Gjest Frivillig barnløs Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Det er bare sånn folk spør for å ha noe å spør om, også er det jo spennende :-) Har du stor mage? Noen spør om det for å hinte om du er gravid... hehehe Men om de spør, bare svar, tjah, kanskje en gang, men ingen planer om det helt ennå. Vi har jo ikke vært sammen mer enn så og så lenge.... Har det egentlig bra sånn vi har det :-) Ikke bli sint, for folk mener det ikke vondt. Er dette et sårt tema? Det er mange som spør om ting de ikke har noe med og som både kan være vanskelig og sårt, uten at de som spør mener noe vondt med det. Det er likevel snakk om tankeløshet og dermed etter min mening en form for sosial uintelligens. Og sosialt uintelligente folk kan være svært irriterende uansett hvor gode de enn tror de måtte være. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/379456-lov-%C3%A5-sp%C3%B8rre-folk-om-familiefor%C3%B8kelse/page/3/#findComment-3340714 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1 Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Men du har helt fra starten vært veldig tydelig på at dere ikke har så lett for å få barn? Virker som folk lar en være mer i fred om dette er bekreftet. Jeg har nemlig ofte følt at det er nettopp dette de forøker å grave frem. At de ønsker å få meg til å fortelle at jeg ikke kan få barn, at jeg er ufrivillig barnløs. Kanskje de hadde holdt kjeft om jeg sa jeg ikke kunne få barn? Hehe, nesten litt fristende å teste det ut. Det er nærmest sosialt uakseptabelt å ikke ønske barn. Folk stempler deg som sær og egoistisk. Jeg så ikke den forrige tråden din før nå jeg, og jeg synes jo hun kollegaen din virker ufin og og litt vondkynt nysgjerrig :S Enig i at mange er pussige med det der, synes liksom en er helt sær og annerledes om en ikke vil ha huset fullt av egenproduserte unger, og at det er den eneste drømmen og ambisjonen man egentlig kan ha..;p Men egoistisk? Den kan du jo parere rett tilbake! Det er jo langt mere egoistisk å absolutt skulle befolke kloden selv da, synes jeg! Selvom det selvsagt er greit å ønske seg barn allikevel..Men at det skulle være egoistisk å¨ikke ønske seg? Dummeste jeg har hørt! Nå får jeg stort sett bare velmente spørsmål, (spesielt av morra mi, som liksom sitter med strikkepinnene mentalt til stede;)) og ikke noe sånn voldsomt utidig mas, og svarer dermed ganske pent. Men blir jeg lei så sier jeg som sagt at vi har vært over temaet før, og godt kan bytte til et annet. Om venner lurer mye på hvorfor jeg og mann ikke får sneip, HAR det hendt at jeg har svart sånr som at "nei, si det..Vi puler hele tida vi, og det uten prevensjon..Kanskje jeg har gamle egg? - Jeg ble så lett gravid før" Invafdering av privatliv kan punkteres med overdose av privatliv! ;D I ditt tilfelle tror jeg kanskje jeg ville gjort det veldig klart for denne, ene personen, at jeg var møkklei temaet, og at jeg synes hun var masete. Enten ved å si i fra, eller ved å spørre henne spørsmål av intim karakter, eller ved å bombe henne med intime fakta som i tilfellet over. Uansett, lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/379456-lov-%C3%A5-sp%C3%B8rre-folk-om-familiefor%C3%B8kelse/page/3/#findComment-3340745 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maximia Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Men du har helt fra starten vært veldig tydelig på at dere ikke har så lett for å få barn? Virker som folk lar en være mer i fred om dette er bekreftet. Jeg har nemlig ofte følt at det er nettopp dette de forøker å grave frem. At de ønsker å få meg til å fortelle at jeg ikke kan få barn, at jeg er ufrivillig barnløs. Kanskje de hadde holdt kjeft om jeg sa jeg ikke kunne få barn? Hehe, nesten litt fristende å teste det ut. Det er nærmest sosialt uakseptabelt å ikke ønske barn. Folk stempler deg som sær og egoistisk. ''Kanskje de hadde holdt kjeft om jeg sa jeg ikke kunne få barn? Hehe, nesten litt fristende å teste det ut.'' Det er da ingen grunn til at folk skal slutte å mase, det aktualiserer bare tema som adopsjon, prøverør og fosterhjem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/379456-lov-%C3%A5-sp%C3%B8rre-folk-om-familiefor%C3%B8kelse/page/3/#findComment-3340862 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.