Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

Funker det greit det med de fargede posene? Leste en artikkel her i vinter om det.

Men jeg tror ikke det er meningen at du skal vaske grisete plast og bruke energi fra varm vann på det. Tror det er helt greit at det havner i restsøpla.

''Funker det greit det med de fargede posene? Leste en artikkel her i vinter om det.''

Tja, fungerer greit for oss, jeg håper bare at det virkelig sorteres som forutsatt, og at ikke alt havner samme sted (har hørt rykter om dét).

''

Men jeg tror ikke det er meningen at du skal vaske grisete plast og bruke energi fra varm vann på det. Tror det er helt greit at det havner i restsøpla.''

I hvertfall tidligere fikk vi beskjed om at plasten ikke måtte være sølete, og at den i så fall måtte skylles godt først. Og det gidder jeg som sagt ikke med den mest sølete plasten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/379223-resirkulering/page/4/#findComment-3337714
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

11

• frosken

7

• Angustia

7

• Lillemus

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest prust

''Funker det greit det med de fargede posene? Leste en artikkel her i vinter om det.''

Tja, fungerer greit for oss, jeg håper bare at det virkelig sorteres som forutsatt, og at ikke alt havner samme sted (har hørt rykter om dét).

''

Men jeg tror ikke det er meningen at du skal vaske grisete plast og bruke energi fra varm vann på det. Tror det er helt greit at det havner i restsøpla.''

I hvertfall tidligere fikk vi beskjed om at plasten ikke måtte være sølete, og at den i så fall måtte skylles godt først. Og det gidder jeg som sagt ikke med den mest sølete plasten.

Her fant jeg noe om optisk sortering i Oslo:

http://www.energigjenvinningsetaten.oslo.kommune.no/utsorteringsanlegg/

Og her fant jeg den artikkelen jeg leste i vinter:

http://www.aftenposten.no/nyheter/Oslos-kastesystem-gar-pa-dunken-6788750.html

Jeg synes det er trist at mange (se kommentarene under) ikke gidder å gjøre det de kan for å kildesortere. MEN kommunen har jo et veldig viktig ansvar for å informere om hva som egentlig skjer med søpla - at det virkelig blir gjenbrukt og at det virkelig nytter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/379223-resirkulering/page/4/#findComment-3337721
Del på andre sider

Gjest Kayia

''Du ser lite på tv om du ikke har fått med deg den der prust, men enig med både deg og sønnen - det er en pele! :) ''

Innrømmer det glatt. Det lille jeg ser på TV er forbeholdt noen få programmer (enten fordi det er interessant eller for å være sosial sammen med ungene) - og når reklamen kommer, lukker jeg helt av både øyne og ører. Ungene er nesten imponert over hvor lite jeg faktisk tar inn de minuttene reklamene varer. Jeg kopler helt ut da. Og jeg scorer vanvittig dårlig på sånne markedsundersøkelser som ringer og spør om hva jeg har lagt merke til av reklame. Og eldstemann gremmes når han hører svarene mine ;-)

''Her i huset resirkulerer vi så godt vi kan men skulle gjerne hatt kommunen enda bedre med på laget. Jeg bor i landets tredje største by, og her sorterer vi foreksempel ikke ut matavfall ennå faktisk, det syns jeg er for dårlig. Dessuten er det alt for langt mellom innsamlingsstasjoner for glass og metall, og jeg tror ikke det er spesielt motiverende å kjøre rundt på måfå å lete etter dem. Lett at det går i bosset istedefor da. ''

Ja, det bør være enkelt for folk å levere sortert avfall, ellers gidder en ikke. Men det går jo an å kontakte kommunen eller renovasjonsselskapet og høre om de har planer om noen endringer på det? Kanskje?

''Syns det er et godt stykke igjen på utforming av stukturer som støtter opp under sortering i privatheimene, og det er dumt for jeg tror folk er overlystne på å sortere - noe svarene i tråden din også vitner om :)''

Jeg tror også folk ønsker å sortere - dersom de er overbevist om at det virkelig blir brukt til noe ordentlig, og ikke blir brent sammen likevel. Det har jo vært en kampanje i avisene og på TV om det nå i vår - den har jeg faktisk sett - med Alex Rosén.

