Gå til innhold

Lydbøker fra biblioteket

Anbefalte innlegg

Gjest Digikort eller cd-spiller?
Skrevet

Jeg hører en del på lydboker fra biblioteket, men gidder ikke å brenne en og en cd inn på mobil f.eks.

Bør jeg kjøpe meg digispiler eller god gammeldags cd-walkman? Det irriterer meg litt at biblioteket ikke tilbyr e-bøker som man kan lytte til gratis, laste de ned for en tidsbestemt periode. At man evt må kjøpe digispiller.

Det er vel ofte hakk i CD så det er kanskje mindre av det på digikortene?

Noen som har digispiller og er fornøyd med det?

Noen som vet hva bibliotekene planlegger med e-bøker?

Skrevet

Får lånt digispiller på biblioteket "mitt"...

Skrevet

''Det er vel ofte hakk i CD så det er kanskje mindre av det på digikortene?''

Dessverre er det mange som ser ut til å bruke bibliotekets cd'er (og dvd'er) til middagstallerkener eller frisbee og de ser ofte deretter ut... Synd, men sant.

''Noen som har digispiller og er fornøyd med det?''

Jeg har ikke selv, men stadig flere av våre lånere har og jeg har bare fått positive tilbakemeldinger når jeg har spurt hva de synes om dem. :o)

''Noen som vet hva bibliotekene planlegger med e-bøker?''

Tja... Det kommer nok, det har vært vanvittig mye frem og tilbake og tull og tøys, men det er på trappene.

Gjest Digikort eller cd-spiller?
Skrevet

''Det er vel ofte hakk i CD så det er kanskje mindre av det på digikortene?''

Dessverre er det mange som ser ut til å bruke bibliotekets cd'er (og dvd'er) til middagstallerkener eller frisbee og de ser ofte deretter ut... Synd, men sant.

''Noen som har digispiller og er fornøyd med det?''

Jeg har ikke selv, men stadig flere av våre lånere har og jeg har bare fått positive tilbakemeldinger når jeg har spurt hva de synes om dem. :o)

''Noen som vet hva bibliotekene planlegger med e-bøker?''

Tja... Det kommer nok, det har vært vanvittig mye frem og tilbake og tull og tøys, men det er på trappene.

Takk for svar.

''Dessverre er det mange som ser ut til å bruke bibliotekets cd'er (og dvd'er) til middagstallerkener eller frisbee og de ser ofte deretter ut... Synd, men sant.''

Jeg lånte nettopp en som så flunkende ny ut. Var påpasselig med å legge cd i coveret hele tiden, men likevel var det et par steder med hakk.

Er det like stort utvalg på digibøker som cd-bøker på biblioteket?

''Noen som vet hva bibliotekene planlegger med e-bøker?

Tja... Det kommer nok, det har vært vanvittig mye frem og tilbake og tull og tøys, men det er på trappene.''

Men det vil ta så lang tid at jeg fint kan kjøpe meg en spiller nå?

Skrevet

Takk for svar.

''Dessverre er det mange som ser ut til å bruke bibliotekets cd'er (og dvd'er) til middagstallerkener eller frisbee og de ser ofte deretter ut... Synd, men sant.''

Jeg lånte nettopp en som så flunkende ny ut. Var påpasselig med å legge cd i coveret hele tiden, men likevel var det et par steder med hakk.

Er det like stort utvalg på digibøker som cd-bøker på biblioteket?

''Noen som vet hva bibliotekene planlegger med e-bøker?

Tja... Det kommer nok, det har vært vanvittig mye frem og tilbake og tull og tøys, men det er på trappene.''

Men det vil ta så lang tid at jeg fint kan kjøpe meg en spiller nå?

''Er det like stort utvalg på digibøker som cd-bøker på biblioteket?''

Ikke ennå, naturlig nok - det har ikke komme særlig mange eldre titler på digikort (digibok er noe annet, det formatet gikk ut etter svært kort tid i handelen fordi de var så usolide), så foreløbig finnes det absolutt flest på cd-lydbok, men digikort i på full fremmarsj.

''Men det vil ta så lang tid at jeg fint kan kjøpe meg en spiller nå?''

Jeg håper det kommer for fullt i løpet av året, men det er ikke godt å si. En spiller koster dog ikke mange hundrelappene så om du hører mye på lydbok så ville jeg nok investert i en slik. :o) Sjekk litt rundt på bokhandlere, el-butikker og bokklubber og se hva de har.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...