Gå til innhold

Hans Rotmo flesker til med innvandrersang

Anbefalte innlegg

Nord og ned

Når du ser hvor lite innlegg jeg skriver på DOL generelt, så har du vel kanskje forklaringen på hvorfor det også kommer få innvandringskritiske innlegg fra meg. DOL er for meg ikke kanalen til å diskutere det, da jeg ser på hele forumet for altfor useriøst til nettopp det. Hvilke politiske partier jeg støtter, og hvordan jeg engasjerer meg i ellers i livet, vet du fint lite om. Jeg kan ikke se at jeg kan utgjøre noen forskjell ved å skrive innlegg på et hvilket som helst brukerstyrt forum.

Forresten ganske spesielt å se at du fortatt holder på din ekstremt agressive tone overfor meg, når jeg endog forteller at jeg på mange måter er enig med deg, men det viser bare hvor mye raseri og sinne som bor inne i deg - og slike folk er det tross alt synd på:-)

Diskuter hvor du vil og om hva du vil. Samtlige innlegg du har hatt på DOL is samband med temaet innvandring har vært til støtte for en ytterliggående venstreekstremist med meninger som hører hjemme i Blitz-miljøet, eventuelt i en jihad-gruppe.

Så da det er vel ikke så rart tar spøken om at vi egentlig er enige, som nettopp...en spøk?

Jeg anser btw. DOL som morsom tidtrøyte og er naturligvis ikke sint på hverken deg eller andre.

Fortsetter under...

• Svar 94
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

32

• Bookworm

8

• MrNobody

3

• Nord og ned

3

Mest aktive i denne tråden

Diskuter hvor du vil og om hva du vil. Samtlige innlegg du har hatt på DOL is samband med temaet innvandring har vært til støtte for en ytterliggående venstreekstremist med meninger som hører hjemme i Blitz-miljøet, eventuelt i en jihad-gruppe.

Så da det er vel ikke så rart tar spøken om at vi egentlig er enige, som nettopp...en spøk?

Jeg anser btw. DOL som morsom tidtrøyte og er naturligvis ikke sint på hverken deg eller andre.

Jeg kan ikke skjønne at jeg har støttet Sør _meninger_ på generell basis - jeg har derimot støttet hans måte å argumentere på, i forhold til den aggressive og personfikserte tonen andre (deriblant du) bruker i diskusjoner. Tross alt holder han en saklig tone og kan dokumentere sine argumenter (selv om jeg sjelden eller aldri orker å involvere meg i diskusjoner med ham, da han irriterer fanden på flatmark!).

Men jeg mener bestemt at man kan være kritisk til Norges innvandringspolitikk, og se hvilke utfordringer dette gir samfunnet vårt - uten at man av den grunn trenger å rakke ned på hele menneskegrupper, tråkke på dem og få det til å framstå som at man mener at disse er mindreverdige mennesker?

Nord og ned

Jeg kan ikke skjønne at jeg har støttet Sør _meninger_ på generell basis - jeg har derimot støttet hans måte å argumentere på, i forhold til den aggressive og personfikserte tonen andre (deriblant du) bruker i diskusjoner. Tross alt holder han en saklig tone og kan dokumentere sine argumenter (selv om jeg sjelden eller aldri orker å involvere meg i diskusjoner med ham, da han irriterer fanden på flatmark!).

Men jeg mener bestemt at man kan være kritisk til Norges innvandringspolitikk, og se hvilke utfordringer dette gir samfunnet vårt - uten at man av den grunn trenger å rakke ned på hele menneskegrupper, tråkke på dem og få det til å framstå som at man mener at disse er mindreverdige mennesker?

''Tross alt holder han en saklig tone''

Det er slike uttalelser som gjør at man kan lure på om enkelte er riktig nevlet.

''Men jeg mener bestemt at man kan være kritisk til Norges innvandringspolitikk, og se hvilke utfordringer dette gir samfunnet vårt - uten at man av den grunn trenger å rakke ned på hele menneskegrupper, tråkke på dem og få det til å framstå som at man mener at disse er mindreverdige mennesker?''

Helt enig. Derfor er det godt å se at DOL er helt rensket for den type meningsytringer.

''Tross alt holder han en saklig tone''

Det er slike uttalelser som gjør at man kan lure på om enkelte er riktig nevlet.

''Men jeg mener bestemt at man kan være kritisk til Norges innvandringspolitikk, og se hvilke utfordringer dette gir samfunnet vårt - uten at man av den grunn trenger å rakke ned på hele menneskegrupper, tråkke på dem og få det til å framstå som at man mener at disse er mindreverdige mennesker?''

Helt enig. Derfor er det godt å se at DOL er helt rensket for den type meningsytringer.

''Tross alt holder han en saklig tone

Det er slike uttalelser som gjør at man kan lure på om enkelte er riktig nevlet.''