Den var også stilig. Men Didrik var helt fantastisk :-))))

''Det lille jeg ser på TV er forbeholdt noen få programmer'' Jeg vil også dit. Har lagt oss til en uvane at TV står på etter nyhetene – noe stort tull vi skal slutte med - TV er jo rett og slett en tidstyv.. ''og når reklamen kommer, lukker jeg helt av både øyne og ører'' Der er vi ulike :) Syns det er artig med reklame jeg – men nå er jeg over snittet opptatt av visuell kommunikasjon da… ;-) ''det bør være enkelt for folk å levere sortert avfall, ellers gidder en ikke. Men det går jo an å kontakte kommunen eller renovasjonsselskapet og høre om de har planer om noen endringer på det?'' Har lagt inn en sak om det på hjemmesiden deres, men fikk ikke mye respons hverken på den eller på innrapporteringen om hullete veg gitt. Også sånt er for dårlig; Oppretter man en innmeldingstjeneste må man samtidig tenkte drift (dvs respons) av tjenesten. Ellers undergraver man fort sin egen troverdighet. ''Jeg tror også folk ønsker å sortere - dersom de er overbevist om at det virkelig blir brukt til noe ordentlig, og ikke blir brent sammen likevel'' Viktig poeng. Her MÅ de være ryddige og flinke. ''Men Didrik var helt fantastisk :-)))) Veldig enig - Didrik har dessuten god sans for humor! :))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/379223-resirkulering/page/4/#findComment-3337723
Del på andre sider

Gjest prust

''Det lille jeg ser på TV er forbeholdt noen få programmer'' Jeg vil også dit. Har lagt oss til en uvane at TV står på etter nyhetene – noe stort tull vi skal slutte med - TV er jo rett og slett en tidstyv.. ''og når reklamen kommer, lukker jeg helt av både øyne og ører'' Der er vi ulike :) Syns det er artig med reklame jeg – men nå er jeg over snittet opptatt av visuell kommunikasjon da… ;-) ''det bør være enkelt for folk å levere sortert avfall, ellers gidder en ikke. Men det går jo an å kontakte kommunen eller renovasjonsselskapet og høre om de har planer om noen endringer på det?'' Har lagt inn en sak om det på hjemmesiden deres, men fikk ikke mye respons hverken på den eller på innrapporteringen om hullete veg gitt. Også sånt er for dårlig; Oppretter man en innmeldingstjeneste må man samtidig tenkte drift (dvs respons) av tjenesten. Ellers undergraver man fort sin egen troverdighet. ''Jeg tror også folk ønsker å sortere - dersom de er overbevist om at det virkelig blir brukt til noe ordentlig, og ikke blir brent sammen likevel'' Viktig poeng. Her MÅ de være ryddige og flinke. ''Men Didrik var helt fantastisk :-)))) Veldig enig - Didrik har dessuten god sans for humor! :))

''Har lagt inn en sak om det på hjemmesiden deres, men fikk ikke mye respons hverken på den eller på innrapporteringen om hullete veg gitt. Også sånt er for dårlig; Oppretter man en innmeldingstjeneste må man samtidig tenkte drift (dvs respons) av tjenesten. Ellers undergraver man fort sin egen troverdighet. ''

Kjempeviktig at en svarer raskt og "er på nett" når en har slike tjenester. Ellers kan en heller gå tilbake tiol brevduer... ;-)

Men si i fra om det og. Send en mail til renovasjonsetaten eller teknisk etat og si at du savner respons på svartjenesten. De vil sikkert bli bedre enn det de er.

Nå klarer ikke jeg å huske hvor gamle barn du har, men hos oss er det ofte full aktivitet med henting/ankomst fra trening/speider/kor i 19-tida, med påfølgende dusjing (13 åringen påstår som regel at han skal dusje seinere, og slenger seg ned i sofaen med fotballstinkende kropp og tøy og må jages opp - og når han først er kommet på badet, kan han bli der en studn), leselekser, sjekking av mattelekser, kveldsmat, legging osv frem til ca 22. Og av og til slenger jeg innom stua akkurat når det er 21-nyheter, ellers ser jeg kveldsnytt kl 23.

Og så er det evt litt TV-seing, eller DOL'ing eller vaske/brette/rydde tøy/ se kveldsnytt frem til vi legger oss.

