Gå til innhold

Hans Rotmo flesker til med innvandrersang

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 94
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

32

• Bookworm

8

• MrNobody

3

• Nord og ned

3

Mest aktive i denne tråden

Ja, det er klart du måtte trekke inn ABB også. Er det ikke like godt å også hitle, når du først er i gang?

Ellers virker det som om du ikke har den minste idé om "vanlige mennesker" tenker.

Holdningene, og det dere skriver, er akkurat på linje med det ABB skrev på forum da han brukte nick.

Vær ærlig nok til å innrømme det.

Han har ikke annet å komme med stakkar, han begynner å bli oppbrukt... Jo, en ting til kan han, sammenligne skepsis til innvandring med ABB sine handlinger...

''Han har ikke annet å komme med stakkar, han begynner å bli oppbrukt... ''

Og vips, når du ikke har argumenter, så er vi over på personangrep.

:-)

Gjest zelda5

Nå får dere bestemme dere...

Er det satire eller er det (som Zelda påstår) slik folk flest tenker?

Eller er det bare en variant av jødehatet som vi var belemret med på 1930-tallet?

Det er nok slik folk flest tenker, men ikke tør å si høyt pga sånne som deg som stempler de som rasister, jødehatere og Gud vet hva, så da holder de heller kjeft.

Gjest zelda5

Holdningene, og det dere skriver, er akkurat på linje med det ABB skrev på forum da han brukte nick.

Vær ærlig nok til å innrømme det.

Og hva så? Det er _stor_forskjell på hva en person mener, og hva han gjør. Det er vel ingen med vettet i behold som gjør som ABB...

Det er nok slik folk flest tenker, men ikke tør å si høyt pga sånne som deg som stempler de som rasister, jødehatere og Gud vet hva, så da holder de heller kjeft.

Fakta viser at du tar feil.

Utover det: det blir kalt jødehat osv. fordi det ER jødehat, osv. Selv om du ikke vil innrømme det. Selv om du forsøker å bortforklare det.

Annonse

Og hva så? Det er _stor_forskjell på hva en person mener, og hva han gjør. Det er vel ingen med vettet i behold som gjør som ABB...

''Og hva så? Det er _stor_forskjell på hva en person mener, og hva han gjør. Det er vel ingen med vettet i behold som gjør som ABB...''

Nettopp.

Og derfor skrev jeg "meningsfeller".

Les innleggene FØR du svarer.

Gjest zelda5

Så du innrømmer jødehat?

Er du helt skrudd? Er det noen som har sagt at de er for jødehat her? Er det ikke lov å være skeptisk til innvandring? Er det ikke ytringsfrihet her i landet. Er alle som ikke er enig med deg jødehatere? Jeg er hverken jødehater eller rasist, men skeptisk til all innvandringen her til lands. Har du forstått hva jeg mener nå, eller skal du kværne videre med jødehatet ditt?

Er du helt skrudd? Er det noen som har sagt at de er for jødehat her? Er det ikke lov å være skeptisk til innvandring? Er det ikke ytringsfrihet her i landet. Er alle som ikke er enig med deg jødehatere? Jeg er hverken jødehater eller rasist, men skeptisk til all innvandringen her til lands. Har du forstått hva jeg mener nå, eller skal du kværne videre med jødehatet ditt?

Det er du som forsvarer sangen og holdningene, Zelda. Bli nå enig med deg selv.

Man må gjerne ha et kritisk syn på innvandring, blandingen av folkegrupper og de utfordringene dette fører med seg i samfunnet. Men man skal kunne ha disse meningene og gjøre noe med det, uten at man skal tråkke på mennesker. Det er et lagt steg fra å se på problemer og utfordringer, til direkte hatefulle ytringer.

Det er tross alt ikke utlendingenes "feil" at de er her i Norge (eller i andre vestlige land) - det er landets lover og regler som legger til rette for dette. Hvis man ønsker et annerledes samfunn, så må man stemme på "de rette" politiske partier og/eller engasjere seg i politikken selv. Og hvis det ikke skjer endringer i et demokratisk samfunn - så er det stor sannsynlighet for at flertallet av befolkningen faktisk synes det er helt greit slik det er.

