Gå til innhold

Hvor farlig er egentlig snus?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Nord og ned.

Det er et skikkelig kontroversielt tema hvor den ene forskningsrapporten slår den andre ihjel. At det er langt, langt mindre helseskadelig å snuse enn å røyke er det imidlertid ingen tvil om.

De tre mest alvorlige og dødelige sykdommene som røykimg medfører, nemlig lungekreft, hjerteinfarkt og kols, får man selvsagt ikke av å snuse da det jo er røyken som forårsaker disse.

Det er (fra bl.a. tobakksindustriens side) forsket mye på skadevirkningene av snus, og de finner egentlig ikke hold i at snus er spesielt skadelig så vidt jeg har fått med meg.

''Det er (fra bl.a. tobakksindustriens side) forsket mye på skadevirkningene av snus,''

Samme industri som heller ikke fant noen skadevirkninger fra røyking?

Med vennlig hilsen

Louis Cyphre

Det er (fra bl.a. tobakksindustriens side) forsket mye på skadevirkningene av snus, og de finner egentlig ikke hold i at snus er spesielt skadelig så vidt jeg har fått med meg.

''Det er (fra bl.a. tobakksindustriens side) forsket mye på skadevirkningene av snus, og de finner egentlig ikke hold i at snus er spesielt skadelig''

Hvilken overraskelse!

Annonse

Gjest Kayia

''Det er (fra bl.a. tobakksindustriens side) forsket mye på skadevirkningene av snus, og de finner egentlig ikke hold i at snus er spesielt skadelig''

Hvilken overraskelse!

Du misforstår. Snus er et konkurrerende produkt, og tobakksindustrien har forsøkt å påvise at det er hipp som happ hvorvidt du røyker eller snuser, men har ikke lyktes.

Gjest Kayia

''Det er (fra bl.a. tobakksindustriens side) forsket mye på skadevirkningene av snus,''

Samme industri som heller ikke fant noen skadevirkninger fra røyking?

Med vennlig hilsen

Som jeg sa til LC, tobakksindustien har forsøkt å få belegg for at det er hipp som happ om man røyker eller snuser.

Gjest Snusfornuftig

Akkurat det med hvorvidt snus skal ha noe å si for potensen, tar jeg med en klype salt...

Gjest Nord og ned.

Snus gir betydelig økt risiko for flere typer sykdommer. Se http://helsenorge.no/Helseogsunnhet/Sider/Snus/Hva-er-snus.aspx

Vel, den ene forsningsrapporten/professoren slår den andre i hjel i snusdebatten, og slik har det vært i alle år. Det ender til slutt opp med hva man selv ønsker å tro. http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10064627

I alle fall er en sammenligning mellom røyking og snusing når det kommer til alvorlige sykdommer fullstendig på jordet. Det finnes absoutt ingen rapport, selv ikke den mest "anti-snusete", som er i nærheten av å konkludere med det hvis man ser på sykdomstallene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...