Ikke mye tid til reklamepauser da :-)

Litt roligere fredag og lørdag - da hender det at jeg rekker å lukke ørene når reklamen kommer ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/379223-resirkulering/page/4/#findComment-3337729
Del på andre sider

''Veldig, veldig skitten plast må jeg innrømme havner i restavfallet noen ganger, er måte på hva jeg skal vaske hvor mye.... (Har opplevd at folk har hatt plastemballasje og f eks boks til makrell-i-tomat i oppvaskmaskinen, før det skal i søpla.....)''

Det må da være helt greit å hive grisete plast i restavfallet. Det er jo ikke meningen at en skal bruke energi på varmt vann og såpe for å vaske emballasjen :-)

''Leieboerne våre, derimot! ?##¤%¤%&" Der tror jeg kildesortering er en litt for avansert sport noen ganger..... Jepp, de har fått, og får stadig, noen beskjeder!''

Det er nok litt for enkelt å la være og ta ansvar når en ikke eier dunkene selv... Men prøv å ta det med dem en dag det ikke er stress og det er god stmning og ikke si alt på en gang. men f.eks. kun papir og matavfall.

Leieboerne får beskjed med ujevne mellomrom, både som en hyggelig oppfordring ("det går så mye greiere når alle kan sortere søppelet, for da blir ikke rest-dunken overfylt etter en uke"), som klar beskjed (her MÅ sorteres) og repetisjon på disse beskjedene.

Stort sett tror jeg faktisk det bare er latskap der i gården....

I stedet for å ta bollene ut av posen, og kaste i matsøppel og plastsøppel, så havner alt i restsøppel....

I dag har jeg igjen sendt ny beskjed, etter at skjæra stod og prøvde dra søppel ut av restavfallsdunken......... Det skal jo ikke være mat der!

Puh! Dagens lille utblåsning.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/379223-resirkulering/page/4/#findComment-3337739
Del på andre sider

Annonse

Gjest prust

Leieboerne får beskjed med ujevne mellomrom, både som en hyggelig oppfordring ("det går så mye greiere når alle kan sortere søppelet, for da blir ikke rest-dunken overfylt etter en uke"), som klar beskjed (her MÅ sorteres) og repetisjon på disse beskjedene.

Stort sett tror jeg faktisk det bare er latskap der i gården....

I stedet for å ta bollene ut av posen, og kaste i matsøppel og plastsøppel, så havner alt i restsøppel....

I dag har jeg igjen sendt ny beskjed, etter at skjæra stod og prøvde dra søppel ut av restavfallsdunken......... Det skal jo ikke være mat der!

Puh! Dagens lille utblåsning.

''I stedet for å ta bollene ut av posen, og kaste i matsøppel og plastsøppel, så havner alt i restsøppel....''

Akkurat sånne ting fatter jeg ikke at folk er slappe med. Det er jo så enkelt å bare slippe bollene ned i rett pose. Eller egentlig skulle de ha vært spist opp - det er en helt annen diskusjon, hvor mye mat vi egentlig hiver, og hvor mye søppel vi egentlig produserer! Det er jo mer arbeid å grave uta av et glass med tomatpuré som har blitt stående lenge i kjøleskapet, huve det i matsøpla, skylle glasset og levere det i glassemballasjen.

''I dag har jeg igjen sendt ny beskjed, etter at skjæra stod og prøvde dra søppel ut av restavfallsdunken......... Det skal jo ikke være mat der! ''

Nei - det skal ikke være mat der. Restavfallet skal egentlig ikke lukte noe særlig - med unntak av hvis en har bleier og annet pleieutstyr da.

Håper naboene dine skjønner sammenhengen mellom skjærer som roter i søpla da og giddalausheten på kjøkkenet...!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/379223-resirkulering/page/4/#findComment-3337746
Del på andre sider

Gjest Kayia

''Har lagt inn en sak om det på hjemmesiden deres, men fikk ikke mye respons hverken på den eller på innrapporteringen om hullete veg gitt. Også sånt er for dårlig; Oppretter man en innmeldingstjeneste må man samtidig tenkte drift (dvs respons) av tjenesten. Ellers undergraver man fort sin egen troverdighet. ''

Kjempeviktig at en svarer raskt og "er på nett" når en har slike tjenester. Ellers kan en heller gå tilbake tiol brevduer... ;-)

Men si i fra om det og. Send en mail til renovasjonsetaten eller teknisk etat og si at du savner respons på svartjenesten. De vil sikkert bli bedre enn det de er.

