Gå til innhold

Til dere som tror at jeg ikke gidder å jobbe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Høstløv

Jeg har stor angst for mennesker, og det å ringe.

''Jeg har stor angst for mennesker''

Den har jeg ikke noe tro på, for har ikke du nettopp vært på ferietur til Krakow?

På en slik tur er du nødt til å møte andre mennesker, og det har du gjort helt frivillig.

Den har jeg ikke noe tro på, for har ikke du nettopp vært på ferietur til Krakow?

På en slik tur er du nødt til å møte andre mennesker, og det har du gjort helt frivillig.

Jeg drakk mye på turen, og da blir jeg modigere.

Annonse

tzatziki1365380058

Det at Splash tør å reise til Krakow, er da ingen motsetning til å ha angst for mennesker og telefoner, i andre sammenhenger.

Jeg er en kløpper til å oppholde meg i store mengder, men fikser mindre grupper mye dårligere. For ikke å snakke om hvor dårlig jeg kan være i en til en - sammenhenger. Og det å BE om noe, er grusomt. Som feks ringe å be om jobb. Fysj!

Jeg har jobb da, og klarer meg bra . Poenget mitt er sosial angst kan vise seg på forskjellige måter.

Jeg drakk før jeg skulle ta bussen til Oslo. Jeg drakk i Oslo før jeg skulle fly. Jeg drakk før jeg skulle på byen i Krakow. Jeg drakk før jeg skulle fly hjem. På bussturen hjem fant jeg meg et sete helt bak. Alkohol fjerner angsten min.

Hvis jeg kunne drikke alkohol hadde ikke menneskemengder vært noe problem.

Jeg drakk før jeg skulle ta bussen til Oslo. Jeg drakk i Oslo før jeg skulle fly. Jeg drakk før jeg skulle på byen i Krakow. Jeg drakk før jeg skulle fly hjem. På bussturen hjem fant jeg meg et sete helt bak. Alkohol fjerner angsten min.

Og jeg drakk før jeg skulle ta bussen til Oslo.

Hvilket utbytte hadde du av turen hvis du var beruset hele tiden?

Annonse

Gjest ikke gi opp

Jeg var sånn som deg før...

Fant ut at jeg ble modigere med alkohol,

men det kan man jo ikke drikke hver gang man skal være sosial, dessuten er jeg ikke så glad i å være full...

Fant ut at jeg ble mer sosial på kaffe,

og drakk alltid kaffe før jeg skulle møte folk..

Men fant ut at dette egentlig kommer med trening.

Gikk på skole, fikk meg praksisplass, sjefen var fornøyd og tilbød meg sommerjobb som etterhvert ble fast jobb. Jeg stortrivdes og trives ennå, og har fått masse trening med å omgås mennesker privat og på jobb... Hadde jeg ikke hoppet i det da,

så hadde jeg nok vært som deg.

Det gjelder å møte frykten - og se at du faktisk mestrer det, du kan mer enn du tror.

Du kan evnt. ta dette opp med fastlegen din,

jeg vet at eksen min var med i en gruppe som fastlegen klarte å henvise han til, vet ikke om han gikk om psykiatrien først da, pga sosialangst,

og der møtte han folk i samme situasjon som seg.. og da var det litt lettere å bryte isen nrå man visste at de var like "redde".

Nå når jeg ikke er sjenert og har sosialangst lenger, husker jeg rett og slett ikke hvordan det var. Men det var veldig skummelt, tror det er litt det å ha angst for å bli avvist.

Ble litt "mobbet" da jeg var yngre, dvs holdt utenfor av jentegjengen,

og det gjorde jo at jeg ikke fikk verdens beste selvtillit. Følte jeg var mindre verdt, ingen ville vel gidde å prate med meg.

Merker jeg fortsatt har litt angst. ang telefoner, blir litt nervøs når jeg skal ringe folk jeg ikker inger så ofte, men så ser jeg at det går bra likevel.

Før fikk jeg jo helt hjerteklapp og klamme hender, måtte notere alt jeg skulle si på en lapp før jeg ringte i tilfelle jeg skulle glemme noe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...