Gå til innhold

Kjøpe snus til datteren?

Anbefalte innlegg

Gjest togli

Det blir jo egentlig det samme, men takk for tips :-)

Nei, det blir ikke det samme fordi dette handler om at DU ikke vil bidra til at hun fortsetter å snuse... Hun er voksen og tar dette valget selv, men du trenger ikke hjelpe henne med å opprettholde uvanen ;) Dette blir omtrent det samme som å gi barna alkohol...

Jeg dropper antagelig å nekte en datter på 17 å drikke alkohol påå fest, men spør hun meg om å få alkohol av meg, så er det uaktuelt.

Fortsetter under...

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

9

• frosken

4

• Katt-ja

3

• Lillemus

2

Mest aktive i denne tråden

''

Hadde du sendt med snus?

''

Siden det ikke er en aktuell problemstilling for meg nå, så virker det veldig enkelt å si at nei, det ville jeg ikke.

Det er superenkelt å være prinsippfast på avstand (jeg ønsker ikke å bidra til helseskadelig atferd) - jeg er imidlertid ikke like skråsikker på hvordan jeg ville ha forholdt meg til det om jeg var i din situasjon ;-)

En helt annen sak er at jeg synes du godt kan formidle til krisemaksimereren at hun godt kan nedtone argumentasjonen sin litt...*s*

(Hilsen hun som tok seg fri fire timer fra jobb i dag for å kjøre sin niese rundt til ulike arbeidsgivere for å levere jobbsøknad - til tross for at niesen kjøpte seg månedskort i går...)

Annonse

Gjest Mora hennes

Jeg ringte til farmoren og hun vil ta den med. Det er selvsagt helt uaktuelt å legge snusen i bagasjen til lillesøsteren. Da gjenstår bare og finne ut hva kvoten er.

Dere virker så positive alle sammen.Det hadde jeg ikke regnet med.

Hvis hun ikke slutter nå, når hun ikke får kjøpt snus i landet, da lurer jeg på når hun skal slutte, men men..

De kjører buss og skal over med båt fra Sverige til Danmark. Er det noen som vet hvor på nett jeg kan sjekke kvoten?

Gjest Elextra

Jeg ringte til farmoren og hun vil ta den med. Det er selvsagt helt uaktuelt å legge snusen i bagasjen til lillesøsteren. Da gjenstår bare og finne ut hva kvoten er.

Hvis hun ikke slutter nå, når hun ikke får kjøpt snus i landet, da lurer jeg på når hun skal slutte, men men..

De kjører buss og skal over med båt fra Sverige til Danmark. Er det noen som vet hvor på nett jeg kan sjekke kvoten?

Sjekk på toll.no.

Husk at det er forbudt med innføesel av porsjonssnus til Danmark, kun "løssnus" er tillatt.

Gjest Mora hennes

Sjekk på toll.no.

Husk at det er forbudt med innføesel av porsjonssnus til Danmark, kun "løssnus" er tillatt.

Hmm, svigermor sa til meg: - Neida det var ikke noe problem, hun ble aldri sjekket, men dette visse ikke jeg og helt sikkert ikke hun heller.

Da må jeg nevne det til henne også, så får det være opp til henne.

Gjest Mora hennes

''

Hadde du sendt med snus?

''

Siden det ikke er en aktuell problemstilling for meg nå, så virker det veldig enkelt å si at nei, det ville jeg ikke.

Det er superenkelt å være prinsippfast på avstand (jeg ønsker ikke å bidra til helseskadelig atferd) - jeg er imidlertid ikke like skråsikker på hvordan jeg ville ha forholdt meg til det om jeg var i din situasjon ;-)

En helt annen sak er at jeg synes du godt kan formidle til krisemaksimereren at hun godt kan nedtone argumentasjonen sin litt...*s*

(Hilsen hun som tok seg fri fire timer fra jobb i dag for å kjøre sin niese rundt til ulike arbeidsgivere for å levere jobbsøknad - til tross for at niesen kjøpte seg månedskort i går...)

''Hilsen hun som tok seg fri fire timer fra jobb i dag for å kjøre sin niese rundt til ulike arbeidsgivere for å levere jobbsøknad - til tross for at niesen kjøpte seg månedskort i går...)''

Jeg tipper det er flere i den familien som setter stor pris på tanten :-)

''Hilsen hun som tok seg fri fire timer fra jobb i dag for å kjøre sin niese rundt til ulike arbeidsgivere for å levere jobbsøknad - til tross for at niesen kjøpte seg månedskort i går...)''

Jeg tipper det er flere i den familien som setter stor pris på tanten :-)

''Jeg tipper det er flere i den familien som setter stor pris på tanten :-)

''

Vel....det har nok vært episoder hvor enkelte mente at strengere grenser kunne vært satt...

''Hvis hun ikke slutter nå, når hun ikke får kjøpt snus i landet, da lurer jeg på når hun skal slutte, men men..

''

Jeg tror all form for "slutting", slanking, trening osv kun skjer som følge av individets egne indre beslutning. (Kunne ønske det var slik at jeg kunne velge for andre av og til...)

Du får satse på at hun finner ut av hun vil slutte.

Annonse

Gjest Mora hennes

Ikke tale om at jeg hadde sendt med lillesøstra snus, hun er jo ikke gammel nok.

Jeg hadde latt henne bestille på nett, slik som Nord og ned foreslår. Da kan hun finansiere det sjøl.

''Da kan hun finansiere det sjøl''

Det har hun uansett sagt at hun skal gjøre. Hun villle overføre penger til kontoen min. Jeg har ikke tenkt å sponse snusen.

Gjest Nord og ned.

Sjekk på toll.no.

''Husk at det er forbudt med innføesel av porsjonssnus til Danmark, kun "løssnus" er tillatt.''

Nei, det er ikke forbudt å ta med seg porsjonssnus til eget bruk til Danmark.

Gjest Mora hennes

''Husk at det er forbudt med innføesel av porsjonssnus til Danmark, kun "løssnus" er tillatt.''

''Nei, det er ikke forbudt å ta med seg porsjonssnus til eget bruk til Danmark''

Nå er lillesøster + snusen kjørt til farmor og snusen flyttet over til farmor`s bagasje. Da startet de i morgen og hvis det er som du sier, så går det nok bra:-)

Gjest Elextra

''Nei, det er ikke forbudt å ta med seg porsjonssnus til eget bruk til Danmark.''

Siterer:

''Når de gjelder eksport av snus, vil det innen EØS kun være til Sverige og Danmark man har lov å eksportere. For eksport til Danmark er det kun "løssnus" som er tillatt, posjonspakket snus er fremdeles forbudt. Til alle andre EØS-land er det forbudt. Jfr Lov om vern mot tobakksskader § 9.''

http://www.toll.no/templates_TAD/CircularLetter.aspx?id=177499&epslanguage=no

Gjest Elextra

''Nei, det er ikke forbudt å ta med seg porsjonssnus til eget bruk til Danmark''

Nå er lillesøster + snusen kjørt til farmor og snusen flyttet over til farmor`s bagasje. Da startet de i morgen og hvis det er som du sier, så går det nok bra:-)

Se link jeg la ut (uten at jeg egentlig tror faren for å bli stoppet er særlig stor).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...