Nå klarer ikke jeg å huske hvor gamle barn du har, men hos oss er det ofte full aktivitet med henting/ankomst fra trening/speider/kor i 19-tida, med påfølgende dusjing (13 åringen påstår som regel at han skal dusje seinere, og slenger seg ned i sofaen med fotballstinkende kropp og tøy og må jages opp - og når han først er kommet på badet, kan han bli der en studn), leselekser, sjekking av mattelekser, kveldsmat, legging osv frem til ca 22. Og av og til slenger jeg innom stua akkurat når det er 21-nyheter, ellers ser jeg kveldsnytt kl 23.

Og så er det evt litt TV-seing, eller DOL'ing eller vaske/brette/rydde tøy/ se kveldsnytt frem til vi legger oss.

Ikke mye tid til reklamepauser da :-)

Litt roligere fredag og lørdag - da hender det at jeg rekker å lukke ørene når reklamen kommer ;-)

Vi har en selvstendig og selvgående gutt på 16 vi, så felles middag er stort sett det vi ser av han. Han jobber et par dager i uken, trener og er på organisasjonsmøter i tillegg til leksejobbing og farting med venner, så her er kveldene til oss voksne fri. Kjenner imidlertid igjen din beskrivelse, bortsett fra at jeg tror jeg har et mer bedagelig forhold til husarbeid med deg. Klesbretting, trappevask og plenklipping har vært og er Jrs faste arbeidsoppgave, så litt smårydding, ukentlig helgevask og klesvask samt matlaging er i grunnen det som skjer på det området her i huset... ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/379223-resirkulering/page/4/#findComment-3337770
Del på andre sider

Gjest prust

Vi har en selvstendig og selvgående gutt på 16 vi, så felles middag er stort sett det vi ser av han. Han jobber et par dager i uken, trener og er på organisasjonsmøter i tillegg til leksejobbing og farting med venner, så her er kveldene til oss voksne fri. Kjenner imidlertid igjen din beskrivelse, bortsett fra at jeg tror jeg har et mer bedagelig forhold til husarbeid med deg. Klesbretting, trappevask og plenklipping har vært og er Jrs faste arbeidsoppgave, så litt smårydding, ukentlig helgevask og klesvask samt matlaging er i grunnen det som skjer på det området her i huset... ;-)

''bortsett fra at jeg tror jeg har et mer bedagelig forhold til husarbeid med deg. ''

Ha-ha! Nå skulle svigermor ha lest hva du skrev! Tror nok ikke det du.

''Klesbretting, trappevask og plenklipping har vært og er Jrs faste arbeidsoppgave, så litt smårydding, ukentlig helgevask og klesvask samt matlaging er i grunnen det som skjer på det området her i huset... ;-)''

Jeg vasker da aldri golv utenom helgene, ikke alltid hver helg heller. Tørker støv kanksje en gang i måneden. Prøver å ta badene hver helg. Rydding er vi dårlig på, og har det mer rotete enn vi liker.

Middagslaging liker verken mannen min eller jeg - men heldigvis synes ungene det er ok, så ca en gang eller to i uka lager de mat.

Plenklipping gjør jeg oftest, men jeg synes det er gøy. også hagearbeid liker jeg.

Klesvask har jeg ansvar for, men har begynt å involvere ungene en del (henge opp tøy, ta det inn, brette og legge på plass - innimellom).

Kanskje ungene kunne brukes til golvvask også nå?

:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/379223-resirkulering/page/4/#findComment-3337779
Del på andre sider

Gjest Kayia

''bortsett fra at jeg tror jeg har et mer bedagelig forhold til husarbeid med deg. ''

Ha-ha! Nå skulle svigermor ha lest hva du skrev! Tror nok ikke det du.

