Gå til innhold

Gave til 1. kommunion (gutt).

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest to forslag til gaver

Det kommer an på hvor nær ham du står. Er du feks fadder, bør du kanskje gi litt ekstra. Ellers ville jeg gitt en gave til rundt 200-400 avhengig av nærhet til ham. Hvis du vil ha noen konkrete tips, skal du få to her, begge bøker:

Jeg var nettopp i en slik 1.kommunions der barnet fikk en bok som het "Barnas egen bok om Messen" av Angela Burrin. Det var en illustrert barnebok, kjøpt i vanlig bokhandel (Ark) ble det sagt men utgitt på det katolske forlaget St.Olav (2011)

En annen, mer "spennende" bok for aldersgruppen kunne feks være "Ved arken klokka åtte" av Ulrich Hub, det står om den at det er en prisbelønt, vittig, moderne versjon av Noas Ark. (Mangschou forlag) kjøpes i vanlig bokhandel.

Gjest den katolske

Det kommer an på hvor nær ham du står. Er du feks fadder, bør du kanskje gi litt ekstra. Ellers ville jeg gitt en gave til rundt 200-400 avhengig av nærhet til ham. Hvis du vil ha noen konkrete tips, skal du få to her, begge bøker:

Jeg var nettopp i en slik 1.kommunions der barnet fikk en bok som het "Barnas egen bok om Messen" av Angela Burrin. Det var en illustrert barnebok, kjøpt i vanlig bokhandel (Ark) ble det sagt men utgitt på det katolske forlaget St.Olav (2011)

En annen, mer "spennende" bok for aldersgruppen kunne feks være "Ved arken klokka åtte" av Ulrich Hub, det står om den at det er en prisbelønt, vittig, moderne versjon av Noas Ark. (Mangschou forlag) kjøpes i vanlig bokhandel.

Takker så mye for tips.

Annonse

Gjest katolskkonfirmasjon

Er det ikke da de kler seg som små bruder eller har jeg misforstått? Jeg har hatt minstemann på katolsk skole og da gjorde katolikkene det i tredje klasse synes jeg å huske og de konfirmerer seg ikke seinere

Joda, den katolske kirke har konfirmasjon (ferming) senere, i 9. eller 10.klasse.

Det kan sidestilles med konfirmasjonen i den protestantiske kirken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...