Gå til innhold

Trening med ME

Anbefalte innlegg

Gjest ME, Myself, I
Skrevet

Jeg har ME, men er i en god periode. Ønsker å trene og få litt bikinikropp før sommeren. Erfaringsmessig ligger jeg strak etter få treningsøkter, jeg må ta det svært rolig, ingen høy puls. Er samtidig utålmodig av meg, en dårlig kombinasjon ;)

Noen som har tips til saaaakte trening som gir raske resultater?

Gjest trimmosv
Skrevet

Hva med pilatestrening?

Og i tillegg være forsiktig med kalorier,

unngå i alle fall søt drikke (melk, juice, saft, brus).

Nok søvn er viktig for alle, for lite kan jo gi vektoppgang,

så pass på å få 8 timers sammenhengende søvn på natta,

og spis regelmessige små måltider.

Gå litt ekstra turer om du orker.

Gjest luftslott
Skrevet

Jeg holder også en knapp på pilates eller yoga osv som går mest på å stramme opp. Går det greit med svømming?

Gjest ME, Myself, I
Skrevet

Hva med pilatestrening?

Og i tillegg være forsiktig med kalorier,

unngå i alle fall søt drikke (melk, juice, saft, brus).

Nok søvn er viktig for alle, for lite kan jo gi vektoppgang,

så pass på å få 8 timers sammenhengende søvn på natta,

og spis regelmessige små måltider.

Gå litt ekstra turer om du orker.

Takk for gode tips, inkl. sukkerholdige drikker som jeg drikker litt av.. Tok meg selv i å tenke, ikke melk, ikke juice, ikke.. Ææ...., det må bli VANN da ;)) hehe, i perioder er jeg flink til å bare drikke vann, masse vann. Takk for påminnelsen - jeg skal tilbake dit! :)

Gjest ME, Myself, I
Skrevet

Jeg holder også en knapp på pilates eller yoga osv som går mest på å stramme opp. Går det greit med svømming?

Ser at både du og trimmosv anbefaler pilates. Yoga har jeg drevet endel med, med varierende resultat av utmattelse eller ikke. I lange perioder har yoga vært bra for meg. Pilates har jeg aldri prøvd, vi har ikke treningssenter her. Er det ikke slik at en trenger endel utstyr der?

Svømming går også bra i perioder, nå vil nok det være litt for tøft. Tusen takk for svar! :)

Gjest trimmosv
Skrevet

Ser at både du og trimmosv anbefaler pilates. Yoga har jeg drevet endel med, med varierende resultat av utmattelse eller ikke. I lange perioder har yoga vært bra for meg. Pilates har jeg aldri prøvd, vi har ikke treningssenter her. Er det ikke slik at en trenger endel utstyr der?

Svømming går også bra i perioder, nå vil nok det være litt for tøft. Tusen takk for svar! :)

Det finnes bøker og videoer om det som du kan trene hjemme om de ikke tilbyr det på treningssentre hos deg...

Evnt. på youtube. Fant en her

Gjest germinate
Skrevet

Jeg kjenner ei med diagnosen, hun trener med en fysioterapeut, ingen hard trening.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...