''Klesbretting, trappevask og plenklipping har vært og er Jrs faste arbeidsoppgave, så litt smårydding, ukentlig helgevask og klesvask samt matlaging er i grunnen det som skjer på det området her i huset... ;-)''

Jeg vasker da aldri golv utenom helgene, ikke alltid hver helg heller. Tørker støv kanksje en gang i måneden. Prøver å ta badene hver helg. Rydding er vi dårlig på, og har det mer rotete enn vi liker.

Middagslaging liker verken mannen min eller jeg - men heldigvis synes ungene det er ok, så ca en gang eller to i uka lager de mat.

Plenklipping gjør jeg oftest, men jeg synes det er gøy. også hagearbeid liker jeg.

Klesvask har jeg ansvar for, men har begynt å involvere ungene en del (henge opp tøy, ta det inn, brette og legge på plass - innimellom).

Kanskje ungene kunne brukes til golvvask også nå?

''Ha-ha! Nå skulle svigermor ha lest hva du skrev!'' Innser plutselig at hemmeligheten bak det gode forholdet jeg har til min ligger i at vi bor en time fra hverandre… ;-) ''Jeg vasker da aldri golv utenom helgene, ikke alltid hver helg heller. Tørker støv kanksje en gang i måneden. Prøver å ta badene hver helg. Rydding er vi dårlig på, og har det mer rotete enn vi liker'' *Revurderer egen nedvurdering av selv* :) Jeg vasker så å si aldri, men mopper nok stue, kjøkken og gang et par ganger i uken og støvsuger hver helg. Det støver vanvittig, av og til lurer jeg på om noen av oss er i ferd med å gå i oppløsning ;-) Støvtørking skjer sammen med støvsuging, og bad taes som regel på lørdag. Loftetasjen er Jr's domene og ansvar, og derfor en egen (skitten) historie... ''Middagslaging liker verken mannen min eller jeg - men heldigvis synes ungene det er ok, så ca en gang eller to i uka lager de mat'' Jr lager mat til seg etter skolen, men ellers er det jeg som er kokken. Liker å lage mat, så det syns jeg er helt ok, spesielt ettersom gutta dekker, rydder og vasker etterpå ;-) ''Plenklipping gjør jeg oftest, men jeg synes det er gøy. også hagearbeid liker jeg'' Lystbetont hagearbeid hos oss innebærer å bruke grill og hagemøbler tilstrekkelig mye ;-) Kutter litt på måfå nyskudd fra epletrær og bærbusker på vårparten, og setter litt blomster i potter på framsiden av huset og på verandaen rett rundt 17. mai. Ut over det lukes det ikke det grann, med unntak av et par små parseller med jordbær og urter som lukes max en gang på en god sommer. Naturparseller tror jeg de kan kalles.

Mens jeg skriver ser jeg at vi utfyller hverandre perfekt prust! En av oss burde vært mann og så burde vi møttes tidligere? ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/379223-resirkulering/page/4/#findComment-3337791
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Jeg er i flinkeste laget til å bruke posene maaange ganger. Men siden jeg ikke har bilen til daglig, er det ikke jeg som handler mest.

Jeg prakker poser på den utflyttede datteren med studentøkonomi, når hun kommer innom. Det hjelper litt ;-)

''Jeg prakker poser på den utflyttede datteren med studentøkonomi, når hun kommer innom. Det hjelper litt ;-)''

Oi - det var lurt. Det skal jammen jeg begynne med også, sende poser med tenåringen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/379223-resirkulering/page/4/#findComment-3337799
Del på andre sider

mariaflyfly

Der jeg bor har vi hatt kildesortering på mat-, plast-, og restavfall i nærmere to år, tror jeg. Vi var forsøksområde da de satte i gang med dette i Oslo. Så lenge alt skal puttes på samme sted, bare med forskjellig farge på posene, koster det meg ingenting å kildesortere, så vi er flinke på dette!

Leverer glass og metall i en sånn containergreie borti gata.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/379223-resirkulering/page/4/#findComment-3337802
Del på andre sider

''Men jeg har ikke skap under kjøkkenbenken, det er ikke noe der, der skal det jo være plass til meg ;)''

Tsk *ser for meg Dorthe under kjøkkenbenken*

Fra spøk til revolver, alle har selvfølgelig ikke skap under vasken (og for din del regner jeg med at det kanskje har noe med rullestol å gjøre?) Uansett kan matavfall legges i en dunk med lokk ett eller annet sted.

