Gå til innhold

Ingen hunder barnevennlige, sier NKK

Anbefalte innlegg

''Lille Jeremiah hadde hatt en perfekt ettårsdag da han ble drept av familiens hund

- I utgangspunktet er ingen hunder barnevennlige, advarer Norsk Kennel Klub.

Med bestemora i umiddelbar nærhet og rundt en hund som aldri tidligere hadde vist aggressiv adferd, skulle man tro Jeremiah var trygg, men plutselig angrep «Onion» ettåringen, som seinere døde av omfattende hodeskader.

''

Kilde: http://www.dagbladet.no/2012/05/01/nyheter/hund/dyrenes_nyheter/ulykke/hundeangrep/21376503/

Bare trist!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378947-ingen-hunder-barnevennlige-sier-nkk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt trist.

Men det er jo ikke så overraskende at en slik hund ikke er barnevennlig i utgangspunktet:

''50 kg tunge engelsk mastiff og rhodesian ridgeback-blandingshunden.''

Jeg vil påstå at det er uhyre usannsynlig at min gjeterhund vil skade et barn. I alle fall alvorlig - et lite glefs kan vel skje i lek eller helt tilfeldig, men...

Det er vel flere barn som blir drept av sine foreldre enn av hunder. For eksempel.

Selvsagt trist.

Men det er jo ikke så overraskende at en slik hund ikke er barnevennlig i utgangspunktet:

Jeg vil påstå at det er uhyre usannsynlig at min gjeterhund vil skade et barn. I alle fall alvorlig - et lite glefs kan vel skje i lek eller helt tilfeldig, men...

Det er vel flere barn som blir drept av sine foreldre enn av hunder. For eksempel.

''Det er vel flere barn som blir drept av sine foreldre enn av hunder. For eksempel.''

Det er nok sant, men det gjør jo ikke saken bedre.

Jeg er også enig med deg i at det er vesentlig større sjansen for at en slik hund skal drepe et barn enn at et bitt fra en liten hund gjør det.

Uansett, det er trist.

Med vennlig hilsen

slabbedask

Selvsagt trist.

Ja, dette er trist. Og det tyggeste er nok også å forby foreldre.

Annonse

En veldig trist sak ja.

Men jeg er usikker på hva du vil med dette innlegget ?

Opplyse oss om dette ene dødsfallet i 2012, (jeg kan i farten huske flere barn drept av egne foreldre, enn av hunder) eller om du vil gå så langt at du ønsker å forby hunder i hjem med små barn ?

Vi hadde en golden retriever, og datteren i huset her kunne gjøre hva hun ville med den bikkja. Hvis bikkja synes det var nok, så flyttet den seg til et annet sted for å få fred.

ALDRI et bitt av noe slag.

Så solskinnshistoriene er mange nok.

Selvsagt trist.

''Jeg vil påstå at det er uhyre usannsynlig at min gjeterhund vil skade et barn. I alle fall alvorlig - et lite glefs kan vel skje i lek eller helt tilfeldig, men...''

Jeg vet et tilfelle der en border collie gikk (tilsynelatende) helt umotivert til angrep på familiens 2-åring.

Og det virker ikke som det var noen i nærheten da denne kjempen i artikkelen gikk til angrep på 1-åringen så hva som har skjedd vet man jo ikke. Ungen kunne jo ha stukket hunden i øret eller øyet f.eks.?

Selvsagt trist.

''Det er vel flere barn som blir drept av sine foreldre enn av hunder. For eksempel.''

Alle barn har i utgangspunktet foreldre eller andre daglige omsorgspersoner. Hvor mange barn som har hunder i hjemmet, vet jeg ikke.

Selv hadde jeg ikke valgt en så stor hund av slike raser om jeg hadde småbarn i huset.

mvh

En veldig trist sak ja.

Men jeg er usikker på hva du vil med dette innlegget ?

Opplyse oss om dette ene dødsfallet i 2012, (jeg kan i farten huske flere barn drept av egne foreldre, enn av hunder) eller om du vil gå så langt at du ønsker å forby hunder i hjem med små barn ?

Vi hadde en golden retriever, og datteren i huset her kunne gjøre hva hun ville med den bikkja. Hvis bikkja synes det var nok, så flyttet den seg til et annet sted for å få fred.

ALDRI et bitt av noe slag.

Så solskinnshistoriene er mange nok.

''Vi hadde en golden retriever, og datteren i huset her kunne gjøre hva hun ville med den bikkja. Hvis bikkja synes det var nok, så flyttet den seg til et annet sted for å få fred.''

Samme erfaring her. Eneste gang vi så en aggressiv grimase på den var etter at den var bitt av en annen hund -og selv da ble den først forundret og visste ikke helt hva den skulle gjøre - før den skjønte at det burde ta litt igjen.

Det er nok sant, men det gjør jo ikke saken bedre.

