Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

PCer med Windows har da i mange år vært stabile og lette å forholde seg til. Det du skriver var muligvis sant på 1990-tallet, men det er lenge siden nå.

Man får en helt brukbar PC for 3-4000 kr, som holder til det de fleste trenger.

Med mindre du er spesialbruker så trenger man ikke betale ekstra for en Mac.

Med vennlig hilsen

De PCene jeg har hatt har ikke vært spesielt stabile noen av dem... Det er derfor jeg vurderer et bytte.

Skrevet

Men kjøper man pc slipper man å være så til de grader låst og overvåket av apple, man har langt større valgfrihet.

Jeg har forstått det sånn at så lenge man ikke er en som går opp i spill, så kan man få alt til en Mac som man kan få til en PC.

Skrevet

Hvor lang var garantien? Pcer skal ha en levetid på minst 5 år..

2 år. Jeg bor i Danmark, og det er andre regler her enn i Norge. Så selv om man får de samme PCene her som i Norge, så har de plutselig ikke samme holdbarhet fordi man kommer over grensa.

Skrevet

De PCene jeg har hatt har ikke vært spesielt stabile noen av dem... Det er derfor jeg vurderer et bytte.

Da har du vært uheldig - eller kjøpt dårlige merker? Jeg så en statistikk for ofte det var feil på 3 år gamle PC/Mac, og selv om Mac var gode, så er de ikke i en særstilling.

Jeg har hatt bærbare PCer siden 1996, og aldri hatt problemer med noen av dem (bortsett fra én hengsel som måtte skiftes), på tross av at jeg har trukket dem med meg rundt Afrika, Asia, Latin-Amerika og de har fløyet hundretusenvis av kilometer. De har fått røff behandling. Jeg har hatt Toshiba og Lenovo.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Da har du vært uheldig - eller kjøpt dårlige merker? Jeg så en statistikk for ofte det var feil på 3 år gamle PC/Mac, og selv om Mac var gode, så er de ikke i en særstilling.

Jeg har hatt bærbare PCer siden 1996, og aldri hatt problemer med noen av dem (bortsett fra én hengsel som måtte skiftes), på tross av at jeg har trukket dem med meg rundt Afrika, Asia, Latin-Amerika og de har fløyet hundretusenvis av kilometer. De har fått røff behandling. Jeg har hatt Toshiba og Lenovo.

Med vennlig hilsen

Den som nettopp har streiket var en dyr versjon av en Toshiba. Jeg har også hatt HP. De to andre husker jeg ikke i farta. Hvilke er det som går for å være dårlige?

Gjest Kånradi
Skrevet

Hva er galt med bildeprogrammet?

Nothing, det er bare litt tungvindt synes jeg, det funker utmerket men liker du å drive med bilder og bruker dte ofte koster det ikke mye å finne et program som fungerer bedre.

Skrevet

Den som nettopp har streiket var en dyr versjon av en Toshiba. Jeg har også hatt HP. De to andre husker jeg ikke i farta. Hvilke er det som går for å være dårlige?

Her ser du at Asus er best, så Toshiba, Sony og Apple på 4. plass. HP ligger sist:

http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2009/11/17nov09compach0qw83.jpg

Denne er et par år gammel. Lenovo ligger overraskende langt nede, men jeg tror det skyldes at de trolig får røffere behandling enn gjennomsnittet (brukes veldig mye av folk som reiser) - uten at jeg har statistikk for det.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Nothing, det er bare litt tungvindt synes jeg, det funker utmerket men liker du å drive med bilder og bruker dte ofte koster det ikke mye å finne et program som fungerer bedre.

Det gjør jeg egentlig ikke, men jeg er avhengig av at bildene blir liggende i dato-rekkefølge og at de kan finnes igjen ut fra det.

Skrevet

Her ser du at Asus er best, så Toshiba, Sony og Apple på 4. plass. HP ligger sist:

http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2009/11/17nov09compach0qw83.jpg

Denne er et par år gammel. Lenovo ligger overraskende langt nede, men jeg tror det skyldes at de trolig får røffere behandling enn gjennomsnittet (brukes veldig mye av folk som reiser) - uten at jeg har statistikk for det.

Med vennlig hilsen

Hva er det målt på der?

Skrevet

Hva er det målt på der?

Hei,

Det står helt øverst - hvor mange bærbare som det er feil med etter hhv 2 og 3 år. De på venstre side er det minst feil med (Asus), og de til høyre er det mest feil med (HP).

Med vennlig hilsen

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg angrer faktisk at jeg kjøpte Mac, etter å ha hatt PC i mange år. Det er mange gode funksjoner på den, men den er oppskrytt, og ikke verdte så mye mer penger.

I tilllegg har den et elendig bildeprogram, så jeg har store problemer med å kunne sortere og finne tilbake til bilder, selv etter to år.

Neste gang kjøper jeg PC igjen.

Jeg bruker Lightroom på min Mac, og det fungerer utmerket. Det er ikke gratis, men koster ikke så veldig mye heller.

Skrevet

Hei,

Det står helt øverst - hvor mange bærbare som det er feil med etter hhv 2 og 3 år. De på venstre side er det minst feil med (Asus), og de til høyre er det mest feil med (HP).

Med vennlig hilsen

Takk :-)

Skrevet

Takk :-)

For meg betyr skjerm (størrelse, lys, klarhet, osv) og tastatur mye. Hvis jeg var deg ville jeg tatt en tur i butikken for å se på skjermer og prøve tastatur, for å finne noe du liker.

Elgiganten har ikke Asus, men det finner du nok i andre butikker.

Kjøp den du liker, og minst 2 eksterne harddisker, som to tar automatisk backup på ukentlig eller oftere. Skaff et godt backup-program, slik at du kan reinstallere alt med "ett klikk" dersom det verste skulle skje.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...