Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Utfordringen er nøkkelen i dodøra som "hele tiden" faller ut når noen lukker døra litt for hardt. Nøkkelen spretter ut og hopper bortover gulvet.

Når jeg er på badet prøver jeg å snu på nøkkelen slik at den står på tvers, og ikke kan falle ut, men jeg er jo ikke den eneste som bor i huset her ;)

Er det noen som har noen gode tips for å unngå at nøkkelen faller ut hele tiden?

Det er ikke noen løsning å fjerne nøkkelen, da vi synes det er greit å kunne ordne seg litt privatliv der, om man ønsker det.

Tips mottas med stor takk :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/379445-hjelp-med-don%C3%B8kkel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Psyk av alt

Nå får man digitale låser med kode som må tastes inn (humre).

Billigere er vel vrilås, det synes jeg var lurt.

Hva med å putte inn litt (litt!) f.eks. dopapir i lasen, den må jo fortsatt kunne låses slik at det blir trangere og nøkkelen ikke faller ut.

Ellers låser min sønn sin dør til rommet. Han fikk ikke lov tidligere så jeg stappet inn nøkkel fra utsiden slik at hans nøkkel på innsiden falt ut og jeg kunne låse opp. Dette fikset han lett ved å tape rundt nøkkelhullet med nøkkelen i. Dette får ikke nøkkelen til å sprette/falle ut, men han kan alllikevel låse.

http://www.biltema.no/no/Bygg/Armaturmontering/Dor/Toalettgarnityr-88016/

En fordel er at man kan låse opp døre med skruhjern fra utsiden. (Finnes sikkert også på Clas O.)

Et enklet alternativ er å ta en gummistrikk fra nøkkelen til døhåndtaket. Er den passelig stram kan man låse og låse opp døra, samtidig som nøkkelen sitter godt nok til å ikke falle ut.

mvh

Nå får man digitale låser med kode som må tastes inn (humre).

Billigere er vel vrilås, det synes jeg var lurt.

Hva med å putte inn litt (litt!) f.eks. dopapir i lasen, den må jo fortsatt kunne låses slik at det blir trangere og nøkkelen ikke faller ut.

Ellers låser min sønn sin dør til rommet. Han fikk ikke lov tidligere så jeg stappet inn nøkkel fra utsiden slik at hans nøkkel på innsiden falt ut og jeg kunne låse opp. Dette fikset han lett ved å tape rundt nøkkelhullet med nøkkelen i. Dette får ikke nøkkelen til å sprette/falle ut, men han kan alllikevel låse.

''Hva med å putte inn litt (litt!) f.eks. dopapir i lasen, den må jo fortsatt kunne låses slik at det blir trangere og nøkkelen ikke faller ut.''

Døren vil kunne gå i vranglås etter som papiret vikler seg inn i låsmekanismen.

Tape for nøkkelhullet er en god idé.

mvh

Gjest Psyk av alt

''Hva med å putte inn litt (litt!) f.eks. dopapir i lasen, den må jo fortsatt kunne låses slik at det blir trangere og nøkkelen ikke faller ut.''

Døren vil kunne gå i vranglås etter som papiret vikler seg inn i låsmekanismen.

Tape for nøkkelhullet er en god idé.

mvh

Du har rett når det gjelder dopapiret, ikke så veldig god ide.

Annonse

Gjest Oksen Ferdinand

Bytt til slik "Offentlig lås med hvit og rødt skilt på utsiden og fast vrider på innsiden,så er problemet løst.Hva med å fjerne løkkel og heller bruke en haspe eller en skyvebolt type messing?

Ett alternativ kan være å henge nøkkelen i en tråd.Men da må det være en slik innenøkkel som ofte er nr 8 eller 10.Og hull i seg til tråden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...