Gå til innhold

Utvid horisonten

Anbefalte innlegg

Gjest Signaturen
Skrevet

Om du vil utvide horisonten litt, les her

Slettet link til blogg (wm)

Mrs. Wallace
Skrevet

En selvmordsblogg? Ikke pokker om jeg gidder å sitte og lese sånt.

Jeg har vært nødt til å forholde meg nok til konsekvensene av andres selvmord i virkeligheten. Mer enn nok.

Gjest Moderator
Skrevet

Vi ønsker ikke å ha denne bloggen her.

Om du ønsker å ta ditt liv, får du klare det uten å stå på vår scene.

Mandolaika
Skrevet

Kanskje du har en horisont å utvide du også?

Mandolaika
Skrevet

Vi ønsker ikke å ha denne bloggen her.

Om du ønsker å ta ditt liv, får du klare det uten å stå på vår scene.

Bra svar.

Gjest night bird
Skrevet

Mulig jeg er stygg nå... Men kan du vennligst bare drite i å legge ut sånt??

Skrevet

Jeg har lest, og er helt uenig i konklusjonen:

''Så til deg som fremdeles tror at dette er egoisme – jeg gjør det ikke for meg, men for de som står igjen. For at de skal få det bedre – etter hvert. Det er ikke egoisme, det er empati.''

Har du noen gang hørt om noen som har fått det bedre etter at en av foreldrene har tatt livet sitt?

Det har ikke jeg, og jeg er ganske sikker på at de ikke finnes.

Skrevet

Hvis det er du som står bak bloggen vil jeg bare si at du er helt på villspor om du tror at barna dine vil få det bedre dersom du tar livet av deg. Ungene dine trenger deg og det er ditt ansvar å ta deg av dem.

Skrevet

Bra svar.

Synes egentlig det var et ufølsomt svar.

Gjest Lytt til hjertet
Skrevet

Når store og viktige beslutninger skal taes, kan du la frykt eller hjertet(kjærligheten) styre. Hjertet tar ikke feil, men du må være villig til å lytte. Du har ikke noe å tape:)

Og hvordan lytter man til hjertet? Det er det du skal bruke de neste ukene til å finne ut. En god begynnelse er å tenke takknemlige tanker og fokusere på det som er bra med livet.

Denne her er også fin å høre på:

http://www.morten-eriksen.no/index.php?menyvalg=15

Klem

Gjest En etterlatt
Skrevet

Jeg fikk ikke sett bloggen din før linken ble slettet - og det er jeg takknemlig for.

Vi er en barnefamilie der vi for noen år siden opplevde at pappa plutselig tok livet sitt. Det er det desidert verste han kunne ha gjort mot meg og barna. Vi har sår og vi har arr vi aldri kommer til å bli kvitt. Livet blir aldri helt bra igjen, ungene mine må møte voksenlivet med noe så grusomt med seg i bagasjen.

Om en vil kalle det egoisme eller ikke, det er revnende likegyldig for meg. Men den som planlegger slikt, skal huske på at ved sin ene handling som avslutter ens eget liv, står man i fare for å ødelegge livene til dem man er mest glad i.

Et selvmord er og blir en hesynsløs og meningsløs handling. En forelder har ikke rett til å tilføre slik smerte til sine barn. Enkelt og greit. Innbiller du deg noe annet, så er du helt på villspor - og bør utvide horisonten _mye_.

Mandolaika
Skrevet

Synes egentlig det var et ufølsomt svar.

Jeg synes det var helt nøytralt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...