Gå til innhold

- Husmorrollen er blitt trendy


Gjest tilbake til fremtiden?

Anbefalte innlegg

Gjest speer

De små har det klart best hjemme hos mor. Da unngår man også at de påvirkes og indoktrineres av rabiate stalinist-feminister som ofte arbeider i barnehager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

De små har det klart best hjemme hos mor. Da unngår man også at de påvirkes og indoktrineres av rabiate stalinist-feminister som ofte arbeider i barnehager.

*knegg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De små har det klart best hjemme hos mor. Da unngår man også at de påvirkes og indoktrineres av rabiate stalinist-feminister som ofte arbeider i barnehager.

''påvirkes og indoktrineres av rabiate stalinist-feminister som ofte arbeider i barnehager''

:lol:

Takk for at du får oss til å smile, Speer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pilka

''For samfunnet blir det veldig kostbart hvis alle bare skulle utnytte utdannelsen 50%'' Det er klart, men her er det ikke snakk om at "alle", men "noen" i en kort periode. Har ikke sett noe statistikk på dette, men det skulle ikke forbause meg om det å jobbe redusert i småbarnsperioden var samfunnsøkonomisk gunstig (redusert sykefravær feks), selv om det sikkert er en temmelig utopisk problemstilling for en rekke disipliner.

Det finnes ikke statistikk på slikt og kommer aldri til å kunne måles. Synes egentlig det er helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kayia

Det finnes ikke statistikk på slikt og kommer aldri til å kunne måles. Synes egentlig det er helt greit.

Hehe, bare vent - utrolig hva man _mener_ å kunne måle... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 år senere...
Gjest Anonym 2

Jeg jobbet bestandig 50% da jeg hadde mine fire barn små. Nå når de er blitt voksne,  skulle jeg egentlig jobbet fullt, men pga at ting skjer i livet, har jeg nå bare en 20% stilling.  Jeg jobber i realiteten 50%. Tror ikke jeg noensinne kommer til å jobbe mer. Det er alt for seint å tenke på pensjonspoeng nå, så jeg sparer selv. Vi har alltid klart oss, og barna har aldri manglet noen ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Anonym 2 skrev (2 timer siden):

Jeg jobbet bestandig 50% da jeg hadde mine fire barn små. Nå når de er blitt voksne,  skulle jeg egentlig jobbet fullt, men pga at ting skjer i livet, har jeg nå bare en 20% stilling.  Jeg jobber i realiteten 50%. Tror ikke jeg noensinne kommer til å jobbe mer. Det er alt for seint å tenke på pensjonspoeng nå, så jeg sparer selv. Vi har alltid klart oss, og barna har aldri manglet noen ting. 

Jeg vet ikke hvorfor denne tråden kommer frem igjen. etter åtte år, men den er like aktuell nå som da.  Mine barn er voksne og jeg jobbet fulltid.  Husker at jeg fikk kritikk for å jobbe fulltid, og da jeg fikk en eldre dame til å komme hjem og ta imot dem fra skole og barnehage fikk jeg høre at dette ikke kunne lønne seg for meg.  Ingen nevnte hva lønte seg for min mann.

Jeg angrer ikke på noen av mine valg i livet, unntatt at jeg skulle ha skilt meg fra min eksmann lenge før.  Jeg vet ikke hvorfor jeg var i ekteskapet over tjue år.  Jeg har bodd alene siden og har hatt det mye bedre på alle måter enn da jeg var gift.

Anonymkode: 74e38...cfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker de fleste gjerne skulle jobbet mye mindre. De misunner nok de uføre.

Anonymkode: facbb...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg tenker de fleste gjerne skulle jobbet mye mindre. De misunner nok de uføre.

Anonymkode: facbb...ef7

At de fleste misunner uføre tror jeg er en sterk overdrivelse.  Å bli ufør har vært en skrekk for meg.

Anonymkode: 74e38...cfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

At de fleste misunner uføre tror jeg er en sterk overdrivelse.  Å bli ufør har vært en skrekk for meg.

Anonymkode: 74e38...cfe

Det tror jeg ingen gjør nei, men å misunne de som har mulighet til å jobbe deltid eller være «husmor», tror jeg absolutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...