Gå til innhold

folk som ikke gir beskjed....

Anbefalte innlegg

Ferskenblomst
Skrevet

Har irritert meg i lengre tid over folk som ikke overholder avtaler, og ikke gir beskjed om de blir forsinket. Er så lei av å vente på folk som sier de skal komme, møtes et eller annet sted, eller avtaler noe, og så møter de ikke opp. Det toppet seg litt for meg i helgen. Vi skulle ha konfirmasjon og hadde avtalt med to unge damer som skulle komme å hjelpe til på kjøkkenet da vi skulle være over 40 personer. De skulle først komme innom på lørdag for å avtale nærmere. Den ene kom som avtalt, men ikke den andre. Etter noen timer fikk vi tak i vedkommende gjennom en felles bekjent med et annet mobilnummer. Nei, hun kunne ikke komme likevel for hun hadde blitt syk. Javel, selvfølgelig kan man bli syk men da gir man iallefall beskjed, eller? Vi fikk tak i en annen jente, og avtalte når de skulle møte opp neste dag. Det som skjer er at den første jenta ikke dukker opp til avtalt tid, men først etter 40 minutter, mens jenta som skulle hjelpe til sto utenfor lokalet og ventet fordi den første jenta hadde nøkkelen. Ingen beskjed om at hun var forsinket, ingen unnskyldning for at hun var for sen. Nå ble konfirmasjonen veldig vellykket, den, men det irriterer meg at folk er så sløve.

Skrevet

De har tydeligvis ikke fått dette inn i sin oppdragelse. Jeg er allergisk mot sånn oppførsel som du skisserer her, jeg tror ikke jeg hadde klart å la være å belære dem her. :P

Skrevet

De har tydeligvis ikke fått dette inn i sin oppdragelse. Jeg er allergisk mot sånn oppførsel som du skisserer her, jeg tror ikke jeg hadde klart å la være å belære dem her. :P

''De har tydeligvis ikke fått dette inn i sin oppdragelse.''

Nå hender det faktisk at ungdom gjør ting stikk imot det man har forsøkt å oppdra dem til.

For mange hører det med til ungdomstiden å være sløv og uansvarlig. Det betyr ikke at de kommer til å være sånn hele livet, og det betyr ikke nødvendigvis at foreldrene er like sløve og uansvarlige. Ofte er de som har stått for oppdragelsen, de som er aller mest fortvilet over oppførselen.

Skrevet

I våre dager finnes det ingen unnskyldning for å ikke gi beskjed.

Jeg skjønner godt at du ble irritert, sånt skaper helt unødvendige stressmomenter.

Ferskenblomst
Skrevet

Nå hender det faktisk at ungdom gjør ting stikk imot det man har forsøkt å oppdra dem til.

For mange hører det med til ungdomstiden å være sløv og uansvarlig. Det betyr ikke at de kommer til å være sånn hele livet, og det betyr ikke nødvendigvis at foreldrene er like sløve og uansvarlige. Ofte er de som har stått for oppdragelsen, de som er aller mest fortvilet over oppførselen.

''For mange hører det med til ungdomstiden å være sløv og uansvarlig.''

Nå skal det sies at "reserven", ei ung jente på 18 var den som møtte opp i tide. Mens de to andre nok er ca 25. Så sånn sett var det ungdommen som her var den pliktoppfyllende, og som jobbet hardest må jeg også si. Vi sa det til henne også, at hun hadde vært kjempeflink, og hun strålte som ei sol.

Skrevet

Nå skal det sies at "reserven", ei ung jente på 18 var den som møtte opp i tide. Mens de to andre nok er ca 25. Så sånn sett var det ungdommen som her var den pliktoppfyllende, og som jobbet hardest må jeg også si. Vi sa det til henne også, at hun hadde vært kjempeflink, og hun strålte som ei sol.

"Unge damer" kan godt være voksne, jeg forsto det :)

Desto mindre grunn til å skylde på oppdragelsen (men det var ikke du som gjorde det).

Blir bare litt oppgitt når foreldrene får skylden for alt deres voksne barn måtte ha av dårlige egenskaper. Jeg kjenner mange i 20-årene, og i de tilfellene de somler litt med å bli voksne, er foreldrene deres de som er mest bekymret og oppgitt.

Skrevet

Desto mindre grunn til å skylde på oppdragelsen (men det var ikke du som gjorde det).

Blir bare litt oppgitt når foreldrene får skylden for alt deres voksne barn måtte ha av uvaner og dårlige egenskaper. Jeg kjenner mange i 20-årene, og i de tilfellene de somler litt med å bli voksne, er foreldrene deres de som er mest bekymret og oppgitt.

trollemor;o)
Skrevet

Det er dessverre mange unge som er slik i dag.... Jeg vet ikke helt hva de tenker på, men irriterende? JA!

Skrevet

Blir bare litt oppgitt når foreldrene får skylden for alt deres voksne barn måtte ha av dårlige egenskaper. Jeg kjenner mange i 20-årene, og i de tilfellene de somler litt med å bli voksne, er foreldrene deres de som er mest bekymret og oppgitt.

'' Jeg kjenner mange i 20-årene, og i de tilfellene de somler litt med å bli voksne, er foreldrene deres de som er mest bekymret og oppgitt.''

Du kan ha rett her, men det er også ofte foreldrene som ikke har latt barna bli voksne, altså som har vært curlingforeldre litt for lenge. Så det kan vel være begge deler.

Skrevet

Jada, og uansett så er nå ungdommen over 18 år selv ansvarlig for sin egen oppførsel.

Skrevet

Dårlig folkeskikk kaller man slikt.

Skrevet

Det er dessverre mange unge som er slik i dag.... Jeg vet ikke helt hva de tenker på, men irriterende? JA!

Det er nok ikke bare unge folk som er sløve, synes

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...