Gå til innhold

Det norske flagg som gardin

Anbefalte innlegg

Gjest Psyk av alt

''Jeg har ikke tenkt over at det kan være godt ment før dere nevner det her...''

De har i alle fall et norsk flagg og de bruker det. :)

Du kan jo henge opp en karikaturtegning av Muhammed et sted hvor de vil se det, og se hvordan de tar det (eller du kan la det være, hehe).

Hehe, jeg tror jeg lar være...:-)

Fortsetter under...

• Svar 95
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

20

• Mandolaika

12

• Lillemus

5

• gullfisk

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Hulderen

Jeg syns det er respektløst. Flagget har en enorm symbolverdi.

Og det regner jeg med de vet. Flaggbrenning er den måten mange velger om de vil vise sin fullstendige forakt for en nasjon. Å bruke flagget som dogardin er selvsagt på et helt annet nivå. Men like fullt ikke bra. Jeg fatter ikke hvordan noen kan tro at det kan være godt ment.

Gjest Psyk av alt

Jeg syns det er respektløst. Flagget har en enorm symbolverdi.

Og det regner jeg med de vet. Flaggbrenning er den måten mange velger om de vil vise sin fullstendige forakt for en nasjon. Å bruke flagget som dogardin er selvsagt på et helt annet nivå. Men like fullt ikke bra. Jeg fatter ikke hvordan noen kan tro at det kan være godt ment.

Ja, jeg reagerer og som sagt, også min far.

Det er ikke verdens undergang, men en interessant diskusjon.

At noen her inne mener det er godt ment skurrer litt hos meg også, men jeg prøver å høre hva folk sier og forsøker å se det fra deres standpunkt.

Mandolaika

Ja, jeg reagerer og som sagt, også min far.

Det er ikke verdens undergang, men en interessant diskusjon.

At noen her inne mener det er godt ment skurrer litt hos meg også, men jeg prøver å høre hva folk sier og forsøker å se det fra deres standpunkt.

''At noen her inne mener det er godt ment skurrer litt hos meg også, men jeg prøver å høre hva folk sier og forsøker å se det fra deres standpunkt.''

Jeg mener ikke at det er godt ment, jeg mener heller ikke nødvendigvis at det er vondt ment. Jeg ville aldri brukt et flagg på den måten, men prøver bare å legge godviljen til, det er ikke alltid lurt å ta ting i verste mening heller.

Du kan jo spørre dem forsiktig og se hvordan de reagerer.

Gjest Psyk av alt

''At noen her inne mener det er godt ment skurrer litt hos meg også, men jeg prøver å høre hva folk sier og forsøker å se det fra deres standpunkt.''

Jeg mener ikke at det er godt ment, jeg mener heller ikke nødvendigvis at det er vondt ment. Jeg ville aldri brukt et flagg på den måten, men prøver bare å legge godviljen til, det er ikke alltid lurt å ta ting i verste mening heller.

Du kan jo spørre dem forsiktig og se hvordan de reagerer.

Nei, uff, jeg kommer ikke til å ta det opp med dem.

Det er ikke verdt et muligens dårlig naboskap. Så mye legger jeg ikke i det.

Mandolaika

Nei, uff, jeg kommer ikke til å ta det opp med dem.

Det er ikke verdt et muligens dårlig naboskap. Så mye legger jeg ikke i det.

Jeg ville også ha reagert på at et flagg ble brukt som gardin på do, men jeg tviler på at jeg ville ha laget noe mer ut av det. Forhåpentligvis er det en midlertidig løsning, men de kunne jo ha tatt et håndkle eller noe annet isteden for et flagg.

Annonse

Gjest Psyk av alt

Jeg ville også ha reagert på at et flagg ble brukt som gardin på do, men jeg tviler på at jeg ville ha laget noe mer ut av det. Forhåpentligvis er det en midlertidig løsning, men de kunne jo ha tatt et håndkle eller noe annet isteden for et flagg.

Satser på at det er en midlertidig løsning.

Men jeg stusser, har de virkelig ikke, som du skriver, et håndkle eller liknende? Eller en burka?

Jeg syns du overreagerer ved i det hele tatt å reagere. Hvorfor bry seg om hva andre bruker som gardin på do? Det syns vel ikke utenifra at det er en do? (det er vel hele meninga). De syns vel det nettopp er flott med et norskt flagg som synes utenifra. Hvorfor skulle man ta det dårlig opp?

Gjest Psyk av alt

Jeg synes ikke du overreagerer, det er respektløst å bruke et hvilket som helst flagg som gardin. Jeg er ganske sikker på at om du hadde hengt opp det pakistanske flagget som gardin så hadde du hatt dem på døra ganske fort.

Jeg fantaserte om den tanken faktisk og jeg tror du har rett.

Tipper at de selv har et pakistansk flagg, siden de har et norsk. Rart det ikke er hengt opp.

Mandolaika

Jeg syns du overreagerer ved i det hele tatt å reagere. Hvorfor bry seg om hva andre bruker som gardin på do? Det syns vel ikke utenifra at det er en do? (det er vel hele meninga). De syns vel det nettopp er flott med et norskt flagg som synes utenifra. Hvorfor skulle man ta det dårlig opp?

Hele poenget er at man ikke kan bruke et flagg til hva som helst. Det er en grunn til at det er laget egne flaggregler. Det heter ikke et norskt flagg, men et norsk flagg. :)

Annonse

Gjest Psyk av alt

Fordi det er respektløst og det er noe som heter flaggregler. Det finnes også eldre mennesker her i landet som tar slikt som dette ille opp.

Mandolaika

Fordi det er respektløst og det er noe som heter flaggregler. Det finnes også eldre mennesker her i landet som tar slikt som dette ille opp.

''Det finnes også eldre mennesker her i landet som tar slikt som dette ille opp.''

Det forstår jeg veldig godt.

Gjest Psyk av alt

''Det finnes også eldre mennesker her i landet som tar slikt som dette ille opp.''

Det forstår jeg veldig godt.

Ja, min reaksjon er ikke i nærheten av slik min far føler det. Han har et sterkt forhold til dette fordi han har deltatt i krig og forsvart vårt land. Han er dessuten fremmedfiendtlig. Og da blir det så innmari dumt at de som har hengt det opp på do er fra Pakistan og er muslimer. For min far er da dette understøttende ifh det han mener om våre nye landsmenn som han nedsettende kaller dem :-(

Mandolaika

Ja, min reaksjon er ikke i nærheten av slik min far føler det. Han har et sterkt forhold til dette fordi han har deltatt i krig og forsvart vårt land. Han er dessuten fremmedfiendtlig. Og da blir det så innmari dumt at de som har hengt det opp på do er fra Pakistan og er muslimer. For min far er da dette understøttende ifh det han mener om våre nye landsmenn som han nedsettende kaller dem :-(

Ja, jeg forstår godt at din far reagerer veldig på dette, og at det blir ekstra ille når det i tillegg er muslimer som gjør dette.

Det hele kan jo dessverre resultere i økt fremmedfiendtlighet hos din far også.

Gjest Psyk av alt

Ja, jeg forstår godt at din far reagerer veldig på dette, og at det blir ekstra ille når det i tillegg er muslimer som gjør dette.

Det hele kan jo dessverre resultere i økt fremmedfiendtlighet hos din far også.

Det kan nok dessverre resultere i det ja, jeg skjønte det på ham i dag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...