Gå til innhold

Kjøpe snus til datteren?

Anbefalte innlegg

Gjest Mora hennes

''Nei, det er ikke forbudt å ta med seg porsjonssnus til eget bruk til Danmark.''

Siterer:

''Når de gjelder eksport av snus, vil det innen EØS kun være til Sverige og Danmark man har lov å eksportere. For eksport til Danmark er det kun "løssnus" som er tillatt, posjonspakket snus er fremdeles forbudt. Til alle andre EØS-land er det forbudt. Jfr Lov om vern mot tobakksskader § 9.''

http://www.toll.no/templates_TAD/CircularLetter.aspx?id=177499&epslanguage=no

Posjonspakket ja. Jeg har kjøpt 10 løse esker med sånne små t-poser. Er litt usikker på hva du mener med posjonspakket.

Fortsetter under...

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

9

• frosken

4

• Katt-ja

3

• Lillemus

2

Mest aktive i denne tråden

Det var nok lettere for deg siden du og jeg har snakket om døtrene våre og snusbruken før :-)

Min minste får ikke mer lommepenger før jeg er sikker på at han har sluttet så da har han nok til en boks i uka og det er det og ikke noe godis, ikke noe ekstra.

Gjest Mora hennes.

Min minste får ikke mer lommepenger før jeg er sikker på at han har sluttet så da har han nok til en boks i uka og det er det og ikke noe godis, ikke noe ekstra.

Sønnen min har begynt å snuse også. Han får ikke penger til snus, men han jobber på et lager etter skoletid en gang i uka, så han finansierer snusen selv.

Man tror liksom at man er så fornuftig når man pusher ungene ut i jobb, men når resultatet blir slik så er det ikke så fornuftig likevel.

Det ser også ut til at den t-pose snusen de har begynt å selge, har ført til at flere ungdommer har begynt å snuse. Om det er færre som har begynt å røye pga. dette vet jeg ikke. Ser ikke ut til at røyking er utbredt blant ungdommene her.

Annonse

Sønnen min har begynt å snuse også. Han får ikke penger til snus, men han jobber på et lager etter skoletid en gang i uka, så han finansierer snusen selv.

Man tror liksom at man er så fornuftig når man pusher ungene ut i jobb, men når resultatet blir slik så er det ikke så fornuftig likevel.

Det ser også ut til at den t-pose snusen de har begynt å selge, har ført til at flere ungdommer har begynt å snuse. Om det er færre som har begynt å røye pga. dette vet jeg ikke. Ser ikke ut til at røyking er utbredt blant ungdommene her.

Men min er bare 15. Og han får bare 100 kr uka i lommepenger og en boks koster 79 kr. Egentlig er jeg rasende på kiosken der skolen er som selger, de er det hakket før jeg anmelder. Jeg har bevis også for han betaler med kort for jeg har kontoen hans på nettbanken min. Og hvis jeg prøver å snakke med ham om det så sier han at han har sluttet. Og det er vanskelig å kontrollere, han snuser ikke her hjemme med meg.

Men min er bare 15. Og han får bare 100 kr uka i lommepenger og en boks koster 79 kr. Egentlig er jeg rasende på kiosken der skolen er som selger, de er det hakket før jeg anmelder. Jeg har bevis også for han betaler med kort for jeg har kontoen hans på nettbanken min. Og hvis jeg prøver å snakke med ham om det så sier han at han har sluttet. Og det er vanskelig å kontrollere, han snuser ikke her hjemme med meg.

Jeg skjønner at du er forbanna på kiosken, men hvilket forbilde er du selv? Du både røyker og snuser selv - da er det bare patetisk og tåpelig og sitte og formane guttungen om hvor skadelig det er og at han ikke burde gjøre det.

Gjest Nord og ned.

''Nei, det er ikke forbudt å ta med seg porsjonssnus til eget bruk til Danmark.''

Siterer:

''Når de gjelder eksport av snus, vil det innen EØS kun være til Sverige og Danmark man har lov å eksportere. For eksport til Danmark er det kun "løssnus" som er tillatt, posjonspakket snus er fremdeles forbudt. Til alle andre EØS-land er det forbudt. Jfr Lov om vern mot tobakksskader § 9.''

http://www.toll.no/templates_TAD/CircularLetter.aspx?id=177499&epslanguage=no

Du referer til eksport for salg og distribusjon. Jeg snakker om innførsel til eget bruk. Det er som sagt fullt tillatt.

Gjest Mora hennes

Du referer til eksport for salg og distribusjon. Jeg snakker om innførsel til eget bruk. Det er som sagt fullt tillatt.

Her er hva hun selv svarte meg, da jeg skrev til henne at det ikke var lov.

''jo mamma, det er faktisk 100 % lovlig. Jeg har spurt tollen når jeg tok fly, så det er ikke noe å bekymre seg over''

Vel, nå er snusen allerede i Danmark. Har ikke hørt noe annet ihvertfall.

Gjest Elextra

Her er hva hun selv svarte meg, da jeg skrev til henne at det ikke var lov.

''jo mamma, det er faktisk 100 % lovlig. Jeg har spurt tollen når jeg tok fly, så det er ikke noe å bekymre seg over''

Vel, nå er snusen allerede i Danmark. Har ikke hørt noe annet ihvertfall.

Jeg har egebtlig ikke greie på dette, men min snusende advokatvenninne sier noe annet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...