hud?

Den hyggeligste personen jeg har møtt var fra Afrika. Jeg vet ikke om afrikanere er hyggeligere en de med lysere hudfarge. Uansett så er hudfarge likegyldig.

''Du verden så opptatt du er av Krakow!''

Hvis jeg ikke tar feil er fordi han har tenkt til å flytte dit for å få mest mulig ut av trygden sin.

Nei jeg vil ikke flytte til Polen. Jeg er alt for glad i Norge til å gjøre det.

''Hvis jeg ikke tar feil er fordi han har tenkt til å flytte dit for å få mest mulig ut av trygden sin.''

Det får en tro. Spriten er vel ekstra billig der, og jeg har hørt de har ekstra fine julegater.

Ja spriten og ølen er billig der, men det er ikke det som betyr mest.

Jeg besøkte Auschwitz forrige gang jeg var i Polen. Veldig interessant, men veldig deprimerende også. Plaszow besøkte jeg ikke. Var i Saltminene sist. En utrolig opplevelse.

Hva lærte du av å se Auschwitz om trakassering av jøder/muslimer/asylsøkere, og hva det kan føre til?

Annonse

Der tar du feil. Jeg liker ikke å gå hjemme. Jeg vil gjerne utføre en innsats for samfunnet, men det må være i en jobb jeg trives.

''Jeg vil gjerne utføre en innsats for samfunnet, men det må være i en jobb jeg trives.''

Og hvis du ikke finner en jobb du trives i, må vi fortsette å betale for deg?

Gjest Nickløsheletida

Der tar du feil. Jeg liker ikke å gå hjemme. Jeg vil gjerne utføre en innsats for samfunnet, men det må være i en jobb jeg trives.

'' Jeg vil gjerne utføre en innsats for samfunnet, men det må være i en jobb jeg trives''

På veien til å få en jobb du trives i må du tenke at du i en periode kanskje er nødt til å ta en jobb du ikke trives så godt i. Dette for å skaffe deg arbeidserfaring, så blir du mer attraktiv på arbeidsmarkedet etterhvert.

Hva kunne du tenke deg? Hva med å gå på kurs?

''Jeg vil gjerne utføre en innsats for samfunnet, men det må være i en jobb jeg trives.''

Og hvis du ikke finner en jobb du trives i, må vi fortsette å betale for deg?

Det må være en jobb hvor angsten min kan kombineres med jobb.

'' Jeg vil gjerne utføre en innsats for samfunnet, men det må være i en jobb jeg trives''

På veien til å få en jobb du trives i må du tenke at du i en periode kanskje er nødt til å ta en jobb du ikke trives så godt i. Dette for å skaffe deg arbeidserfaring, så blir du mer attraktiv på arbeidsmarkedet etterhvert.

Hva kunne du tenke deg? Hva med å gå på kurs?

Største problemet mitt er å gå på en buss som er full, som den er hver morgen her. Jeg er overvektig, og det er verst nå på sommeren som jeg ikke kan bruke en jakke til å skjule magen min. Jeg ble mobbet for overvekt hver dag på skolen i min barndom.

Gjest Nickløsheletida

Jeg liker i jobbe i et yrke hvor jeg har med mennesker å gjøre. Jeg blir deppa å stå ved en maskin og gjøre repeat oppgaver hele dagen,

''Jeg blir deppa å stå ved en maskin og gjøre repeat oppgaver hele dagen''

Vet du, jeg får lyst til å filleriste deg. Hadde du vært min sønn eller datter, ville jeg vært fristet til å gi deg god gammeldags ris på rompa.

Det går virkelig ikke an å være så kresen når du er uten arbeidserfaring. Vi har alle startet med drittjobber i ungdommen.

Alt er bedre enn å snylte på staten. Bortskjemt er du!

Annonse

Gjest Nickløsheletida

Største problemet mitt er å gå på en buss som er full, som den er hver morgen her. Jeg er overvektig, og det er verst nå på sommeren som jeg ikke kan bruke en jakke til å skjule magen min. Jeg ble mobbet for overvekt hver dag på skolen i min barndom.

Jeg tror rett og slett du er en type som vil finne på alle mulige unnskyldninger får å slippe og jobbe uansett. Når du klarer å skylde på at de med downs syndrom mobber deg, så er det mye som tyder på det.

Men du kan jo jobbe som julenisse kanskje?

Vet du, jeg får lyst til å filleriste deg. Hadde du vært min sønn eller datter, ville jeg vært fristet til å gi deg god gammeldags ris på rompa.

Det går virkelig ikke an å være så kresen når du er uten arbeidserfaring. Vi har alle startet med drittjobber i ungdommen.

Jeg kan godt stå å gjøre det samme hele dagen, men da må jeg ha kolleager som er hyggelige.

Jeg tror rett og slett du er en type som vil finne på alle mulige unnskyldninger får å slippe og jobbe uansett. Når du klarer å skylde på at de med downs syndrom mobber deg, så er det mye som tyder på det.

Men du kan jo jobbe som julenisse kanskje?

Der tar du feil. Jeg vil gjerne jobbe med mennesker.

Gjest Nickløsheletida

Fordi jeg kan dra på ferie må du ikke tro at jeg ikke har angst. Jeg fant folk i Krakow mer tolerante til overvekt enn her. Jeg fikk ikke et eneste hånlig blikk.

Jeg har mange overvektige på jobben min. En er så overvektig at han må gå med krykker. Men hodet fungerer og dermed kan han utføre jobben sin.

Holder det ikke snart med å kjefte på henne?

Hun har kanskje uttalt seg litt uheldig og startet en feide med Sør her. Hun sier hun har komplekser og angst. Hun vil gjerne ha en jobb hun trives i - hvilket jeg vel ikke oppfatter som at hun vil ha en toppjobb, men en hun ikke mistrives i. Det er vel de færreste her inne som har en jobb vi direkte mistrives i? Har i alle fall inntrykk av at de fleste som har mobbet henne her selv gir uttrykk for at de har gode, interessante jobber.

Synes det begynner å bli litt vel mye uthenging her :(

Jeg har mange overvektige på jobben min. En er så overvektig at han må gå med krykker. Men hodet fungerer og dermed kan han utføre jobben sin.

Mitt største ønske er å jobbe på et sykehjem. Jeg har stor respekt for gamle mennesker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...