Gå til innhold

Kutte grein ved fuglekasse?

Anbefalte innlegg

Vi har satt opp en fuglekasse i en furu utenfor huset og nå har det sannelig flyttet inn en liten fugl! Koselig! Men - vi ser jo ikke stort av kassen fra kjøkkenvinduet pga en liten grein som dekker for utsikten - vil fuglene bli veldig forstyrret om vi kutter av greina? Hvis det fører til at fuglemor rømmer fra kassen får det bare være til de har flyttet ut, men det hadde vært koselig å kunne følge med litt når fuglene flyr ut og inn. :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/379323-kutte-grein-ved-fuglekasse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke fuglen blir skremt av at dere klipper greina. Den kommer nok tilbake straks dere flytter dere.

''Jeg tror ikke fuglen blir skremt av at dere klipper greina. Den kommer nok tilbake straks dere flytter dere.''

Jeg håper ikke den blir redd - fuglene rundt huset er ganske tamme, noen ganger henger de på sprossene på kjøkkevinduet og titter inn. :o) Og vinduene ser jo deretter ut da... *hehe*

Annonse

Gjest Hulderen

''Jeg tror ikke fuglen blir skremt av at dere klipper greina. Den kommer nok tilbake straks dere flytter dere.''

Jeg håper ikke den blir redd - fuglene rundt huset er ganske tamme, noen ganger henger de på sprossene på kjøkkevinduet og titter inn. :o) Og vinduene ser jo deretter ut da... *hehe*

Klipp greina så fort som mulig. Skulle fuglen bli skremt bort, er det ille om den alt har lagt egg. Da et de mer skvetne også. Blir den skremt nå, så vil en annen flytte inn i stedet.

Jeg er rimelig sikker på at det vil gå bra, bare hold dere unna etterpå. Lykke til, og kos dere med "hybelboerne".

Gjest SMIRnøff

Klipp greina så fort som mulig. Skulle fuglen bli skremt bort, er det ille om den alt har lagt egg. Da et de mer skvetne også. Blir den skremt nå, så vil en annen flytte inn i stedet.

Jeg er rimelig sikker på at det vil gå bra, bare hold dere unna etterpå. Lykke til, og kos dere med "hybelboerne".

Jeg tror absolutt ikke fuglene skremmes vekk når det først er egg der, da pleier de å være jævlig hissige egentlig... uten at jeg er noen ekspert...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...