Off topic: Hvordan får du kattene til å spise "vanlig mat"? Før "Flekken" kom i hus hadde jeg en teori om at katter spiser "vanlig mat" om de er sultne, og katter som kun spiser kattemat fra butikk er bortskjemte dyr som har mista all kontakt med sine instinkter... Og ikke minst at de ikke frivillig sulter ihjel om det finnes tilgjengelig mat.

De _få_ gangene jeg har glemt å kjøpe kattemat har jeg gitt "Flekken" alt fra laks, leverpostei, tunfisk på boks til servelat. Da går han og SKRIKER og er særdeles misfornøyd, argh!

Den ene min spiser alt og spyr etterpå. Den andre vil ikke ha noe annet enn tørrfor så begge får bare tørrfor. Og hun som ikke spiser noe annet enn tørrfor elsker vesker og esker og trange steder og velter alt hun kommer over. Kaster bøker ut av bokhylla til og med.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/379223-resirkulering/page/4/#findComment-3337822
Del på andre sider

Annonse

[quote name=Shira :o)' timestamp='1336552015' post='4757696]

Jeg har en ganske stor bøtte på badet som er med avtagbart lokk, den skal ikke tråkkes på. KJøpt på IKEA tror jeg.

Jeg hiver "det" ( he he ) i restavfallet ja. Men mine er jo ikke så rene, og jeg gidder ikke skylle dem, jeg har da vel nok styr på badet fra før. ;o)

Sånne har jeg på badet også, men de er ikke tette så det lukter litt av dem. Nå har jeg kattedoene ved siden av så folk tror nok det er det ;) Og det stinker uansett av Samsons saker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/379223-resirkulering/page/4/#findComment-3337824
Del på andre sider

Hmmm.... det ser litt ut som om du gjerne vil bevise at det ikke finnes en løsning;-) Det gjør det selvfølgelig, selv om det kan bli mere tungvindt enn dagens løsning!

For eksempel : Slike bøtter med lokk og pedal, kan greit åpnes med hendene også. De finnes i ulike høyder.

Men jeg har bare to hender, det hadde vært strålende med en til ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/379223-resirkulering/page/4/#findComment-3337825
Del på andre sider

Den ene min spiser alt og spyr etterpå. Den andre vil ikke ha noe annet enn tørrfor så begge får bare tørrfor. Og hun som ikke spiser noe annet enn tørrfor elsker vesker og esker og trange steder og velter alt hun kommer over. Kaster bøker ut av bokhylla til og med.

''Og hun som ikke spiser noe annet enn tørrfor elsker vesker og esker og trange steder og velter alt hun kommer over. Kaster bøker ut av bokhylla til og med.''

Hmm, "Flekken" finner aldri på noe tull (annet enn å kvesse klørne på det eneste _nye_ møbelet vi har), men det har kanskje noe med at han er en utekatt?

Nå sporer jeg totalt av fra resirkuleringstemaet, men den lille rakkaren er frekk nok til å SKRIKE utenfor soverommmet mitt i 5-tida om morgenen for å komme inn for å få tørrfor & vann. Han kunne vel spist ei av de musene han danderer på terrassen eller ormene (HYL & SKRIK, jeg har genuin fobi!) han etterlater halvdøde i carporten?!

Altså, vi elsker Flekken, men for min del har han forbedringspotensiale, sukk. Og nå har flåttsesongen begynt, dobbeltsukk :-/

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/379223-resirkulering/page/4/#findComment-3337835
Del på andre sider

''Og hun som ikke spiser noe annet enn tørrfor elsker vesker og esker og trange steder og velter alt hun kommer over. Kaster bøker ut av bokhylla til og med.''

Hmm, "Flekken" finner aldri på noe tull (annet enn å kvesse klørne på det eneste _nye_ møbelet vi har), men det har kanskje noe med at han er en utekatt?

Nå sporer jeg totalt av fra resirkuleringstemaet, men den lille rakkaren er frekk nok til å SKRIKE utenfor soverommmet mitt i 5-tida om morgenen for å komme inn for å få tørrfor & vann. Han kunne vel spist ei av de musene han danderer på terrassen eller ormene (HYL & SKRIK, jeg har genuin fobi!) han etterlater halvdøde i carporten?!

