Gå til innhold

Stoler du på ungene dine, driter du deg ut

Anbefalte innlegg

Gjest togli

Enig, jeg hadde også svært frie tøyler, og reagerte med å bli ansvarsbevisst og til å stole på. Jeg ønsket meg egentlig flere regler, for å være 100% ærlig.... ;-)

Men så er det nok de som utnytter de løse tøylene til fulle.

Jeg er nok streng, men har som overorndet mål at ungene mine skal tørre å komme hjem selv om de er fulle. (Eldste er 8, så satser på det minst er 20 år til ennå. ;oP )

Jeg kjører nok for frihet under ansvar - men jeg sender dem ikke ut på fest uten at det føles riktig osv... vil vite at de er trygge - og det handler ikke om dem, men om de andre festdeltagerne ;)

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

13

• Mandolaika

6

• PieLill

5

• Lillemus

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Psyk av alt

Du mener altså at det ikke har noe sammenheng med hvilke barn man har? For no' tullprat. Vi stoler på jr, men det betyr ikke at vi ikke følger med. Vi foreldre har valgt å være nokså strenge og svært tydelige under oppveksten, og jeg tror faktisk vi høster dette nå i form av et godt og gjensidig respekt- og tillitsbasert forhold. Vi inngår derfor avtaler med han nå, og ved å velge å overholde disse viser han seg vår tillitt verdig. Forholdet mellom voksne og ungdom hos oss blir faktisk bare bedre og bedre for hvert år. Selvfølgelig er han nyskjerrig på hva voksenlivet byr på, og det skal han da også være. Vi foreldre ser imidlertid at han utforsker dette på en akseptabel og fin måte, og vi føler oss trygge på at hans selvstendige vurderinger.

Jeg lurer på om du har svart feil person?

Jeg mener det er riktig å være observant og følge nøye med på hva ungene holder på med....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...