Gå til innhold

Trenger råd angående reparasjon.

Anbefalte innlegg

Gjest Mandelkvern

Har en gammel og god mandelkvern. Problemet er at den har blitt slitt og løsnet litt i skjøtene. Slik at alt jeg kverner trenger ned i sprekkene uten at jeg klarer å få bort dette.

Lurer på om jeg kan sette en isolasjons teip eller lignende der og på den måte gjøre den tett. Men så vet jeg ikke om det er lurt siden det handler om mat man skal spise etterpå. Noen som har noen råd om giftfrie ting jeg kan bruke for å tette sprekkene?

Fortsetter under...

Gjest Mandelkvern

Du sier ikke hva materialet er, eller hvor sprekkene er, men du kan ev. bruke epoxylim, hvis du er sikker på at det ikke blir så mekanisk belastet at det knuses og havner i maten?

Med vennlig hilsen

Vil tro at materialet er stål, og sprekkene er akkurat der kvernen går over i trommelen for å si det slik. Så jeg tar ingen sjanse på at noe kan gå over i maten.

Gjest Mandelkvern

Det koster ikke all verden for en ny da...

http://www.jernia.no/k/ki.aspx?sku=613629

Mener å ha sett kverner på Rema, Europris osv. også. Kanskje like greit?

Jo, jeg har kjøpt en slik en. Men greia er at denne er av den gamle typen og er mye større. Jeg tenkte at denne var bedre hvis det var mye som skulle kvernes Dessuten er jeg svak for denne gamle gode kverna:)

Jeg vil gjerne beholde denne, og kunne bruke den. Men trenger altså å få tettet disse sprekkene på en måte så ikke det legger seg mandler der som er umulig å få vasket bort.

Et par strimler med sterk teip hadde ordnet saken. Men siden det handler om mat, kan jeg jo ikke bruke hva som helst. Det må være noe som ikke er skadelig hvis det skulle løsne og blande seg med maten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...