Ok, den skal jeg faktisk modere:-) Han dokumenter _sine_ argumenter og meninger, men er i ærlighetens navn ikke spesielt god på å forsøke å vise til andre meninger:-)

Gjest Kayia

''er at jeg er mer enig med deg enn med Sør i disse diskusjonene''

Haha, joda, det florere jo virkelig av innvandringskritiske innlegg fra deg her på DOL, skrevet i din egen moderate og godtatte stil...

*ironi slutt*

Skal vi være enige om at antallet er nøyaktig likt null?

Noe mer oppbrukt floskel enn: "jeg er enig i at man må kunne diskutere problemer rundt invandring MEN...." finnes vel knapt.

Jeg ser btw. gjerne at du linker til noen hatefulle, i betydningen usanne, ytringer om e.g. muslimer som du hevder det er så mange av her også.

Uten å blande meg ytterligere inn i diskusjonen mellom Bookworm og deg: Er man ikke etter ditt syn enig i noe dersom man ikke har ytret sitt standpunkt (med minst 1000 innlegg) på dol?

Når man tenker på hvilket vanvittig oppstyr det ble av Mokkamann-utsagnet til Plumbo, som var en komplett ikke-sak i mine øyne, så er det ikke det minste rart det blir reaksjoner her.

Jeg er kritisk til mye rundt innvandring, men synes faktisk at denne sangteksten var litt i overkant generaliserende og fordomsfull.

Annonse

Når man tenker på hvilket vanvittig oppstyr det ble av Mokkamann-utsagnet til Plumbo, som var en komplett ikke-sak i mine øyne, så er det ikke det minste rart det blir reaksjoner her.

Jeg er kritisk til mye rundt innvandring, men synes faktisk at denne sangteksten var litt i overkant generaliserende og fordomsfull.

''Jeg er kritisk til mye rundt innvandring, men synes faktisk at denne sangteksten var litt i overkant generaliserende og fordomsfull.''

Nettopp - hvis man vil si noe dette, så er det greit å holde seg på et nogenlunde seriøst nivå, ellers skyter man seg selv i foten ved at man bruker så usaklige metoder at man ikke blir tatt seriøst!

''Jeg er kritisk til mye rundt innvandring, men synes faktisk at denne sangteksten var litt i overkant generaliserende og fordomsfull.''

Nettopp - hvis man vil si noe dette, så er det greit å holde seg på et nogenlunde seriøst nivå, ellers skyter man seg selv i foten ved at man bruker så usaklige metoder at man ikke blir tatt seriøst!

Ja, det synes jeg og jeg har høy terskel og har vært med på mange innvandrertråder her på DOL.

Helst styrer jeg unna fordi jeg nok ses på som skikkelig fiendtlig....

Og for ordens skyld: Jeg synes ikke at Sørs nivå nødvendigvis er noe mer saklig enn mange av de kritiske sitt nivå!

Og for ordens skyld: Jeg synes ikke at Sørs nivå nødvendigvis er noe mer saklig enn mange av de kritiske sitt nivå!

De fleste holder seg tross alt på et akseptabelt nivå - men noen sitter på hver sin vinge og står hardt på sine meninger:-) It takes two to tango, har jeg bestandig sagt så jeg gidder ikke å skylde noe mer på den ene eller den andre - men jeg håper at begge sider kan se at det finnes "noe imellom";-)

''Herregud for en skrekkelig tekst. Man skal ganske dypt ned i folkedypet før man mener noe slikt. Heldigvis vet jeg ikke hvem Hans rotmo er, så jeg håper han ikke har en stor tilhengerskare. Noe så blodharry, stygt og barnslig! ''

Dette er satire, og da flekser man selvfølgelig til litt ekstra.

''Stakkars deg trådstarter, som syns dette er et realistisk bilde av dagens situasjon og faktisk tror de fleste andre mener dette. Det gjør de/vi ikke. Da ville det vist seg i politikken, den offentlige debatten og vi hadde ikke fått så dårlig smak i munnen av slik idioti som den sangen her. Da ville den jo ikke blitt diskutert.''

At du ikke har fått med deg at det er meget sterk motstand mot innvandringspolitikken viser vel bare at du lever i din egen boble og ikke vil innse realitetene.

Du forstår ikke satire.

Innvandringspolitikken i Norge er vedtatt av et demokratisk valgt Storting.

Frp fikk rundt 10-14% ved forrige valg, altså stemte 85% på andre.

Gjest speer

Du forstår ikke satire.

Innvandringspolitikken i Norge er vedtatt av et demokratisk valgt Storting.

Frp fikk rundt 10-14% ved forrige valg, altså stemte 85% på andre.

''Du forstår ikke satire.''

Det gjør jeg. Men det er åpenbart at du ikke gjør det.

Gjest speer

Nå må du bestemme deg, mener du det er satire eller er det realitet? Uansett er det enten usmakelig satire, eller usaklig beskrivelse av "realiteten". Mener jeg. Det er mange i min boble, forhåpentligvis ikke så mange i din og Hans Rotmos.

Kom tilbake når du forstår hva satire er.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...