Gjest SMIRnøff Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 (Mange av) dagens journalister er bare ute etter scoop; de eier ikke prinsipper. (Mange av) dagens politikere er bare ute etter å sanke stemmer, de eier heller ikke prinsipper. Dette, kombinert med stadig økning mot overvåkningssamfunnet, ser jeg på som meget farlig. Enden er nær. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/379243-forfall-i-moderne-tid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest maiapril Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 ''Dette, kombinert med stadig økning mot overvåkningssamfunnet, ser jeg på som meget farlig. Enden er nær.'' Er igrunnen enig med deg her. Jeg så et program på Kanal 9 i går om mulighetene for overvåking av hvert enkelt individ på kloden, som de mente ikke var altfor langt unna rekkevidde. Allerede er det flere som bruker iris-scanning til å identifisere. Nå forskes det på ansikts-scanning siden alle har hver sine unike kjennetegn på ansiktsformen. Det aller siste er å implantere microchip under huden, sånn at penger ikke behøves lenger. Ved å "blippe" chipen kan en kjøpe. Det er flere som allerede har latt seg chippe, og en forsker mente at slik chipping ble obligatorisk å gi alle nyfødte om rundt 20 år. Jeg ser både fordeler og ulemper ved slikt overvåkingssystem. Noen av fordelene er at det blir vanskeligere for kriminelle å gjemme seg og slippe unna med forbrytelser ved hjelp av iris-, ansikts-, og chip-scanning. Det er satelitter i verdensrommet og ulike kameraer i byer/steder på jorden som overvåker den enkelte og gir informasjon om f.eks. hvor den enkelt befinner seg til en hver tid. I tillegg til å vanskeliggjøre kriminalitet, er det også en fordel å blant annet slippe å bruke kontanter eller kort når en skal kjøpe noe. Mye enklere å bare "blippe" sin unike chip i kassen. Ulempene med alt dette er jo innvadering av den enkeltes privatliv. At en f.eks ikke kan dra noe sted eller kjøpe noe uten at "Storebror" ser deg og vet om deg. Men sånn er det jo nesten allerede pga de elektroniske sporene den enkelte etterlater seg ved f.eks kort-bruk og mobilbruk. Men personlig er jeg ikke så redd for akkurat det. Jeg mener selv at jeg ikke har noe å skjule, så det er bare til å granske meg hvis noen synes det er interessant... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/379243-forfall-i-moderne-tid/#findComment-3337608 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SMIRnøff Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 ''Dette, kombinert med stadig økning mot overvåkningssamfunnet, ser jeg på som meget farlig. Enden er nær.'' Er igrunnen enig med deg her. Jeg så et program på Kanal 9 i går om mulighetene for overvåking av hvert enkelt individ på kloden, som de mente ikke var altfor langt unna rekkevidde. Allerede er det flere som bruker iris-scanning til å identifisere. Nå forskes det på ansikts-scanning siden alle har hver sine unike kjennetegn på ansiktsformen. Det aller siste er å implantere microchip under huden, sånn at penger ikke behøves lenger. Ved å "blippe" chipen kan en kjøpe. Det er flere som allerede har latt seg chippe, og en forsker mente at slik chipping ble obligatorisk å gi alle nyfødte om rundt 20 år. Jeg ser både fordeler og ulemper ved slikt overvåkingssystem. Noen av fordelene er at det blir vanskeligere for kriminelle å gjemme seg og slippe unna med forbrytelser ved hjelp av iris-, ansikts-, og chip-scanning. Det er satelitter i verdensrommet og ulike kameraer i byer/steder på jorden som overvåker den enkelte og gir informasjon om f.eks. hvor den enkelt befinner seg til en hver tid. I tillegg til å vanskeliggjøre kriminalitet, er det også en fordel å blant annet slippe å bruke kontanter eller kort når en skal kjøpe noe. Mye enklere å bare "blippe" sin unike chip i kassen. Ulempene med alt dette er jo innvadering av den enkeltes privatliv. At en f.eks ikke kan dra noe sted eller kjøpe noe uten at "Storebror" ser deg og vet om deg. Men sånn er det jo nesten allerede pga de elektroniske sporene den enkelte etterlater seg ved f.eks kort-bruk og mobilbruk. Men personlig er jeg ikke så redd for akkurat det. Jeg mener selv at jeg ikke har noe å skjule, så det er bare til å granske meg hvis noen synes det er interessant... Ganske interessant det der. Med all overvåkningen som er, kommer likevel ingen inn på Breiviks facebook-konto. Det ser jeg egentlig på som en god ting da, da det fortsatt er noen som forholder seg til prinsipper... så kanskje er det håp. Ikke vet jeg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/379243-forfall-i-moderne-tid/#findComment-3337610 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest maiapril Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Ganske interessant det der. Med all overvåkningen som er, kommer likevel ingen inn på Breiviks facebook-konto. Det ser jeg egentlig på som en god ting da, da det fortsatt er noen som forholder seg til prinsipper... så kanskje er det håp. Ikke vet jeg. Jeg synes slike ting som å blant annet få åpnet andres facebook-kontoer må være mulig for Politiet å gjøre i slike ekstreme tilfeller. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/379243-forfall-i-moderne-tid/#findComment-3337783 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.