Annonse

Gjest speer

''Er du helt skrudd? Er det noen som har sagt at de er for jødehat her?''

Selvfølgelig er det ikke det. Det er bare skrulling-kverulanten som leser andres innlegg som en viss mann leser Bibelen.

Gjest speer

Han har ikke annet å komme med stakkar, han begynner å bli oppbrukt... Jo, en ting til kan han, sammenligne skepsis til innvandring med ABB sine handlinger...

''Han har ikke annet å komme med stakkar, han begynner å bli oppbrukt... Jo, en ting til kan han, sammenligne skepsis til innvandring med ABB sine handlinger...''

Ja, kverulaten er manisk opptatt av å Hitle, Jøde og ABBe enhver diskusjon. Slik tror han at han "vinner" diskusjonen.

Dette var vise ord, og jeg stiller meg helt på linje her.

Jeg har ingen verdens ting mot hverken jøder eller andre, men skeptisk er jeg til det som skjer ja.

Men jeg unngår denne diskusjonen, for jeg blir tillagt holdninger som jeg ikke har.

Her inne fungerer det akkurat som i gamle Sovjetunionen, er du ikke for, så er du altså imot. Man kan altså ikke stille et eneste spørsmål som kan virke kristisk, for da er man plassert i bås.

Dette gjelder ikke minst når vi diskuterer islam og muslimer.

I teksten til Rotmo kan jeg ikke finne et eneste ord som ligner på jøde, eller jødehat. Likevel måtte dette komme opp - også i denne tråden.

Gjest zelda5

Jeg har ingen verdens ting mot hverken jøder eller andre, men skeptisk er jeg til det som skjer ja.

Men jeg unngår denne diskusjonen, for jeg blir tillagt holdninger som jeg ikke har.

Her inne fungerer det akkurat som i gamle Sovjetunionen, er du ikke for, så er du altså imot. Man kan altså ikke stille et eneste spørsmål som kan virke kristisk, for da er man plassert i bås.

I teksten til Rotmo kan jeg ikke finne et eneste ord som ligner på jøde, eller jødehat. Likevel måtte dette komme opp - også i denne tråden.

Takk. Ja, her blir du tillagt meninger og holdninger du ikke har... Har lurt på hvor lenge denne personen får holde på. Men,men, man vet selv hva man mener, selv om det ikke nytter å forklare det for enkelte... Det bare gjentas og gjentas til det kjedsommelige...

''Han har ikke annet å komme med stakkar, han begynner å bli oppbrukt... Jo, en ting til kan han, sammenligne skepsis til innvandring med ABB sine handlinger...''

Ja, kverulaten er manisk opptatt av å Hitle, Jøde og ABBe enhver diskusjon. Slik tror han at han "vinner" diskusjonen.

''Ja, kverulaten er manisk opptatt av å Hitle, Jøde og ABBe enhver diskusjon. Slik tror han at han "vinner" diskusjonen. – speer''

Ja, speer, når du ikke kan vinne på argumenter, så er personangrep alltid en god måte å flytte fokus.

Det er da ingen som helst forskjell på jødehat, muslimhat, hinduhat, eller hat av homofile, funksjonshemmede, kvinner, osv.

Hvilken av dem som manifisterer seg i sangen er selvsagt helt irrelevant - det er jo ikke bedre å hate homofile enn muslimer, eller omvendt.

Takk. Ja, her blir du tillagt meninger og holdninger du ikke har... Har lurt på hvor lenge denne personen får holde på. Men,men, man vet selv hva man mener, selv om det ikke nytter å forklare det for enkelte... Det bare gjentas og gjentas til det kjedsommelige...

Og så får man den vanlige sutringen bare fordi dine innlegg ikke får stå uimotsagt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...