Jeg er også enig med deg i at det er vesentlig større sjansen for at en slik hund skal drepe et barn enn at et bitt fra en liten hund gjør det.

Uansett, det er trist.

Med vennlig hilsen

Selvsagt er det trist - men det er så mange triste historier....

Gjest dog hater

Derfor jeg liker katter bedre enn hunder,

hunder kan gjerne temmes og dresseres, men de har rovdyret i seg, og er sterk nok til å drepe et menneske om de vil. Katter derimot klarer ikke det,

de kan kanskje klore oss til blods, men bare det...

MOt spedbarn kan de være farlige, har hørt historier om katter som legger seg over ansiktet, men ellers er katt det tryggeste. Jeg føler meg i alle fall ikke trygg på hund, kunne aldri hatt en da jeg ikke er myndig nok. Hunder ser på eierne om de er trygge på de, ser de en minste svakhet tar de ledelsen og blir sjefen i flokken.

Gjest ikke bare bare

''Jeg vil påstå at det er uhyre usannsynlig at min gjeterhund vil skade et barn. I alle fall alvorlig - et lite glefs kan vel skje i lek eller helt tilfeldig, men...''

Jeg vet et tilfelle der en border collie gikk (tilsynelatende) helt umotivert til angrep på familiens 2-åring.

Og det virker ikke som det var noen i nærheten da denne kjempen i artikkelen gikk til angrep på 1-åringen så hva som har skjedd vet man jo ikke. Ungen kunne jo ha stukket hunden i øret eller øyet f.eks.?

Søsteren min ble angrepet av naboens labrador da hun var 2 år,

den gikk løs og bykset inn i hagen og bet henne i bakhodet. Bare flaks hun hadde tykk lue på.

Annonse

Gjest Hundeeier snart baby

Vi venter baby. Har en valp som nærmer seg året. Målet er at baby og hund aldri skal være alene. Baby vil være i lekegrind, om vi må forlate rommet. Jeg vil tro at man merker på hunden at den er ute etter baby, og da må selvfølgelig hunden ut av huset.

Jeg har ellers liten forståelse for folk som absolutt må skaffe seg en diger rase som ser skremmende ut på noen og enhver. Nå har vi en terrier selv, men av mindre rase. Selv om jeg godt kan skjemme bort hunden, er jeg aldri i tvil om hvem som er sjefen.

hunder kan gjerne temmes og dresseres, men de har rovdyret i seg, og er sterk nok til å drepe et menneske om de vil. Katter derimot klarer ikke det,

MOt spedbarn kan de være farlige, har hørt historier om katter som legger seg over ansiktet, men ellers er katt det tryggeste. Jeg føler meg i alle fall ikke trygg på hund, kunne aldri hatt en da jeg ikke er myndig nok. Hunder ser på eierne om de er trygge på de, ser de en minste svakhet tar de ledelsen og blir sjefen i flokken.

''MOt spedbarn kan de være farlige, har hørt historier om katter som legger seg over ansiktet, men ellers er katt det tryggeste.''

Høyst reelt.

Katter kan være farlige for småunger, ikke bare spebarn. Katter går dessuten etter øynene om de blir sure.

Men jeg ville helt klart følt meg tryggere med en katt i nærheten av en treåring enn en pitbull.

Små hunder kan være mindre farlige for babyer og småunger enn katter, ikke minst med tanke på øynene.

Hvor godt hunder og katter har det i nærheten av unger som er for små til å skjønne forskjellen på kjeledyr og kosedyr er en annen sak.

mvh

Vi venter baby. Har en valp som nærmer seg året. Målet er at baby og hund aldri skal være alene. Baby vil være i lekegrind, om vi må forlate rommet. Jeg vil tro at man merker på hunden at den er ute etter baby, og da må selvfølgelig hunden ut av huset.

Jeg har ellers liten forståelse for folk som absolutt må skaffe seg en diger rase som ser skremmende ut på noen og enhver. Nå har vi en terrier selv, men av mindre rase. Selv om jeg godt kan skjemme bort hunden, er jeg aldri i tvil om hvem som er sjefen.

''Selv om jeg godt kan skjemme bort hunden, er jeg aldri i tvil om hvem som er sjefen.''

Det hjelper ikke om du vet hvem som er sjefen om ikke hunden vet det...

Gjest Hundeeier snart baby

''Selv om jeg godt kan skjemme bort hunden, er jeg aldri i tvil om hvem som er sjefen.''

Det hjelper ikke om du vet hvem som er sjefen om ikke hunden vet det...

Å vite hvem som er sjefen er faktisk det best rådet jeg har fått når det gjelder hundeoppdragelse. Det er ellers mye svadaråd ute å går. Jeg mener selvfølgelig at hunden også utmerket godt vet hvem som er sjefen.

Mrs. Wallace

Jeg kjenner ei ung jente som er multihandikappet fordi familiens katt la seg over henne i senga da hun var spebarn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...