Altså, vi elsker Flekken, men for min del har han forbedringspotensiale, sukk. Og nå har flåttsesongen begynt, dobbeltsukk :-/

Min har vekket meg hver morgen klokka 5 i det siste og så har naboen begynt å borre i betongen kl 7 og dette har foregått en hel måned. Mine sover i senga mi da så hun tråkker oppå meg og slikker nesa mi og reagerer jeg ikke dvs kniper igjen øynene så hiver hun bøker ut av hjøret på bokhylla og gjemmer seg og furter der. I natt veltet hun vannskåla som var full av vann også...

Men nå er mine innekatter da så hun spiser ikke noe kjipe greier. Men nå borrer ikke naboen så nå tror jeg at jeg skal få meg en time på øyet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/379223-resirkulering/page/4/#findComment-3337848
Del på andre sider

Gjest prust

''Den ene min spiser alt og spyr etterpå. Den andre vil ikke ha noe annet enn tørrfor så begge får bare tørrfor. Og hun som ikke spiser noe annet enn tørrfor elsker vesker og esker og trange steder og velter alt hun kommer over. Kaster bøker ut av bokhylla til og med.''

Jeg hoppet litt tilfeldig inn i tråden nå, og leste dette. Trodde noen sekunder at du snakket om ungene dine :-DDD

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/379223-resirkulering/page/4/#findComment-3337931
Del på andre sider

Gjest prust

''Ha-ha! Nå skulle svigermor ha lest hva du skrev!'' Innser plutselig at hemmeligheten bak det gode forholdet jeg har til min ligger i at vi bor en time fra hverandre… ;-) ''Jeg vasker da aldri golv utenom helgene, ikke alltid hver helg heller. Tørker støv kanksje en gang i måneden. Prøver å ta badene hver helg. Rydding er vi dårlig på, og har det mer rotete enn vi liker'' *Revurderer egen nedvurdering av selv* :) Jeg vasker så å si aldri, men mopper nok stue, kjøkken og gang et par ganger i uken og støvsuger hver helg. Det støver vanvittig, av og til lurer jeg på om noen av oss er i ferd med å gå i oppløsning ;-) Støvtørking skjer sammen med støvsuging, og bad taes som regel på lørdag. Loftetasjen er Jr's domene og ansvar, og derfor en egen (skitten) historie... ''Middagslaging liker verken mannen min eller jeg - men heldigvis synes ungene det er ok, så ca en gang eller to i uka lager de mat'' Jr lager mat til seg etter skolen, men ellers er det jeg som er kokken. Liker å lage mat, så det syns jeg er helt ok, spesielt ettersom gutta dekker, rydder og vasker etterpå ;-) ''Plenklipping gjør jeg oftest, men jeg synes det er gøy. også hagearbeid liker jeg'' Lystbetont hagearbeid hos oss innebærer å bruke grill og hagemøbler tilstrekkelig mye ;-) Kutter litt på måfå nyskudd fra epletrær og bærbusker på vårparten, og setter litt blomster i potter på framsiden av huset og på verandaen rett rundt 17. mai. Ut over det lukes det ikke det grann, med unntak av et par små parseller med jordbær og urter som lukes max en gang på en god sommer. Naturparseller tror jeg de kan kalles.

Mens jeg skriver ser jeg at vi utfyller hverandre perfekt prust! En av oss burde vært mann og så burde vi møttes tidligere? ;-)

Lurt forslag! Vi får ta en Back to the future - treffes som 20-åringer og så reise tilbake.

Morsom tanke!

Hm - hvem hadde dugd best som mann tro? Jeg var litt guttejente - likte å klatre i trær, herje i skogen osv, og er absolutt ikke noe pyntete av meg. Mulig det blir jeg som blir mannen da!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/379223-resirkulering/page/4/#findComment-3337936
Del på andre sider

Men jeg har bare to hender, det hadde vært strålende med en til ;)

''Men jeg har bare to hender, det hadde vært strålende med en til ;)''

Sist jeg sjekket så hadde du også to bein og et fotbrett - pluss at du er langt fra så talentløs som du gir inntrykk for ...*s*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/379223-resirkulering/page/4/#findComment-3337987
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...