Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest lifeis

Ja, han spyttet før et forbud, og det viser jo at holdningen er der allerede hos enkelte - som du selv påpeker.

Dette vil bli verre med et forbud, hvor tiggere plutselig blir ansett som kriminelle.

Med vennlig hilsen

Vel, jeg tror ikke vi behøver å frykte at det blir verre med et forbud. Jeg kan ikke med min beste vilje se at vi har noe tradisjon i dette landet for å spytte på hverken fattige eller kriminelle, takk og lov. Vi reagerer på selv de heftigste forbrytelser med å gå i rosetog og synge i rosekor. Noen vil alltid ha en nedlatende holdning til andre og uttrykke sin forakt for andre slik denne dressmannen da tydelig gjør. Han burde skamme seg, men det gjør han trolig ikke.

Fortsetter under...

• Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

28

• Angustia

5

• Louis Cyphre

2

Vel, jeg tror ikke vi behøver å frykte at det blir verre med et forbud. Jeg kan ikke med min beste vilje se at vi har noe tradisjon i dette landet for å spytte på hverken fattige eller kriminelle, takk og lov. Vi reagerer på selv de heftigste forbrytelser med å gå i rosetog og synge i rosekor. Noen vil alltid ha en nedlatende holdning til andre og uttrykke sin forakt for andre slik denne dressmannen da tydelig gjør. Han burde skamme seg, men det gjør han trolig ikke.

Nei, men desto viktigere er det at man erkjenner at tiggere er vanlige mennesker som trenger mat, og ikke noen som skal kriminaliseres.

Les gjerne her:

http://www.aftenposten.no/meninger/Kirken-i-mote-med-romfolk-og-tiggere-6826597.html

Med vennlig hilsen

Gjest Nord og ned.

''Noen vil alltid ha en nedlatende holdning til andre og uttrykke sin forakt for andre slik denne dressmannen da tydelig gjør.''

Og når hele artikkelen er skrevet av ei umoden oppmerksomhetssøkende raddisjente, og etter alle solemreker er fri fantasi.....vel da kan vi nok trygt blåse faren over å se på de _virkelige_probleme som sigøynernærværet i landet medfører av lidelser for den fatsboende befolkningen, i form av blant annet grove og voldelige eldreran.

Gjest lifeis

Nei, men desto viktigere er det at man erkjenner at tiggere er vanlige mennesker som trenger mat, og ikke noen som skal kriminaliseres.

Les gjerne her:

http://www.aftenposten.no/meninger/Kirken-i-mote-med-romfolk-og-tiggere-6826597.html

Med vennlig hilsen

Jeg har for lenge siden erkjent dem som både mennesker og likeverdige og gir det jeg kan gi. De slenger slengkyss etter meg borti gågata her :) Det varmer hjertet :)

Gjest lifeis

''Noen vil alltid ha en nedlatende holdning til andre og uttrykke sin forakt for andre slik denne dressmannen da tydelig gjør.''

Og når hele artikkelen er skrevet av ei umoden oppmerksomhetssøkende raddisjente, og etter alle solemreker er fri fantasi.....vel da kan vi nok trygt blåse faren over å se på de _virkelige_probleme som sigøynernærværet i landet medfører av lidelser for den fatsboende befolkningen, i form av blant annet grove og voldelige eldreran.

Vi vet ikke hva lidelser er i dette landet. Vi er spart for dem i stor grad. Jeg synes også det er grusomt at eldre skal føle seg utrygge pga det du nevner. Dessverre blir det slik når noen lider. Vi må derfor fjerne lidelsene og ikke menneskene som lider.

Annonse

Gjest Nord og ned.

Les gjerne her:

Med vennlig hilsen

''men desto viktigere er det at man erkjenner at tiggere er vanlige mennesker som trenger mat''

LOl, ja sikkert. Folk som prøver å gi dem mat blir i beste fall bare skjellt ut.

Dette er én eneste enkelt hendelse du tar opp (skrevet av en "journalist" som virker veldig opptatt at spytting), mens det at norske pensjonister serieranes av rumene prøver du å feie under teppet!

Hva har disse to sakene å gjøre med hverandre?

Annonse

Ran av eldre og annen kriminalitet forsvarer ingen, uansett politisk tilhørighet.

Det er mye snusk blant Romfolk (som jeg antar er målskiva for denne tråden).

Jeg har en smule erfaring med Romfolk, i min region jobber noen innen avløsernæringen og hotellnæring (type stuepike, renholder og dørvakt). Ikke alle Romfolk er i denne posisjonen, men de som er der møte er "trippel" motstand.

(Og for ordens skyld har de ikke krav på dagpenger eller andre statlige ytelser, ei heller sosialstønad).

Alfabetisme og språkferdighet er alfa og omega, referanser likeså. Men vi kan ikke stikke under en stol at fordommer spiller en rolle.

Gjest Nord og ned.

Ran av eldre og annen kriminalitet forsvarer ingen, uansett politisk tilhørighet.

Det er mye snusk blant Romfolk (som jeg antar er målskiva for denne tråden).

Jeg har en smule erfaring med Romfolk, i min region jobber noen innen avløsernæringen og hotellnæring (type stuepike, renholder og dørvakt). Ikke alle Romfolk er i denne posisjonen, men de som er der møte er "trippel" motstand.

(Og for ordens skyld har de ikke krav på dagpenger eller andre statlige ytelser, ei heller sosialstønad).

Alfabetisme og språkferdighet er alfa og omega, referanser likeså. Men vi kan ikke stikke under en stol at fordommer spiller en rolle.

Jada, ma har jo etterhvert blitt kjent med denne fabelen som du stadig gjentar om at det visstnok skal finnes ærlig arbeidende sigøynere over alt rundt omkring.

Bare så "merkelig" at det kun er du som har sett dem, eller vært i kontakt med dem noen gang.

Hvem er det forrsten som har et ansettelsesforhold i Norge og ikke har krav på trygdeytelser sa du?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...